اسكريپهاي كارآمد

TARA CG

Banned
اسكريپهاي كارآمد

ممكنه خيلي از شما اساتيد با اين اسكريپها آشنايي داشته باشيد. خوب من اين تاپيك را براي اون دوستاني نوشتم كه شايد هنوز به اين اسكريپها بر نخورده باشند. البته همه آنها در سايت معروف هاي‌اند در دسترس هست.


AdvancedSkeleton

با اين اسكريپ جالب فقط با چند كليك مي‌توانيد يك ريگبندي بسيار حرفه‌اي براي كاراكتر خود داشته باشيد. البته كار كردن با اون چندان هم راحت نيست.

FBIK-CharacterControl

شايد با نرم افزار قدرتمند Motion Builder كار كرده باشيد. اگر همينطوره حتما از اين اسكريپ خوشتون مياد. با دانلود اين اسكريپت ميتوانيد از كنترولرهايي مشابه با نرم افزار بالا استفاده كنيد.

Skinny

از اسم اين اسكريپ كاركردش كاملا مشخصه. اگر در اسكين دهي كاراكتر با ابزارهاي معمول مايا مشكل داريد حتما اين را امتحان كنيد.

FB Wire Jumbler

اگر در حال مدل سازي صحنه‌اي هستيد كه در اون تعداد زيادي سيم به كار رفته اين سكريپت ميتونه تعداد بسياري سيم را در چند ثانيه براتون بسازه.

Create Wire

اين اسكريپ نيز تقريبا مشابه اسكريپ بالا عمل ميكنه. با كمي تفاوت.

ds-rigToolsPack

اين اسكريپ ابزارهاي ريگ بندي بسيار خوبي در اختيار شما قرار ميدهد. از جمله اشكال مختلفي از كرو كه در كنترولرهاي كاراكتر معمولا مورد استفاده قرار ميگيرد.

Extended Duplicate Options

اگر به نحوي ويژه نياز به داپليكيت كردن اجسام داريد اين اسكريپ بد نيست.

rockGen

اسكريپي بسار ساده و كارآمد هست كه همونطور كه از نامش معلومه به ساختن سنگ و از اينجور چيزها مي‌پردازه.

Zoomerator

اگر در زوم كردن آن هم با دقت بالا مشكل داريد اين اسكريپ به درد خوره.

Color-Cop

البته اين اسكريپ نيست و يك اپليكيشن محسوب ميشود. كارايي خوبي هم دارد. بعد از نصب و اجراي آن مي‌توانيد از هرجاي صفحه نمايش نمونه رنگها را برداشته و از آنها استفاده كنيد.

jgWind

اسكريپ خوبي است. با آن شما ميتوانيد به صورت رندم بلند شيپ را انيميت كنيد.

poseLib

اگر در حال انيميت كردن كاراكتر هستيد حتما اين اسكريپ به درد خواهد خورد با آن ميتوانيد پوزهاي مختافي از كاراكتر خود را ذخيره كنيد و به صورت يك آلبوم از آنها در ادامه انيميشن دو مرتبه استفاده كنيد.

Simple Greeble for Maya

در مدل سازي منظره هاي باز به بكگراند البته با پيچيدگي بسيار پايين نياز داريد تا صحنه در عين سبكي واقعي تر هم باشد. خوب اين اسكريپ به سادگي خانه‌هايي با رزولوشن بسيار پايين توليد ميكند كه براي مثال ميتوان به عنوان شهري در فاصله دور از آن استفاده كرد.

Crack Me

ساخت تركهاي روي ديوار يا هر چيز ديگر باعث افزايش جزئيات و در نتيجه بهتر شدن نتيجه كار خواهد شد. اما ايجاد اين جزئيات با دست كمي وقت گيره. اين اسكريپ به سادگي اين تركها را به خوبي ايجاد مي‌كنه. فقط كافي يك صفحه پالي را از محلي كه خواهان ترك هستيد رد كنيد و ورتكسهاي آن را به صورت رندم جابه جا كنيد تا ترك واقعي تر باشد (ميتوانيد از يك اسكريپ رندمايز استفاده كنيد) بعد اين اسكريپ در محلهايي كه پلن رد شده ترك را ايجاد ميكند. فقط توجه كنيد كه بايد پلن كل آبجكت را رد كند.

ya_selectionManager

شما مي‌توانيد بعد از انتخاب آبجكتهاي مختلف يا ورتكس يا هر چيز ديگري آن را با استفاده از اين اسكريپ ذخيره كنيد تا در دفعه‌هاي بعد فقط با يك كليك دومرتبه آنها را انتخاب كنيد.

zenTools

از من ميشنويد همين الان اين اسكريپ را دانلود كنيد و از ابزارهاي عالي آن استفاده كنيد. اين طور بگم من بدون اين اسكريپ احساس ميكنم تو مايا يه چيز كمه. از ابزارهاي يو وي دهي گرفته تا انتخاب و مادلينگ همگي كار آمد و جالب هست. البته توجه داشته باشيد كه حتما با هر ورژن از مايا كه كار ميكنيد براي استفاده از همه ابزارهاي اين اسكريپ نياز هست كه حتما باينوس تول مربوط به اون ورژن نصب باشه.

Pelting

حتما حتما حتما دانلود كنيد و حالشو ببريد. با اين اسكريپ هوشمندانه در عرض كمتر از پنج دقيقه پيچيده ترين كاراكترها را يو وي دهي كنيد. شايد در اولين نظر كمي پيچيده به نظر بياد اما بعد چند بار استفاده متوجه قدرت وسرعت اين اسكريپ خواهيد شد. خود فايل يك مثال را در خود جا داده كه با ديدن اون قدرت اين اسكريپ را خواهيد ديد.البته خوب شايد دقت يو وي دهي اين اسكريپ به دقتي كه در يو وي دهي به صورت دستي انجام ميدهيد نباشه اما سرعتش چندين برابره و خود من كه براي تكسچرينگ از نرم افزار كار آمد بادي پينت استفاده ميكنم ابدا اين اختلاف اهميتي نداره. و اين طوربگم كه اگر يك كاراكتر را در يك روز با يو وي دهي دستي و تكسچر دهي با فوتوشاپ انجام ميدهيد با اين اسكريپ و نرم افزار بادي پينت در كمتر از يك ساعت همان كار ها را انجام خواهيد داد.

Xtools

گلچيني ازكاربرديترين ابزارهاي مدلسازي كه در مايا موجود است در خود جا داده. حتما با CPS كار كرده‌ايد اين ابزار تقريبا مشابه به آن است. و بزرگترين مزيتش در اين هست كه كه با راست كليك بر هر آيكون به چندين ابزار مرتبط دسترسي پيدا ميكنيد كه سرعت در كار را بالا ميبره البته براي عادت به اين ابزار هم مانند هر ابزاري نياز به تمرين است. اما بعد از عادت كردن به آن متوجه قدرت آن ميشويد.

SavePluse

كار كردش بسيار ساده است. و اون اينكه يك آيكون در كنار آيكون Save ايجاد ميكنه كه با هر كليك بر آون با اضافه كردن يك شماره به فايل قبلي سين را Save ميكنه و به اين ترتيب شما را از شماره دهي مانوئل بي نياز ميكنه. مانند منوي Save as در مكس كه يك علامت به‌اضافه در آن موجود است و با كليك بر آن صحنه به صورت شماره بندي Save ميشود.

MJTools

فكر نميكنم نيازي به توضيح باشه. ابزارهاي مفيدي در رابطه با انتخاب و مدلينگ ارائه ميكنه. در ورژنهاي جديد مايا بسياري از قابليتهاي اين اسكريپ به خود نرم افزار اضافه شده اما هنوز هم بعضي كاركردهاي اين نرم افزار منحصر به فرد باقي مونده.

AS_TreadsCreation

حتما چرخ تانك را ديديد يا اشيائي مانند تسمه نقاله. اين اسكريپ اينگونه حركتها را به راحتي ميسازد.

Local Tools

ابزاري براي مدلسازي است كه در كار با كامپوننتها بسيار كار آمد است. براي اطلاعات بيشتر به لينك مراجعه كنيد.


دوستان اگر اسكريپهاي جالبي ميشناسند معرفي كنند تا ديگران نيز استفاده كنند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا