اشکال در رندر گرفتن

davood_471

New Member
باسلام به همه بچه های گل مجید آنلاین

من یه مشکلی بارندر گرفتن دارم . سیستمم8 گیگ رم با یه سی پی یو 6 هسته ای ای ام دی .
مشکل من اینه که وقتی آبجکتا رو زیاد میکنم(با اینکه همشون پروکسی شده هستن) و با اینکه رمم فقط تا نصفه پر میشه .باز هم سرعت رندرم میاد پایین به طوریکه فقط 20 درصد سی پی یو فعاله. یا روی پنجره رندرینگم مینویسه unload geometry فکر میکنید علتش چیه ؟؟:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام داوود جان

فقط بحث حجم رم نیست . به احتمال زیاد متریال هایی که در صحنه هستند ، دارای Displace با کیفیت بالاست . پردازنده قبل اینکه بتونه از فاز LightCaching خارج بشه مرتباً مجبور به محاسبه فتون های نور در لابلای قسمت های Displace شده هست. برای همین فقط یک هسته بطور خطی میتونه کار کنه و وقتی این حجم پالیگن بیش از آستانه کلی رم شما قرار بگیره قبل از پر شدن رم سعی میکنه از Page File استفاده کنه که در این شریط صدای هارد در میاد و چراغش روشن میشه و وقتی Page File هم جوابگو نباشه پبغام unload رو نمایش میده .
در واقع خود این فاز دارای 2 مرحله هست . اول یک هسته بطور خطی مکان محاسبات نور رو در اجسام محاسبه میکنه و بعد تمام هسته ها بطور همزمان و موازی شروع به انجام این محاسبات میکنند .
مقدار این محاسبه مکانی برای فتونهای نور که با تک هسته انجام میشه و بطور خطی ، در منوی Ligh cache و قسمت Passes تعیین میشه و رابطه مستقیم با تعداد هسته های پردازنده شما داره .

راه حل ها :

برای تست اینکه مشکل دقیقاً از همین هست یا نه یک بار تیک Dispalcement رو در منوی Global Switches بردار و رندر بگیر ، به احتمال زیاد محاسبات lightcaching خیلی زود تموم میشه و مشکلی پیش نمیاد .تیک رو مجدداً فعال کنید .

1- حجم Page File رو 2 برابر حجم رم سیستم قرار بدید (برای شما یعنی 16 گیگ) و این مقدار رو روی درایور ویندوز (اگر جا داره) قرار بدید و بطور یکپارچه . اگر 2تا هارد دارید ، یک 8 گیگ روی درایور C و یک 8 گیگ هم روی یکی از درایو های هارد دوم قرار بدید .

2- کیفیت Displace رو در منوی Default Displacement از 256 به مقادیر کمتر کاهش بدید .

3- در قسمت System مقدار Dynamic Memory Limit رو روی 0 قرار بده و نوع اون رو Dynamic

موفق باشید :rose:
 

davood_471

New Member
سلام بلوط جان
اطلاعاتی که بهم دادی خیلی مفید بود . راه حل شماره 3 جواب داد ضمن اینکه سرعت سیستمم چند برابر شده .شاید باورت نشه بایه سی پی یو کور ای سون و 24 گیگ رم این مشکل رو داشتم. ولی الان خیلی امیدوار شدم:cool: :cool: :green::green:ممنون به خاطر راهنمایی های مفیدت:rose::rose::rose::rose::rose::rose:
فقط پیج فایلو نتونستم پیدا کنم توی ویندوزه یا توی مکسه؟؟؟؟
بازم ازت تشکر میکنم مرسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسی
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام داوود جان

خواهش میکنم دوست من .اینجا همه به هم کمک میکنند مثل یک خانواده ، منم یکی از اعضای این خانواده هستم . :rose:

PageFile در واقع رم مجازی سیستم شماست. یعنی وقتی حجم رم سیستم شما کم باشه برای انجام یک کار ، سیستم عامل بطور اتوماتیک سربار این اطلاعات رو از رم منتقل میکنه به روی قسمتی از هارد که به عنوان Page File مشخص شده . طبیعتاً سرعت این فرآیند به دلیل پایینتر بودن سرعت خواندن و نوشتن روی هارد ،پایینتر از رم هست البته اگر این PageFile روی یک حافظه SSD باشه سرعت این فرآیند بین 3 تا 5 برابر سریعتر انجام میشود و از طرفی اشتباه در اون کمتر خواهد بود .

برای تعیین این PageFile میتونید در پنجره Computer راست کلیک کنید . در منوی باز شده گزینه Properties رو انتخاب کنید . در صفحه باز شده در سمت چپ تصویر روی گزینه Advanced System Setting کلیک کنید .
ادامه کار را طبق تصویر دنبال کنید .

7ck07ak0xq1nz8xtgbi.png


مقدار مورد تظر رو که برای شما بین 12 تا 16 گیگ میشه رو در قسمت Initial Size و Maximum Size وارد کنید و روی دکمه Set کلیک کنید تا تغییرات تایید شود و سپس ok کنید و بعد از آن هم سیستم را ریست کنید .

موفق باشید :rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا