الکسا رنکینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

aliseo

Member
الکسا (Alexa) سرویسی است که به سایت amazon.com وابسته است و آدرس آن Alexa.com می باشد. این سرویس پایگاه های اینترنتی جهان را از نظر تعداد بازدید کننده و ترافیک و یکسری معیارهای محاسباتی، رتبه بندی می کند. درواقع ، رتبه الکسا شما یک تخمینی است از اینکه سایت شما نسبت به سایت های دیگر چقدر محبوب می باشد.

جذب بازدیدکننده بیشتر برای سایت خود ، باعث افزایش رتبه الکسا می شود. شما می توانید با موتورهای جستجویی نظیر گوگل که دارای محبوبیت بیشتری میان کاربران است، کاربران سایت خود را افزایش دهید.

alexa-1.jpg


مزایای الکسا
  1. تعیین رتبه سایت در میان سایت های ایرانی و کل سایت های جهان
  2. گزارش از تعداد بازدید صفحات سایت و تعداد کل بازدید گنندگان سایت
  3. تعیین سن و جنسیت بازدیدکنندگان سایت
  4. بازدیدهای موفق کاربران سایت
  5. گزارشی از کلمات کلیدی که سایت با آن ها جستجو شده است
  6. اهمیت کلمات در تولید بازدیدکننده
  7. خطاهای مربوط ب لینک های داخلی
  8. تعداد سایت هایی که به سایت شما لینک کرده اند
راهکار هایی برای افزایش بازدید و رتبه بهتر در الکسا
  1. نوار ابزار alexa را نصب کنید.
  2. از دوستان خود بخواهید که برای پروفایل وب سایت شما در alexa نظر و امتیاز بدهند.
  3. درباره الکسا بنویسید. مدیران سایت ها و وبلاگ ها دوست دارند درباره روش هایی که رتبه الکسای آنها را افزایش می دهد بخوانند.
  4. آدرس تان را در اتاق های گفتگو های یا فروم های وبمسترها بگذارید.
  5. محتویاتی بنویسید که درباره وبمسترها باشد. این محتوا می تواند درباره دامنه ها و سئو و بهینه سازی وب سایت ها باشد.
  6. در شبکه های اجتماعی پست بگذارید.
  7. در سایت های پر بازدید عضو شوید. چون باعث افزایش تعداد بازدید کننده به سمت سایت شما می شود و بر روی رتبه الکسای شما تاثیر مثبتی می گذارد.
  8. از نمایش تبلیغات کلیکی استفاده کنید. در موتورهای جستجو مثل گوگل تبلیغات بدهید یا به دنبال عباراتی باشید که جستجوی بیشتری دارند و کاربران به آن نیاز دارند.
  9. یک دسته بندی برای الکسا در بلاگ خود بسازید و هر مقاله و خبری که درباره الکسا دارید، در آن بنویسید.
  10. لینک و بنر وبمستر فروم ها (تالارهای گفتگو) و وب سایت ها را در سایت خود قرار دهید.
آیا رتبه الکسا خیلی مهم است؟
اگر بیشتر به این مسئله نگاه کنیم، به این نتیجه می رسیم که واقعا نمی شود برروی رتبه دهی این سایت مانور داد. همانگونه که می دانید، تنها معیار رتبه بندی الکسا فقط بازدید از طریق تولبار است. به نظر شما چند درصد کاربران اینترنت تولبار الکسا را نصب دارند؟ کسانی که در شرکت ها و محل کار خود کار می کنند، چطور؟ کافی نت ها آیا تولبار الکسا را نصب دارند؟

درواقع کسانی که از اینترنت به صورت حرفه ای استفاده می کنند، مانند مدیران سایت ها و متخصصان سئو تنها از تولبار الکسا استفاده می کنند. اگر شما وبسایتی مثلا در باره سئو داشته باشید و اکثر بازدید شما را وبمستر ها تشکیل دهند ، رتبه مناسبی در الکسا خواهید داشت . اما اگر شما یک وبسایت دیگر ، مثلا در موضوع سرگرمی ، داشته باشید و همین مقدار بازدید را نیز داشته باشید ، رتبه شما بسیار پایین تر از سایتی است که جوابگوی وبمستر هاست . زیرا اکثر وبمستر ها تولبار را نصب دارند ، اما در مورد سایت سرگرمی که اکثر بازدید کننده ها را افراد عام تشکیل میدهند.

بنابراین نباید خیلی به رتبه اهمیت داد و باید به سمت کاربر مداری پیش رفت. سایت شما زمانی موفق است که هدفش رضایت و جذب بازدید کننده هایی باشد که می خواهند از خدمات شما استفاده یا محصول شما را خریداری کنند. زیرا در غیراینصورت حتی اگر شما رتبه خوبی در الکسا داشته باشید ولی کسی محصول شما را نخرد، برای شما هیچ فایده ای ندارد.

تهیه و ترجمه: پاساژ اینترنتی آمازایران

ارائه دهنده خدمات تجارت الکترونیک – طراحی سایت – سئو – مشاوره اینترنتی و دیجیتال
 

جدیدترین ارسال ها

بالا