ما برای اینکه یک تدوین گر خوب ویدئو باشم باید دارای تجهیزات خوبی هم باشیم
اگر به صورت آنالوگ کار می کنیم باید دارای دستگاهای مونتاژ بتاکم و حداقل یک دی اف اس 300 باشیم
که پخش تلویزیون ما هم همین سیستم می باشد و شما اگر به صورت دیجیتال کار را به اتمام رسانده باشید در نهایت تبدیل به آنالوگ شده
و پخش می گردد
البته فقط شبکه خبر از بتاکم های SX که نوع دیجیتال بتا کم ها می باشد استفاده می شود
اگر به صورت دیجیتال بخواهیم کار کنیم نیاز به یک کامپیوتر پر قدرت یک کار کپچر قوی یک دستگاه دی وی پلیر و یک مانیتور فینال سونی ( که
با مانیتورهای کامپیوتر فرق دارد و نو 15 اینچ آن حدود دو میلیون قیمت دارد ) یک مانیتور صدای عالی ( نوعی اسپیکر هست که دارای
تنظیمات باس و تریبل نمی باشد و صدای واقعی به همرا تمامی دیتیل ها را برای ما پخش می کند )
نوع کارت کپچر نسبت به نرم افزاری که کار می کنیم متفاوت هست
مثلا کسی که با پریمیر ( صرفا پریمیر ) کار می کند از کارت های Matrox استفاده می کند که حدود قیمتش 800 هزار تومان می باشد
( البته مدل های ارزان تری هم هست )
یا کسی که با Edius کار می کند به برند خوب Canopus مراجعه می کند
مزیت استفاده از کارت های کپچر خوب و حرفه ای :
مهمترین مزیت آن یک خروجی عالی میباشد
شما با داشتن این کارت ها به صورت ریل تایم به تدوین می پردازید و نیازی به رندر کردن ندارید ( مثلا 4 لایه تصویر بدون رندر )
معمولا این کارت ها دارای پلاگ این های مخصوص به خودشان می باشند که در تدوین بسیار به کار می آیند
مثلا تنظیمات رنگ قوی ( White Ballance ) تنظیمات صوتی ایچاد تروکاژ و غیره
شما در هنگام مونتاژ به صورت ریل از مانیتور فینال در حال دیدن کار خود هستید و کارگردان ها که معمولا دارای صبر کمی هم هستند دیگر
آزار نمیبینند !!!
شما در هنگام کپچر دیجیتال دیگر افت کیفیت نخواهید داشت
فکر می کنم تا اینجا تقریبا مسائل فنی را به طور مختصر و مفید متوجه شده باشید در روز های آینده به هنر تدوین می پردازیم
منتظر باشید!
Amir