استراتژی های صفحه فرود در طراحی وبسایت در سال 2016

onlinemarketing

New Member
همیشه اولین دیدار و برداشت خیلی مهم است، مخصوصا اینکه این بازدید و برداشت از یک صفحه وبسایت باشد.نکات زیادی در طراحی وبسایت وجود دارد که باید رعایت گردد که یکی از این نکات، طراحی صفحه فرود یا همان landing page می باشد. هرساله استراتژی های مختلفی برای طراحی انواع صفحات فرود در طراحی وبسایت معرفی می گردد و شما باید با آخرین تکنولوژی های به کارگرفته شده در این نوع صفحه ها به روز باشید.در این مقاله طراحی وبسایت، قصد داریم در خصوص استراتژی های طراحی صفحه فرود در سال 2016 صحبت کنیم.با سروش پرداز باشید...
در شکل زیر، گراف و نمودار گوگل به وضوح نشان می دهد که توجه به صفحات فرود در طراحی وبسایت از سال 2009 افزایش داشته است.
google-landingpage.jpg
افرادی که در حوزه بازاریابی اینترنتی فعالیت می کنند در حقیقت ارزش یک صفحه فرود منحصر به فرد را می دانند. اگر صفحه فرود شما به خوبی طراحی شده باشد، میتواند بازدید کننده را به یک مشتری واقعی تبدیل کند.
با توجه به رقابت های شدید و روزافزون امروزه بین وبسایت های مختلف، طراحی صفحه فرود خیلی مهم است زیرا علاوه بر جذب توجه مخاطب، میتواند باعث افزایش رتبه وبسایت شما گردد. یکی از مهمترین کارهایی که در صفحه فرود انجام میدهند، ارائه تخفیفات ویژه مانند کوپن و یا جمع آوری اطلاعات مانند ایمیل یا شماره تماس می باشد اما باید به گونه ای طراحی شود که اگر کاربری تمایل نداشت به راحتی بتواند به صفحه اصلی وبسایت شما برود.البته از قبل شما باید با استراتژی های طراحی وبسایت آشنایی کامل داشته باشید.
در ادامه ما نه استراتژی دیگری را که در طراحی صفحه فرود در سال 2016 می توانید استفاده کنید را معرفی میکنیم: [h=2]1- استفاده از ویدئو با پخش خودکار[/h]
autoplayfilm.jpg

در این روش ویدئو یا عکس به عنوان عکس پشت زمینه قرار میگیرد.این روش به طور گسترده در بسیاری از کسب وکارهای اینترنتی استفاده می گردد. تولید یک فیلم خوب به عنوان صفحه فرود به راحتی میتواند با چشم کاربر ارتباط کلامی برقرار کند و او را سرگرم و علاقه مند به بازدید وبسایت شما نماید.بیشتر افراد در بازاریابی اینترنتی از این تکنیک در طراحی وبسایت برای جذب مخاطب به وبسایت خود و تمایل آنها به خرید از محصولاتشان استفاده می کنند.اگر بتوانید ویدئو خیلی خوبی تولید کنید، شانس اینکه کاربر دکمه بازگشت یا بستن صفحه را کلیک نماید کاهش داده اید.البته در فیلم فقط نباید به معرفی محصولات بپردازید.معرفی محصولات باید بخشی از محتوای تولیدی باشد. [h=2]2- استفاده از پیمایش با حرکت سه بعدی [/h]
Storytelling.jpg

پیمایش سه بعدی یکی از بزرگترین و بهترین روشهای طراحی تا الان بوده است.در حقیقت به کاربر یک حس اثر سه بعدی زمانی که صفحه را پایین می آورد، القا می نماید. زمانی که ما میخواهیم سرعت نمایش محتوا با اسکرول که پایین می آید، تغییر میکند از این تکنیک استفاده میکنیم که یک حس عمیق واثربخش را برروی کاربر ایجاد می کند.اگر به درستی این تکنیک اجرا شود، علاوه بر ارتباط کلامی بهتر وسرگرم کردن کاربر، به کاربر کمک می کند که پیام شما را قدم به قدم بررسی کند. [h=2]3- تصاویر برای برندینگ[/h]
Illustration.jpg

همیشه در طراحی وبسایت بیان می شود که از صفحات با طرح های ساده استفاده گردد که این مساله در طراحی صفحه فرود نیز صادق است.صفحه فرود شما نباید شلوغ باشد.به جای استفاده از عکس ها و تصاویر شلوغ، بهتر است که از تصاویر ساده و شبیه اینفوگرافیک که در خصوص محصول یا خدمات شما توضیحاتی به مخاطبان ارائه دهد.با ارائه یک طرح تصویر خاص در صفحه فرود، یک تفاوت ویژه از برند خود را به مخاطبان و بازدیدکنندگان القا خواهید کرد. [h=2]4- بدون نوار پیمایش[/h]
Navigation%20Bar.jpg

به کار گیری صرفا یک نوار پیمایش در وبسایت، هیچ گونه حسی را به کاربر القا نمی کند و در واقع اصلا شاید از آن استفاده نکند و نتواند مطلب خود را به راحتی در آن استفاده نماید اما با حذف نوار پیمایش یا به کارگیری یک متد مختلف از نوار پیمایش در طراحی صفحه ورود به راحتی میتوانید کاربر را ترغیب نمایید که بیشتر در صفحه شما بماند.البته باید در نظر داشته باشید که نوارپیمایش مساله خیلی مهم و ضروری است خصوصا زمانی که کاربر برای اولین بار وارد وبسایت شما می گردد.پس بهتر است از قبل تکنیک های طراحی صفحه اول را بدانید.
در حقیقت افراد بیشتر بروی اطلاعاتی که شما از طریق این نوارهای پیمایش ارائه میدهید، تمرکز میکنند تا شکل و شمایل آنها.این تکنیک دقیقا همان چیزی است سایت Quincy Réquin برای صفحه فرود خود استفاده کرد.هر لینک شما را به صفحه مورد نظر هدایت میکند. در حقیقت این سایت با طراحی لوگوی خاص میتواند توجه کاربر را از طریق ارتباط چشمی جلب نماید. [h=2]5- ساده سازی صفحه وب و صفحه فرود[/h]
Simplification.jpg

در حقیقت ساده سازی در طراحی وبسایت، کلید موفقیت می باشد.برای ساده سازی تکنیک های مختلفی وجود دارد.همانطور که قبلا بیان شد، ساده سازی ارتباط بهتری با بقیه برقرار میکند و به کاربر اجازه میدهد که بهتر با محتوای وبسایت شما ارتباط بر قرار کند. [h=2]6- تقسیم صفحه نمایش[/h]
Screen.jpg

اغلب هر وبسایت چندین نوع مخاطب دارد.یکی از بهترین تکنیک، تقسیم صفحه نمایش برای مخاطبان مختلف است برای مثال در وبسایت زیر، صفحه نمایش به دو قسمت برای بازاریابان و بلاگنویس ها طراحی شده است.اینطوری کاربر سریعتر به هدف و منظور خود میرسد.البته باید در نظر داشته باشید که تعداد این انتخاب ها زیاد نباشد و اصولا برای هر وبسایت این مساله جوابگو نمی باشد.در واقع شما توانسته اید دسته بندی وبسایت خود را به روشی دیگر بیان کنید.
[h=2]7- ایجاد حس اطمینان بین کاربران[/h]
Social.jpg

ایجاد حس اعتماد به کاربران خیلی مهم می باشد.کاربران زمانی خرید میکنند که بتوانند به سایت و خدمات شما اعتماد می کنند.در طراحی صفحات فرود قبلا شما کاربران را به یک صفحه مشخص هدایت میکردید یا اطلاعاتی از کاربران دریافت میکردید اما در طراحی جدید، بهتر است سعی کنید با استفاده از نمادهای اطمینان که موفق شده اید برای سایت خود دریافت کنید، اول حس اعتماد را القا کنید بعد با تکنیک های دیگر آنها را هدایت به صفحه محصولات نمایید. [h=2]8- استفاده از منوی همبرگر[/h]
hamburger-menu.jpg

اشتباه نکنید، بحث ما الان طراحی وبسایت رسپانسیو نیست بلکه بیشتر طراحان وب از این خاصیت برای ارائه دادن اطلاعات به کاربران در صفحات فرود استفاده میکنند اما مشکلی که وجود دارد هیچگونه اطلاعات مفید و سودمندی به کاربران ارائه نمی شود.بهتر است قبل از اجرای اصلی آن، از وجود اطلاعات دقیق و جامع آن مطلع شوید. [h=2]9- انتخاب کردن موضوع توسط کاربر[/h] شما با استفاده از این تکنیک، میتوانید به کاربران این امتیاز را بدهید تا امکانات و خدماتی را که نیاز ندارد، حذف نمایند و در واقع خدمات و محصولات مورد نیاز خود را ببینند و به بقیه موارد هیچ کاری نداشته باشند.با این تکنیک شما کاربر را راحتتر میتوانید هدایت کنید و در واقع کاربر بهتر ترغیب به خرید و بازدید از وبسایت شما میگردد. در آخر باید به این نکته توجه داشته باشید که لازم نیست همه نکات بالا را در یک صفحه فرود به کار ببرید.به کار بردن این نکات یک استراتژی بازاریابی قوی نیاز دارد تا شما بهتر متوجه گردید که کدام مورد برروی کسب وکار شما اهمیت دارد.

منبع:سروش پرداز|طراحی سایت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا