امن ترین پیام رسان از نظر کسپرسکی

mrkantivirus

New Member
با گسترش استفاده از پیام رسان ها، حفظ امنیت اطلاعات خصوصی کاربران در این دسته نرم افزارها امری ضروری است که شرکت آنتی ویروس کسپرسکی و موسسه B2B Interlnational تحقیقاتی در این مورد انجام داده اند. با توجه به این تحقیقات به معرفی امن ترین پیام رسان از نظر کسپرسکی می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

نتیجه این تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از کاربران به امنیت برنامه های پیام رسان شک دارند. تحقیقات بنیاد EFF (Electronic Frontier Foundation) نشان می دهد که اکثر برنامه های پیام رسان محبوب بین کاربران، از سطح امنیتی بالایی برخوردار نیستند.

معرفی امن ترین پیام رسان از نظر کسپرسکی
در بررسی های انجام شده، بالاترین امتیاز کسب شده توسط یک پیام رسان امن، عدد 7 از 10 بود. پیام رسان های AIM ،Skype و Blackberry Messenger تنها یک امتیاز و برنامه های Viber ،Snapchat ،Google Hangouts و Facebook Messenger توانستند 2 امتیاز کسب کنند. نرم افزار محبوب WhatsApp نیز در ابتدا موفق به کسب امتیاز 2 شده بود؛ که با توجه به ارائه پروتکل Open Whisper Systems در به روز رسانی های خود، می تواند سطح بالاتری از اطمینان را در رمز گذاری از آن خود کند.

با وجود اینکه این برنامه ها ارتباطات را رمز گذاری می کنند، اما هیچ کدام نمی توانند هویت طرفین ارتباط را تایید نمایند. به علاوه، خود این شرکت ها می توانند اطلاعات خصوصی کاربران را بخوانند.

تنها دو برنامه ی Apple iMessage با امتیاز 4 و Telegram با امتیاز 5، به عنوان پیام رسان های امن تر شناخته شدند که تلگرام نیز شروع به خواندن پیام ها کرده و کانال های وابسته به سازمان های تروریستی را مسدود می کند. تنها برنامه ی تصویری امن نیز برنامه Facetime اپل با امتیاز 4 می باشد.

امن ترین پیام رسان از نظر کسپرسکی اما ناشناخته!
پیام رسان های زیر در نظرسنجی EFF دارای بالاترین امتیاز بودند اما شناخته شده نیستند.

  • CryptoCat
  • Chatsecure
  • Signal
  • SilentText
پیام های OTR که توسط Adium و Pidgin ارسال می شود و برنامه های Retroshare و Subrosa که از لحاظ محبوبیت، همگی در یک سطح می باشند، امتیاز 6 را کسب کردند.

امن ترین پیام رسان از نظر کسپرسکی برنامه های RedPhone و Silent Phone و Jitsi بودند که هر کدام امتیاز 6 را به دست آوردند.

یک پیام رسان امن تنها به رمز گذاری اطلاعات اکتفا نکرده و برای جلوگیری از نفوذ مهاجمان سایبری، از کلیدهای رمز گذاری پویا استفاده می کند. همچنین با داشتن مزیت کدهای متن باز، کاربران می توانند حفره های امنیتی را تشخیص داده و آن ها را رفع نمایند. با این ویژگی، توسعه دهندگان این برنامه ها نیز نمی توانند به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی پیدا کنند و طراحی به صورت Private انجام می شود.

نتیجه گیری
تحقیقات نشان می دهد که بیشتر مردم بدون توجه به سطح امنیتی پیام رسان ها و اهمیت حفظ حریم شخصی خود از برنامه های راحت تر و معروف تر استفاده می کنند. در کل توصیه می کنیم از برنامه هایی با کمترین محبوبیت و بالاترین امنیت استفاده نمایید.

بنابه پیشنهاد شرکت کسپرسکی ، برای آن که بدانید اقدامات شما در اینترنت تا چه حد زندگی شما را در معرض تهدید قرار داده و یا از آن حفاظت می کند، می توانید در امتحان Cybersavvy شرکت نمایید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا