یکسری گروهها هستند که واضحه که کارشون چیه مثل تصوریبرداری ، نور پردازی ، صدا برداری ، تدارکات
مدیر تولید یا جاسوس تولید ( کسیه که میدونه تمامی پولها کجا و برای چی خرج میشن )
کارگردان هنری ( ناظر رنگ و روح ترکیب بندی و بازیگردانی )پ
طراح دکور ( طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی - در اکثر موارد از یه اتاق 4 در 4 میتونن همه چی بسازن مثل بیمارستان - قتلگاه - اتاق خواب و غیره - رییس این گروه متریال ها رو خوب میشناسه و خواص موادشم حتما تو کنکور 90 % زده .!!!!!!!!!!!
و دستایاران کارگردان ( که وظیفه ی فرایدها - کار و توجیه سیهاهی لشکر ها - و دادن کیو به بازیگر ها و ... ) را بر عهده دارند
نمیدونم دیگه یادم نمیاد .
اما
بعد از اینکه دونستیم که کی چیکار میکنه
گروه رو جمع میکنیم
میریم ئنبال کارگردان و نورپردازو و منشی و ......
و بعد از اینکه گروه رو جمع کردیم و با همه قرار داد بستیم
فیلمنامه رو باز میکنیم.
فیلمنامه ها معمولا سکانس بندی نمیشن
وظیفه ی ما اینه که سکانس بندی کنیم
سکانس بندی نسبت به لوکیشن و موضوعیت فیلمنامه
بعد از اینکه سکانس بندی کردیم
چند تا های لایت برمیداریم و شروع میکنیم به های لایت کردن برای برنامه ریزیه فیلم
اسم بازیگر های ویترینی و گرون رو با یه رنگ
اسم بازیگر های سن بالا را با یه رنگ
اسم بازیگر های خردسال رو با یه رنگ دیگه مشخص میکنیم.
دلیل این کار اینه که بدونیم تو کدوم سکانس ها به کدوم یک از اینا احتیاج دارم تا بگیم بیان سر کار
بازیگر ویترینی چون خیلی گرونه از نظر مالی کلی خرج میزاره به خاطر همین رج رو از روی بازیگر ویترینی میزنیم
بازیگر سن بالا رو برای این های لایت میکنیم که نفر آخر باشه که گریم بشه و معطل نمونه برای گریم بقیه وخستش نکنیم نتونه بازی کنه
بازیگر خردسال رو هم برای اینکه خردسالا معمولا تا 2 ساعت بیشتر نمیتونن خوب کار کنن
ما موقع برنامه ریزی کاری میکنیم که بازیگر خردسال ماکسیمم 5 ساعت سر کار آفیش باشه
.....