اسکریپت جدید من Momento On Mesh

Elton John

Member
سلام
ممنون .
با AnimateVertex کار کردم . تو این ریگ صورت جدید خیلی ازش استفاده کردم . اما وقتی که بخوای یک جسم پیچیده رو با این روش انیمیت کنی به شدت سرعت کار و فریم ریت افت می کنه .
عملا نمی شه برای کارهایی مقل اون اسکریپت برف ازش استفاده کرد.
دنبال یه چیزی مثل Point Catch می چرخم که بتونم حرکت یک کاراکتر رو روی مش بیارم بدون افت سرعت ..


فکر نمیکنم نوشتنش کار سختی باشه فقط باید با رندر و حرکت تایم اسلایدر سریع آپدیت بشه من ایده هایی داریم
اگه وقت کنم روش کار میکنم ایده جالبیه
 

Elton John

Member
بخش مکس اسکریپت مکس 2013 باگ زیاد داره البته من هنوز آپدیت هاشو نصب نکردم که ببینم برطرف میشه یانه ولی توی فروم های اتودسک به این موضوع اشاره شده بخصوص بخش کار با فایل ها

برگشتم به مکس 2012
 

nc_hamid

Member
سلام التون جان
ممنون . اینکه مکس تو مکس اسکریپت باگ داره خیلی بده ..
لینکایی رو که پیدا کردی رو می تونی بزاری ؟
دقیقا تو چه بخشایی مشکل داره ؟
 

Elton John

Member
نقل قول یکی از پست ها اینه:

کد:
Same here !
what a shame !
BTW I had problems with another bug in 2013: When you use “createfile” to create a file, you can’t write in it right after!.
My workaround was to use openfile in mode:w, that create files if they don’t exist.
Though you must modify all your scripts…
What was the point with such an update? They want us to leave 3dsmax or what?


لینکی که من پیدا کردن هم اینه:
کد:
https://area.autodesk.com/forum/autodesk-3ds-max/autodesk-3ds-max--3ds-max-design-2013/3ds-max-2013----net-render-submit-----crash-/page-last/


کدهارو زیاد بررسی کردم خطا ها خیلی راندوم هستن (البته من هنوز هیچ آپدیتی نصب نکردم)

وقتی متغیر ها رو لوکال قرار میدی یا فایل create نمیشه یا open نمیشه یا اصلا چیزی توش ذخیره نمیشه
اگه همون کد رو بار دوم اجرا کنید دوباره با خطاهی بیشتری مواجه میشی اصلا فایل مورد نظر جایگزین فایل قبلی نمیشه خلاصه دیونم کرد
 

nc_hamid

Member
وجود این جور باگ ها بد جوری به مکس ضربه می زنه .
واقعا افتضاحه که باید منتظر Update ها باشی تا مشکلات بر طرف شه .
مکس 2012 هم تا قبل نصب Sp ها کلی اشکال اساسی داشت ..
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
Autodesk Extension For 3ds max 2013 رو نصب کنید ببینید درست نمیشه؟! فکر کنم مکس 2011 ازهمه ی مکس ها اسالم تر باشه درسته؟
واقعا افتضاحه که باید منتظر Update ها باشی تا مشکلات بر طرف شه .
داداش پس فکر کردی اتودسک ازکجا دخل و خرجش رو درمیاره؟:wink:
 

nc_hamid

Member
Autodesk Extension For 3ds max 2013 رو نصب کنید ببینید درست نمیشه؟! فکر کنم مکس 2011 ازهمه ی مکس ها اسالم تر باشه درسته؟
نه . مکس 2011 یه باگ خیلی بد داشت که هنوزم درست نشده اونم مدت زمان Save طولانیش بود که هر چی پروژه سنگین تر می شد زمان Save شم بی خودی می رفت بالا (مثلا 10 دقیقه !!)
با یه اسکریپت ساده مشکل حل می شد اما Autodesk اونو بر طرف نکرد!!!
 

Elton John

Member
سلام
ممنون .
با AnimateVertex کار کردم . تو این ریگ صورت جدید خیلی ازش استفاده کردم . اما وقتی که بخوای یک جسم پیچیده رو با این روش انیمیت کنی به شدت سرعت کار و فریم ریت افت می کنه .
عملا نمی شه برای کارهایی مقل اون اسکریپت برف ازش استفاده کرد.
دنبال یه چیزی مثل Point Catch می چرخم که بتونم حرکت یک کاراکتر رو روی مش بیارم بدون افت سرعت ..

من یه سیستم مثل point catch با مکس اسکریپت نوشتم عالی کار میکنه فقط مونده بااسکریپت Memento On Mesh مخلوطش کنم فک کنم چیز خفنی بشه
 

Elton John

Member
سیستم من یه سیستم قدیمیه
من برای آپدیت لحظه ای توسط تایم اسلایدر از script controller استفاده کردم
برای تست از یه sphere با 20000 ورتکس استفاده کردم و لی به سرعت point catch نمیرسه
زمانی که play میکنی یا به صورت دستی تایم اسلایدر رو حرکت میدی (با توجه به حجم و تعداد ورتکس های جسمت) سرعت میاد پایین ولی وقتی به تایم اسلایدر کاری نداری کار در محیط مکس خیلی طبیعی و عالی هست


پیشنهادی برای آپدیت لحظه ای اسکریپت نداری؟
چون کامپیوترم ضعیف و قدیمی هست هر وقت فرصت کردم یه فایل تست میزارم تا خودت با سیستمت تست کنی , سخت افزار سیستمت که قویه؟
 

nc_hamid

Member
کلا Script Controller سنگینه .
از CallBack ها استفاده کن ببین چه جوریه ؟
فکر کنم سریعتر باشه .



چون کامپیوترم ضعیف و قدیمی هست هر وقت فرصت کردم یه فایل تست میزارم تا خودت با سیستمت تست کنی , سخت افزار سیستمت که قویه؟
حتما خوشحال می شم .
سیستم خودم قوی نیست اما سیستم قوی سر کار دارم .
 

hamid22sh

Member
سلام جان جان
به نظر اسکریپت مخوفی میاد
ولی بهتر نبود اسمش رو یه چیز بهتر میذاشتی؟
 

Elton John

Member
کلا Script Controller سنگینه .
از CallBack ها استفاده کن ببین چه جوریه ؟
فکر کنم سریعتر باشه .




حتما خوشحال می شم .
سیستم خودم قوی نیست اما سیستم قوی سر کار دارم .



صد رحمت به script controller وضعیت کالبک ها خیلی افتضاحه فعلا script controller از همه عالی تر جواب داده :green:
اگه وقت کنم یه سری به قسمت ساخت پلاگین ها میزنم شاید اگه به صورت پلاگین دربیاد سرعتش خیلی بالاتر بره

ولی بنظرم بهر حال هدف اصلی کار تو محیط مکس و فریم ریت گرفتنه و رندر نهایی خب تا اینجا فک کنم به هدفمون رسیدیم
هم چنین فک نکنم کسی بیاد کاراکترشو با این همه ورتکس و پلیگون ریگ کنه فقط بعد از ریگ mesh smoosh اضافه میشه برای همین با این روش مشکلی نیست
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا