اساتید تکسچرینگ کمک کنند لطفا !!! سوال خیلی فنی ...

philidor

Member
سلام
دوستان عزیز و اساتید محترم ...

این عکسها رو ببینید لطفا !‌

قسمتهای که UV های دیگه بهم وصل میشند بصورت یک خط تو تکسچر مشخص میشه .

اگه مدل رو کامل و بهم پیوسته Unwrap کنم بازم همچین خطی زیر مدل جایی که دو سر بیرونی Uv روی مدل بهم میرسند پیدا میشه !‌

تو زیبراش هم تکسچر میدم باز هم همین اتفاق می افته !‌تکسچری که می خوام بدم توسط paint کردن خوب

در می آد تست کردم !‌ حتما باید روی یوی ها تکسچر بدم

لطفا کمک کنید که دو هفته است از خونه بیروم نرفتم !!!!!!!!‌ دارم دیوانه میشم :lol::cry::mad:


Dino_checkerside.jpg


Dino_checker.jpg


Dino_front.jpg


Dino_side.jpg


Dino_under.jpg


Dino_UV.jpg


اینم لینک دانلود خود فایل با حجم 139KB

http://filekeen.com/7n3htyio9fbq/Dino.rar

:sad::sad::sad::sad::sad:
 

maya22

New Member
سلام
نرمال های ابجکت درست هستند ؟
برای راحتی کار به نظر من از نرم افزار unfoldاستفاده کن بهتر ه.
 

philidor

Member
سلام
نرمال های ابجکت درست هستند ؟
برای راحتی کار به نظر من از نرم افزار unfoldاستفاده کن بهتر ه.


آره دوست عزیز مدل مشکلی نداره !‌ فایل خود توتریال هست ...

من آشنایی چندانی با UV ندارم ولی می دونم این خط ها تو همه مدل ها وجود داره !‌ مسئله اینجاست روی تکسچر چطوری این خطها محو میشه !؟‌که من نمی دونم :sad:
 

mahdilal

Member
به جای استفاده از روش UV از روش ptex استفاده کن مشکل کلا حل می شود
 

philidor

Member
به جای استفاده از روش UV از روش ptex استفاده کن مشکل کلا حل می شود

دوست عزیز
تکسچری که می خوام با paint در می آد ! بردم تو ZB تست کردم چون تکسچره یکسری خطهای مارپیچ داره
یه تکسچره نا هماهنگ بوجود می آد !‌سوال اصلی من اینکه این خطها رو روش UV چطوری از تکسچر محو میشند :cry:

:sad::sad::sad:
 

maya_22

Well-Known Member
البته این خطهای یو وی باید باشه تا یوی از اونجا تشکیل بشه شما به هر روشی بیری اینا داری مگه اوتماتیک
حالا چرار روی مدل دیده میشه؟
به نظرم مربوط به دو تا چیز هست اول مطمن شو نرمالهای مدل درست هست جهت همه فیسها باید به سمت بیرون باشه دوم مدل وقتی انتخاب هست به یو وی تکستچر ادیتور برو از اونجا منوی ایمیج گزینه شید یو وی را فعال کن باید همه قسمتهایی که یووی کردی آبی باشه اونایی که قرمز هست را آبی کن این دو روش احتمالا مشکلت را حل میکنه
 

philidor

Member
البته این خطهای یو وی باید باشه تا یوی از اونجا تشکیل بشه شما به هر روشی بیری اینا داری مگه اوتماتیک
حالا چرار روی مدل دیده میشه؟
به نظرم مربوط به دو تا چیز هست اول مطمن شو نرمالهای مدل درست هست جهت همه فیسها باید به سمت بیرون باشه دوم مدل وقتی انتخاب هست به یو وی تکستچر ادیتور برو از اونجا منوی ایمیج گزینه شید یو وی را فعال کن باید همه قسمتهایی که یووی کردی آبی باشه اونایی که قرمز هست را آبی کن این دو روش احتمالا مشکلت را حل میکنه

نرمال رو دوست دیگرمون هم اشاره کردند . مشکل از نرمال نبود !‌ Shaded UV هم که جز اصول اصلی یوی کردنه !
ممنون که متذکر شدید ولیکن مشکل از این دو قسمت نیست ... رو کارکترهای دیگه ای هم این نوع تکسچر رو
امتحان کردم حتی unwarp این مدل رو با UV master Plugin Zbrush انجام دادم !‌ ولی باز این مشکل رو ی این تکسچر هست :sad:

می دونم یک نکته ای ریزی هست که من بلد نیستم !‌امید وارم دوستان راهنمایی کنند حل بشه
مشکل جالبیه ممکن برای خیلی از بچه ها پیش بیاد رو مدل های که تکسچر یه دست دارند مشخص نمیشه
ولی از این نوع تکسچرها به مشکل بر می خورم !‌ آموزش Uv کردن این مدل مربوط به Digital Touters میشه
می دونم Uv کردنش بی نقصه ‍! مراحل بعد از UV رو مشکل دارم :cry:

از همه دوستانی که سر میزنند حتی این پستها رو می خونند ممنونم ...
 
نرمال رو دوست دیگرمون هم اشاره کردند . مشکل از نرمال نبود !‌ Shaded UV هم که جز اصول اصلی یوی کردنه !
ممنون که متذکر شدید ولیکن مشکل از این دو قسمت نیست ... رو کارکترهای دیگه ای هم این نوع تکسچر رو
امتحان کردم حتی unwarp این مدل رو با UV master Plugin Zbrush انجام دادم !‌ ولی باز این مشکل رو ی این تکسچر هست :sad:

می دونم یک نکته ای ریزی هست که من بلد نیستم !‌امید وارم دوستان راهنمایی کنند حل بشه
مشکل جالبیه ممکن برای خیلی از بچه ها پیش بیاد رو مدل های که تکسچر یه دست دارند مشخص نمیشه
ولی از این نوع تکسچرها به مشکل بر می خورم !‌ آموزش Uv کردن این مدل مربوط به Digital Touters میشه
می دونم Uv کردنش بی نقصه ‍! مراحل بعد از UV رو مشکل دارم :cry:

از همه دوستانی که سر میزنند حتی این پستها رو می خونند ممنونم ...
سلام دوسته من مشکل که کاملا واضح و مشخصه اول 2 تا عکسه زیر را نگاه کنید اگه متوجه منظورم نشدید توضیحات زیرش را بخونید
ru2zb23bewnx4k97c04f.jpg

o7lkmo1sj6fycm3zf4.jpg


خوب می بینید که هیچ خطی تو تکستچر نیفتاده اگه یووی ها را نگاه کنید می فهمیم که همیشه مدال بالاخره باید از یه جا واسه تکتچرینگ برش بخوره که همون ناحیه برش می تونه مشکل ساز باشه چون هر برش باعث میشه 2 لبه به وجود بیاد یه لبه سمته چپ میره اون لبه سمته راست حالا اگه ما بیایم لبه سمته چپ را آبی بکشیم روش و لبه سمته راست را قرمز رنگ آمیزی کنیم 100% وقتی دوباره لبه ها را به هم وصل کنیم (منظور آبجکت 3d هست ) متوجه میشیم با این که مدل 3d همش به هم متصله (اما در محیطه یووی دو لبه ی مختلفه که 2 رنگ هست) به همین دلیل در مدل هم خط می افته و تفاوته 2 ناحیه کاملا در آبجکت 3 بعدی مشخص میشه مثله اینه که بیایم یه گوسفندا از زیر شکمش برش بزنیم بعد محله برش را یه طرفش را که رو زمین پهن شده (نزدیکه برش را می گم) یه سمتش آبی یه سمته دیگش را که دوباره نزدیکه برشه قرمز کنیم یعنی یه طرفه برش آبی یه طرفش قرمز حالا بیایم دوباره به صورته اولیه پوسته گوسفند را به گوسفنده بدوزیم حالا از کجا برش خورده بود ؟ از زیر شکم سواله بعدی آیا جایی که برش خورده هر 2 طرف لبش یک رنگه ؟ نه یک طرف آبیه یک طرف قرمز پس باید زیر شکمش دقیقا در جایی که برش دادیم رو خط برش یک دو رنگیه خیلی واضح را ببینیم پس نتیجه می گیریم واسه رفعه این مشکل باید دو طرفه برش دقیقا یک رنگ باشه که این کار با دست یه ذره ممکنه مشکل باشه ولی با نرم افزار هایی مثل بادی پینت یا زدبراش نباید دیگه این مشکل پیش بیاد چون شما می تونید رو خوده مدل رنگ آمیزی کنید و خود نرم افزار میاد اتوماتیک رنگ را رو یووی ها پخش می کنه رو عکس شماره 2 جاهایی را که دورش خط کشیدم را نگاه کنید این جاها محل برش در محیطه یووی هستند اما من جون 2 طرفش را یه رنگ کردم میبینیم که در عکس شماره 1 که همون آبجکت 3 بعدی هست 2رنگی در زیر شکم و جاهایی که دوستمون گفته بودند دو رنگی به وجود نیمده با این که دقیقا رو برش ها و درز ها رنگ آمیزی کردم رنگ آمیزی را هم در محیط 3 بعدیش انجام دادم تا خودش خیلی دقیق رو یووی ها رنگ را پخش کنه نمی دونم چرا با زدبراش که رنگ آمیزی کردید 2 رنگی شده دوباره نباید این طوری باشه...
در هر صورت خیلی حرف زدم امیدوارم کمکتون بکنه :rose:
 

philidor

Member
سلام دوسته من مشکل که کاملا واضح و مشخصه اول 2 تا عکسه زیر را نگاه کنید اگه متوجه منظورم نشدید توضیحات زیرش را بخونید

خوب می بینید که هیچ خطی تو تکستچر نیفتاده اگه یووی ها را نگاه کنید می فهمیم که همیشه مدال بالاخره باید از یه جا واسه تکتچرینگ برش بخوره که همون ناحیه برش می تونه مشکل ساز باشه چون هر برش باعث میشه 2 لبه به وجود بیاد یه لبه سمته چپ میره اون لبه سمته راست حالا اگه ما بیایم لبه سمته چپ را آبی بکشیم روش و لبه سمته راست را قرمز رنگ آمیزی کنیم 100% وقتی دوباره لبه ها را به هم وصل کنیم (منظور آبجکت 3d هست ) متوجه میشیم با این که مدل 3d همش به هم متصله (اما در محیطه یووی دو لبه ی مختلفه که 2 رنگ هست) به همین دلیل در مدل هم خط می افته و تفاوته 2 ناحیه کاملا در آبجکت 3 بعدی مشخص میشه مثله اینه که بیایم یه گوسفندا از زیر شکمش برش بزنیم بعد محله برش را یه طرفش را که رو زمین پهن شده (نزدیکه برش را می گم) یه سمتش آبی یه سمته دیگش را که دوباره نزدیکه برشه قرمز کنیم یعنی یه طرفه برش آبی یه طرفش قرمز حالا بیایم دوباره به صورته اولیه پوسته گوسفند را به گوسفنده بدوزیم حالا از کجا برش خورده بود ؟ از زیر شکم سواله بعدی آیا جایی که برش خورده هر 2 طرف لبش یک رنگه ؟ نه یک طرف آبیه یک طرف قرمز پس باید زیر شکمش دقیقا در جایی که برش دادیم رو خط برش یک دو رنگیه خیلی واضح را ببینیم پس نتیجه می گیریم واسه رفعه این مشکل باید دو طرفه برش دقیقا یک رنگ باشه که این کار با دست یه ذره ممکنه مشکل باشه ولی با نرم افزار هایی مثل بادی پینت یا زدبراش نباید دیگه این مشکل پیش بیاد چون شما می تونید رو خوده مدل رنگ آمیزی کنید و خود نرم افزار میاد اتوماتیک رنگ را رو یووی ها پخش می کنه رو عکس شماره 2 جاهایی را که دورش خط کشیدم را نگاه کنید این جاها محل برش در محیطه یووی هستند اما من جون 2 طرفش را یه رنگ کردم میبینیم که در عکس شماره 1 که همون آبجکت 3 بعدی هست 2رنگی در زیر شکم و جاهایی که دوستمون گفته بودند دو رنگی به وجود نیمده با این که دقیقا رو برش ها و درز ها رنگ آمیزی کردم رنگ آمیزی را هم در محیط 3 بعدیش انجام دادم تا خودش خیلی دقیق رو یووی ها رنگ را پخش کنه نمی دونم چرا با زدبراش که رنگ آمیزی کردید 2 رنگی شده دوباره نباید این طوری باشه...
در هر صورت خیلی حرف زدم امیدوارم کمکتون بکنه :rose:


حمید جان مرسی از راهنمایت داداش گلم !‌ ولی من با paint مشکلی ندارم تو ZB مشکل من اینکه
این تکسچر رو چطوری یکدست روی مدل بندازمش ؟؟؟
اصلا راه دیگه ای هست ؟؟؟

Dino500.jpg


هرچی فکر می کنم نمی دونم چیکار باید کرد که دو سر این تکسچر یکی بشه ؟؟؟‌ :-?
 

philidor

Member
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام شما قسمت هایی از مدل یک تکه هست رو باید در uv هم یک تکه کنید یعنی قسمت هایی که خط افتاده weld کنید
بهترین را هم اینه
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=162469
یا علی

دوست گرامی شما متوجه منظور ما نشدید فکر کنم :green:

Uv این کارکتر مشکلی نداره !‌ اگه قرار باشه دوسر بیرونی رو جدا کنیم یک تکه دیگه بسازیم در این صورت دوتا خط پیدا میشه !!! من مشکلم سر تکسچره نه UV!
uv این کار مربوط به کمپانی دیجیتال توترز هست اساتید دیگه هم بی نقص بودنش رو تائید می کنند .
فایلش رو هم برای دانلود گذاشتم دوستانی که کنجکاو هستند می تونند دانلود کنند و یه تست روش بزنند .
گیر کار ما سر تکسچره اونم نه همه ای تکسچرها نمونه تکسچر رو گذاشتم ...
بنظرم این تکسچر و یوی تو فتوشاپ باید یکسری کارا روش اعمال بشه که من بلد نیستم نمی دونم چیه :-?
 

sidsid

Well-Known Member
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
دوست عزیز من نگفتم uv مشکل داره برای راحتی کار خودتون گفتم اون کار رو بکنید
 

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
دوست عزیز من نتونستم فایلتون رو دانلود کنم اگر ممکنه جای دیگه آپلود کنید.
در مورد مشکلتون این تماما بستگی داره به هنر شما تو ساختن تکسچر ، جوری که وقتی لبه ها به هم میرسه مرز نیفته . یعنی ابتدای مپ و انتهای مپ به هم برسند . میتونید از اول اینجور تنظیم کنید و میتونید وقتی روی بدنه انداختید روش ویرایش داشته باشید و مرزها رو بصورت دستی ویرایش کنید تا جاییکه این مرز از بین بره .
 

FATEMEH

همسفر قاصدک ها
اگر تکسچرتون همینه که خودشون زحمتشو کشیدن و انتها و ابتداشو با هم مچ کردن . و چون این مشکلی نداره نحوه انداختن تکسچر روی کارتون اشتباه است اگر فایلتون رو بشه دانلود کرد بهترمیشه راهنمایی کرد. موفق باشید
 

پیوست ها

  • Dino500.jpg
    Dino500.jpg
    196.7 کیلوبایت · بازدیدها: 2

philidor

Member
اگر تکسچرتون همینه که خودشون زحمتشو کشیدن و انتها و ابتداشو با هم مچ کردن . و چون این مشکلی نداره نحوه انداختن تکسچر روی کارتون اشتباه است اگر فایلتون رو بشه دانلود کرد بهترمیشه راهنمایی کرد. موفق باشید


دقیقا مشکل منم اینکه نمی دونم چطوری مچ کنم دو سمت لبه هاشو ! یک از دوستان می گفت با Projection تو زیبراش میشه این رنگهارو ترکیب کرد مثل ابزار Healing فتوشاپ ولی هرچی گشتم پیداش نکردم :green:

فایلم دوباره آپلود کردم اگه زحمتش رو بکشید ممنون میشم :oops:

http://uploadfa.com/fpg15lslu6qe/Dino.mb
 

پیوست ها

  • Dino.rar
    138.6 کیلوبایت · بازدیدها: 1
آخرین ویرایش:

philidor

Member
دوستان عزیز خوشحالم از اینکه این خبر رو بهتون بدم مشکل با Clone ZB حل شد :oops:
از همه ای دوستانی که اومدن نظر دادن و کمک کردن این مشکل زودتر حل بشه ممنون و سپاسگذارم :rose:

حالا میشه یه نفس راحت کشید :cool::green::)

:paint:

دیگه آزاد شدم :oops: >|< :clap:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا