لینک Link : لینک در واقع پیوندی است که کاربران را از یک سایت به سایت دیگر یا صفحات همان سایت هدایت می کند.
لینک طعمه Link Bait : بخشی از محتوا که با هدف جذب بک لینک از سایت های دیگر ایجاد می شود را لینک طعمه می گویند.
ساخت لینک Link Building : زمانی که شما برای وبسایت موردنظرتان بک لینک اینجا می کنید در واقع لینک بیلدینگ انجام می دهید.
هرم لینک Link Pyramid : نوعی ساختار بک لینک است که شکل هرمی دارد و وبسایتی که برای آن بک لینک ساخته می شود در راس این هرم قرار دارد. برای مثال اگر 100 لینک به وبسایت شما وارد شود و به هر کدام از این 100 لینک هم 200 لینک وارد شود و اگر به هر کدام از 200 لینک گفته شده هم 300 لینک وارد شود، در این حالت هرم لینک ساخته شده است.
سرعت لینک Link Velocity : سرعتی که بک لینک های وارد شده به وبسایت موردنظر شما ایجاد و یا حذف می شوند.
MFA Made For Ads)): وبسایت هایی که به طور اختصاصی برای کسب درآمد از برنامه ادسنس گوگل طراحی و ساخته شده اند.
دیسکریپشن متا Meta Description: توصیف و توضیح یک صفحه وب که در نتایج موتورهای جستجو به شکل پیش نمایش متن اصلی نمایش داده می شود.
کلمات کلیدی متا Meta Keywords: کلمات کلیدی هستند که برای موتورهای جستجو مشخص می کنند که صفحات مختلف یک وبسایت در مورد چه موضوعاتی هستند. البته گوگل از سال 1998 از کلمات کلیدی متا پشتیبانی نمی کند و به همین علت دیگر از کلمات کلیدی متا استفاده نمی شود.
ربات های متا Meta Robots : تگ متا که در راس یک صفحه وب جاگذاری می شود تا به خزنده ها و اسپایدرهای موتورهای جستجو بگوید چه چیزی را ایندکس کنند و یا کدام صفحه خاص را دنبال کنند.
متا تگ Meta Tags : مجموعه ای از برچسب ها شامل تگ عنوان متا، توصیف متا، ربات متا و کلمات کلیدی متا است که هر کدام برای هدف خاصی استفاده می شوند.
عنوان متا Meta Title : عنوان یک صفحه وب که با ورود به آن معمولا در نوار بالایی مرورگرها دیده می شود و یا در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شود.
درآمدزایی Monetize: در نظر گرفتن ویژگی هایی که می توان با استفاده از آنها از طریق وبسایت کسب درآمد کرد. برای مثال تبلیغات بنری، بازاریابی مشارکتی و یا فروش مستقیم کالا یا خدمات می تواند موجب درآمدزایی یک وبسایت شوند.
سئوی منفی Negative SEO : سئوی منفی که به آن گوگل بولینگ هم گفته می شود در واقع عمل مخرب آسیب رساندن به سایت های رقیب است که با معیارهای گوگل پیش می روند.
بازار هدف Niche : یک موضوع یا یک بازار خاص که هدف شما باشد را بازار هدف یا نیچ می گویند.
نوفالو NoFollow : تگی است که می توانید به لینک های موردنظرتان اضافه کنید تا به موتورهای جستجو اعلام کنید که این لینک ها را دنبال نکنند و آن ها در رتبه بندی سایت در نظر نگیرند.
نوایندکس NoIndex : تگی که با استفاده از آن در یک صفحه به موتورهای جستجو اعلام می کنید که آن صفحه را ایندکس نکند. امکان نوایندکس کردن کل بخش های وبسایت با استفاده از فایل robots.txt وجود دارد.
سئوی خارج سایت Offsite SEO: تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو است که بدون اعمال هیچ گونه تغییری در سایت انجام می شود مانند لینک بیلدینگ و یا افزایش فعالیت در شبکه های اجتماعی از طریق به اشتراک گذاری محتوای وبسایت موردنظر.
لینک یک طرفه One Way Link : لینکی که کاربر را به وبسایت خاصی هدایت می کند بدون اینکه لینک بازگشتی برای آن در نظر گرفته شده باشد.
سئوی داخل سایت Onsite SEO : تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو که با اعمال تغییرات و بهینه سازی وبسایت انجام می شود.
ثبت اطلاعات Opt In : زمانی که کاربران در لیست خبرنامه شما ثبت نام می کنند و یا رضایت خود را برای ارتباط از جانب شما اعلام می کنند.
لینک ارگانیک Organic Link : بک لینکی که توسط مدیران و صاحبان سایت های دیگر بدون درخواست شما به وبسایت شما وارد می شود.
پاندا Panda : به روزرسانی گوگل پاندا و پنالتی پاندا در فوریه سال 2011 انجام شد تا با تمرکز بر محتوا، وبسایت های بی کیفیت و دارای محتوای تکراری و کپی را شناسایی و جریمه کند.
هزینه به ازای عمل PPA: یک مدل تبلیغاتی است است که سفارش دهنده آگهی تنها در ازای تکمیل عمل موردنظر مانند فروش، ثبت نام برای دریافت خبرنامه و ... هزینه پرداخت می کند.
هزینه به ازای کلیک PPC: یک مدل تبلیغاتی که در آن سفارش دهنده آگهی مبلغ مشخصی را برای هر کلیکی روی آگهی پرداخت می کند.
پنالتی Penalty : این جریمه که توسط موتورهای جستجو صورت می گیرد و می تواند الگوریتمی ( به صورت اتوماتیک و بر اساس مجموعه ای از قوانین صورت می گیرد) یا با بازدید انسانی به صورت دستی انجام شود.
پنگوئن Penguin : به روزرسانی گوگل پنگوئن و پنالتی پنگوئن در آوریل سال 2012 با هدف بررسی بک لینک های غیرطبیعی انجام شد.
پی اچ پی PHP : یک زبان برنامه نویسی است که به آن پیش پردازنده هایپرتکست هم گفته می شود و معمولا برای تولید محتوای پویا (داینامیک) و تعامل با پایگاه داده استفاده می شود.
پلاگین Plugin : فایل یا کدی که می تواند بسیار ساده نصب شود و کارایی جدیدی را به وبسایت یا سیستم مدیریت محتوای آن اضافه کند.
پاپ آندر Popunder : آگهی، بنر و یا صفحه ای که به صورت اتوماتیک زیر صفحه ای که در مرورگر وب باز می شود، نمایش داده می شود.
پاپ آپ Popup : آگهی، بنر و یا صفحه ای که به صورت اتوماتیک روی صفحه ای که در مرورگر وب باز کرده اید، نمایش داده می شود. این روش تبلیغات به شدت تهاجمی است.
لینک طعمه Link Bait : بخشی از محتوا که با هدف جذب بک لینک از سایت های دیگر ایجاد می شود را لینک طعمه می گویند.
ساخت لینک Link Building : زمانی که شما برای وبسایت موردنظرتان بک لینک اینجا می کنید در واقع لینک بیلدینگ انجام می دهید.
هرم لینک Link Pyramid : نوعی ساختار بک لینک است که شکل هرمی دارد و وبسایتی که برای آن بک لینک ساخته می شود در راس این هرم قرار دارد. برای مثال اگر 100 لینک به وبسایت شما وارد شود و به هر کدام از این 100 لینک هم 200 لینک وارد شود و اگر به هر کدام از 200 لینک گفته شده هم 300 لینک وارد شود، در این حالت هرم لینک ساخته شده است.
سرعت لینک Link Velocity : سرعتی که بک لینک های وارد شده به وبسایت موردنظر شما ایجاد و یا حذف می شوند.
MFA Made For Ads)): وبسایت هایی که به طور اختصاصی برای کسب درآمد از برنامه ادسنس گوگل طراحی و ساخته شده اند.
دیسکریپشن متا Meta Description: توصیف و توضیح یک صفحه وب که در نتایج موتورهای جستجو به شکل پیش نمایش متن اصلی نمایش داده می شود.
کلمات کلیدی متا Meta Keywords: کلمات کلیدی هستند که برای موتورهای جستجو مشخص می کنند که صفحات مختلف یک وبسایت در مورد چه موضوعاتی هستند. البته گوگل از سال 1998 از کلمات کلیدی متا پشتیبانی نمی کند و به همین علت دیگر از کلمات کلیدی متا استفاده نمی شود.
ربات های متا Meta Robots : تگ متا که در راس یک صفحه وب جاگذاری می شود تا به خزنده ها و اسپایدرهای موتورهای جستجو بگوید چه چیزی را ایندکس کنند و یا کدام صفحه خاص را دنبال کنند.
متا تگ Meta Tags : مجموعه ای از برچسب ها شامل تگ عنوان متا، توصیف متا، ربات متا و کلمات کلیدی متا است که هر کدام برای هدف خاصی استفاده می شوند.
عنوان متا Meta Title : عنوان یک صفحه وب که با ورود به آن معمولا در نوار بالایی مرورگرها دیده می شود و یا در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شود.
درآمدزایی Monetize: در نظر گرفتن ویژگی هایی که می توان با استفاده از آنها از طریق وبسایت کسب درآمد کرد. برای مثال تبلیغات بنری، بازاریابی مشارکتی و یا فروش مستقیم کالا یا خدمات می تواند موجب درآمدزایی یک وبسایت شوند.
سئوی منفی Negative SEO : سئوی منفی که به آن گوگل بولینگ هم گفته می شود در واقع عمل مخرب آسیب رساندن به سایت های رقیب است که با معیارهای گوگل پیش می روند.
بازار هدف Niche : یک موضوع یا یک بازار خاص که هدف شما باشد را بازار هدف یا نیچ می گویند.
نوفالو NoFollow : تگی است که می توانید به لینک های موردنظرتان اضافه کنید تا به موتورهای جستجو اعلام کنید که این لینک ها را دنبال نکنند و آن ها در رتبه بندی سایت در نظر نگیرند.
نوایندکس NoIndex : تگی که با استفاده از آن در یک صفحه به موتورهای جستجو اعلام می کنید که آن صفحه را ایندکس نکند. امکان نوایندکس کردن کل بخش های وبسایت با استفاده از فایل robots.txt وجود دارد.
سئوی خارج سایت Offsite SEO: تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو است که بدون اعمال هیچ گونه تغییری در سایت انجام می شود مانند لینک بیلدینگ و یا افزایش فعالیت در شبکه های اجتماعی از طریق به اشتراک گذاری محتوای وبسایت موردنظر.
لینک یک طرفه One Way Link : لینکی که کاربر را به وبسایت خاصی هدایت می کند بدون اینکه لینک بازگشتی برای آن در نظر گرفته شده باشد.
سئوی داخل سایت Onsite SEO : تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو که با اعمال تغییرات و بهینه سازی وبسایت انجام می شود.
ثبت اطلاعات Opt In : زمانی که کاربران در لیست خبرنامه شما ثبت نام می کنند و یا رضایت خود را برای ارتباط از جانب شما اعلام می کنند.
لینک ارگانیک Organic Link : بک لینکی که توسط مدیران و صاحبان سایت های دیگر بدون درخواست شما به وبسایت شما وارد می شود.
پاندا Panda : به روزرسانی گوگل پاندا و پنالتی پاندا در فوریه سال 2011 انجام شد تا با تمرکز بر محتوا، وبسایت های بی کیفیت و دارای محتوای تکراری و کپی را شناسایی و جریمه کند.
هزینه به ازای عمل PPA: یک مدل تبلیغاتی است است که سفارش دهنده آگهی تنها در ازای تکمیل عمل موردنظر مانند فروش، ثبت نام برای دریافت خبرنامه و ... هزینه پرداخت می کند.
هزینه به ازای کلیک PPC: یک مدل تبلیغاتی که در آن سفارش دهنده آگهی مبلغ مشخصی را برای هر کلیکی روی آگهی پرداخت می کند.
پنالتی Penalty : این جریمه که توسط موتورهای جستجو صورت می گیرد و می تواند الگوریتمی ( به صورت اتوماتیک و بر اساس مجموعه ای از قوانین صورت می گیرد) یا با بازدید انسانی به صورت دستی انجام شود.
پنگوئن Penguin : به روزرسانی گوگل پنگوئن و پنالتی پنگوئن در آوریل سال 2012 با هدف بررسی بک لینک های غیرطبیعی انجام شد.
پی اچ پی PHP : یک زبان برنامه نویسی است که به آن پیش پردازنده هایپرتکست هم گفته می شود و معمولا برای تولید محتوای پویا (داینامیک) و تعامل با پایگاه داده استفاده می شود.
پلاگین Plugin : فایل یا کدی که می تواند بسیار ساده نصب شود و کارایی جدیدی را به وبسایت یا سیستم مدیریت محتوای آن اضافه کند.
پاپ آندر Popunder : آگهی، بنر و یا صفحه ای که به صورت اتوماتیک زیر صفحه ای که در مرورگر وب باز می شود، نمایش داده می شود.
پاپ آپ Popup : آگهی، بنر و یا صفحه ای که به صورت اتوماتیک روی صفحه ای که در مرورگر وب باز کرده اید، نمایش داده می شود. این روش تبلیغات به شدت تهاجمی است.