PhonieX
مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
بررسي مزايده ارسال پيام كوتاه انبوه همراه اول
منبع: عصرارتباط
شرکت ارتباطات سيار ايران در بند 14-1-6 قرارداد مربوط به انتخاب پيمانکاران پيامک انبوه ارسال پيامکهاي تجاري بدون رضايت مشترکان را ممنوع کرد.
در اين بند قرارداد که به صراحت در اسناد مزايده انتخاب چهار پيمانکار اين شرکت ذکر شده، آمده است که "پيامکهاي تجاري ناخواسته نبايد بدون رضايت قبلي مشترکان نهايي ارسال شود" درحاليکه پيش از اين از مشترکان خواسته شده بود درصورتيکه تمايلي به دريافت اين پيامکها ندارند ميتوانند با شماره 09990 تماس بگيرند و درخواست خود را ارائه دهند.
بدين ترتيب شرکتکنندگان در اين مزايده که قرار است ماهانه 100 ميليون پيامک را ارسال کنند، در سختترين اقدام پيشرو بايد در ابتدا رضايت 30 ميليون مشترک همراه اول را براي دريافت پيامکهاي تجاري کسب کنند.
طبق فراخوان منتشر شده، شرکت ارتباطات سيار ايران قصد دارد تا چهار پيمانکار ارسال پيامک انبوه را با تعهد ماهيانه 100 ميليون پيامک انتخاب کند. اسناد مزايده انتخاب آن که طبق اعلام قبلي از روز چهارم شهريور ماه بايد آغاز ميشد، در نهايت روز دهم شهريور ماه، درست چهار روز پيش از پايان مهلت فروش اسناد آغاز شد.
مهدي ملکي – مديرکل اداره کل تدارکاتي شرکت ارتباطات سيار ايران- در اين باره، ميگويد: برندگان در مزايده بايد با شرکت ارتباطات سيار هماهنگ شوند که به چه کساني قرار است پيامک خود را ارسال کنند.
او افزود: ارسال خدمات ارزش افزوده به مشترکان به غير از پيامک انبوه از سوی برندگان مزایده ممنوع است و شرکت ارتباطات سيار ايران ليستي از مشترکاني که تمايلي به دريافت پيامکهاي تجاري ندارند به اين شرکتها ابلاغ خواهد کرد که بايد براساس آن، ليست دريافت کنندکان پيامکها را تدوين کنند.
ملکي گفت: همانند گذشته هم در صورتيکه مشترکان تمايلي به درخواست پيامکهاي تجاري نداشته باشند ميتوانند با تماس با شماره 09990 و يا مراجعه به دفتر امور مشترکين تقاضاي خود را ارائه دهند تا به اين ليست افزوده شوند.
او درحالي که مدت دو سال برگزاري اين مزايده به تعويق افتاده است، درباره تاخير در تحويل و فروش اسناد به شرکتهاي علاقهمند به شرکت در اين مزايده از تمديد يک هفتهاي فروش و تحويل اسناد خبر داد و گفت: اسناد پيش از اين براي فروش به متقاضيان آماده شده بود اما بروز برخي بحثهاي فني موجب شد تا فروش آن به تاخير بيفتد.
ملکي ادامه داد: اين تاخير مربوط به تغيير يک پارامتر در اين اسناد بود که به دليل تعويض اين پارامتر در تهيه و فروش اسناد تاخير افتاد.
مزایده خدمات ارزشافزوده متعاقبا برگزار میشود
درحاليکه وحيد صدوقي –مديرعامل شرکت ارتباطات سيار ايران- تاکنون بارها از برگزاري مزايده خدمات ارزش افزوده خبر داده بود اما فراخوان مزايده منتشر شده تنها متعلق به ارسال پيامکهاي انبوه است و خبري از سرويسهاي ارزش افزوده نيست.
مديرکل اداره کل تدارکاتي همراه اول در اين باره، گفت: متعاقب اين مزايده نيز مزايده خدمات ارزش افزوده که توليد محتوا نيز شامل آن ميشود، برگزار خواهد شد.
او افزود: جلسات کارشناسي و تدوين اسناد اين مزايده درحال برگزاري است و به زودي اسناد و فراخوان آن منتشر خواهد شد.
پيشنهاد ارسال 100 ميليون پيامک در ماه درحالي از سوي شرکت ارتباطات سيار ايران مطرح شده که در مزايده قبلي پيشنهاد ارسال پنج ميليون پيامک از سوي يکي از شرکتکنندگان در مزايده، نادرست و غيرواقعي تلقي شده بود و مدعي شده بود که شرايط سختي را براي خود و سايرين فراهم ميکند که ظاهرا حجم ارسال پيامکهاي تبليغاتي طي سالهاي گذشته خلاف اين ادعا را به اثبات رساند.
تفاوت عمدهاي که در اين دو مزايده و نحوه اجراي آن با استناد به آگهي اعلام مزايده جديد مشاهده ميشود، اين است که در مزايده سال 1384 تخمين بازار و پيشنهاد تعداد ارسال پيامک در ماه بر عهده شرکتکنندگان در مزايده بود اما اين بار باتوجه به بلوغ نسبي بازار پيامک نسبت به سالهاي گذشته، همراه اول خود اقدام به برآورد اين بازار کرده و پيشبيني يکصد ميليون پيامک انبوه در ماه را ارائه کرده است. بر خلاف مزايده قبلي که قيمت پيامک براساس تعرفه ارائه شده توسط همراه اول در اسناد مزايده منتشر شده بود، در مزايده جديد شرکتکنندگان بايد قيمت خود را بر اساس گروه انتخابي پيشنهاد دهند.
فراخوان اين مزايده پس از گذشت دو سال از پايان قرارداد سه شرکت سرويسدهنده برگزار شد. ارسال پيامک انبوه بخشي از خدماتي است که شرکتهاي برنده مزايده قبلي آن را عرضه کرده و ميکنند اما نحوه جداسازي و همچنين نحوه جذب و ارسال 100 ميليون پيامک انبوه جاي سوال دارد.
سال 1386 سال اتمام قرارداد بود و همراه اول که از عملکرد شرکتهاي تامين کننده خدمات خشنود به نظر ميرسيد و به واسطه افزايش ظرفيت مراکز پيامک خود و همچنين توسعه بازار خدمات ارزش افزوده توسط سه شرکت مذکور جايگاه بيرقيبي در بازار اين نوع خدمات کسب کرده بود، قرارداد ايشان را تمديد کرد و اکنون نيز همراه اول با گذشت چهار سال در حوزه خدمات ارزش افزوده مبتني بر پيامک جايگاه نخست را به خود اختصاص داده و قرار است اين بازار را بيش از پيش ساماندهي کند.
نخستين دور اين مزايده زمستان سال 83 برگزار شد که برنده نخست آن شرکت رهياب رايانه گستر متعلق به تايد واتر بود و پس از آن شرکتهاي مگفا و آتيه دادهپرداز قرار داشتند.
منبع
ارسال پيامکهاي تبلیغی بدون رضايت مشترکان ممنوع شد
منبع: عصرارتباط
شرکت ارتباطات سيار ايران در بند 14-1-6 قرارداد مربوط به انتخاب پيمانکاران پيامک انبوه ارسال پيامکهاي تجاري بدون رضايت مشترکان را ممنوع کرد.
در اين بند قرارداد که به صراحت در اسناد مزايده انتخاب چهار پيمانکار اين شرکت ذکر شده، آمده است که "پيامکهاي تجاري ناخواسته نبايد بدون رضايت قبلي مشترکان نهايي ارسال شود" درحاليکه پيش از اين از مشترکان خواسته شده بود درصورتيکه تمايلي به دريافت اين پيامکها ندارند ميتوانند با شماره 09990 تماس بگيرند و درخواست خود را ارائه دهند.
بدين ترتيب شرکتکنندگان در اين مزايده که قرار است ماهانه 100 ميليون پيامک را ارسال کنند، در سختترين اقدام پيشرو بايد در ابتدا رضايت 30 ميليون مشترک همراه اول را براي دريافت پيامکهاي تجاري کسب کنند.
طبق فراخوان منتشر شده، شرکت ارتباطات سيار ايران قصد دارد تا چهار پيمانکار ارسال پيامک انبوه را با تعهد ماهيانه 100 ميليون پيامک انتخاب کند. اسناد مزايده انتخاب آن که طبق اعلام قبلي از روز چهارم شهريور ماه بايد آغاز ميشد، در نهايت روز دهم شهريور ماه، درست چهار روز پيش از پايان مهلت فروش اسناد آغاز شد.
مهدي ملکي – مديرکل اداره کل تدارکاتي شرکت ارتباطات سيار ايران- در اين باره، ميگويد: برندگان در مزايده بايد با شرکت ارتباطات سيار هماهنگ شوند که به چه کساني قرار است پيامک خود را ارسال کنند.
او افزود: ارسال خدمات ارزش افزوده به مشترکان به غير از پيامک انبوه از سوی برندگان مزایده ممنوع است و شرکت ارتباطات سيار ايران ليستي از مشترکاني که تمايلي به دريافت پيامکهاي تجاري ندارند به اين شرکتها ابلاغ خواهد کرد که بايد براساس آن، ليست دريافت کنندکان پيامکها را تدوين کنند.
ملکي گفت: همانند گذشته هم در صورتيکه مشترکان تمايلي به درخواست پيامکهاي تجاري نداشته باشند ميتوانند با تماس با شماره 09990 و يا مراجعه به دفتر امور مشترکين تقاضاي خود را ارائه دهند تا به اين ليست افزوده شوند.
او درحالي که مدت دو سال برگزاري اين مزايده به تعويق افتاده است، درباره تاخير در تحويل و فروش اسناد به شرکتهاي علاقهمند به شرکت در اين مزايده از تمديد يک هفتهاي فروش و تحويل اسناد خبر داد و گفت: اسناد پيش از اين براي فروش به متقاضيان آماده شده بود اما بروز برخي بحثهاي فني موجب شد تا فروش آن به تاخير بيفتد.
ملکي ادامه داد: اين تاخير مربوط به تغيير يک پارامتر در اين اسناد بود که به دليل تعويض اين پارامتر در تهيه و فروش اسناد تاخير افتاد.
مزایده خدمات ارزشافزوده متعاقبا برگزار میشود
درحاليکه وحيد صدوقي –مديرعامل شرکت ارتباطات سيار ايران- تاکنون بارها از برگزاري مزايده خدمات ارزش افزوده خبر داده بود اما فراخوان مزايده منتشر شده تنها متعلق به ارسال پيامکهاي انبوه است و خبري از سرويسهاي ارزش افزوده نيست.
مديرکل اداره کل تدارکاتي همراه اول در اين باره، گفت: متعاقب اين مزايده نيز مزايده خدمات ارزش افزوده که توليد محتوا نيز شامل آن ميشود، برگزار خواهد شد.
او افزود: جلسات کارشناسي و تدوين اسناد اين مزايده درحال برگزاري است و به زودي اسناد و فراخوان آن منتشر خواهد شد.
پيشنهاد ارسال 100 ميليون پيامک در ماه درحالي از سوي شرکت ارتباطات سيار ايران مطرح شده که در مزايده قبلي پيشنهاد ارسال پنج ميليون پيامک از سوي يکي از شرکتکنندگان در مزايده، نادرست و غيرواقعي تلقي شده بود و مدعي شده بود که شرايط سختي را براي خود و سايرين فراهم ميکند که ظاهرا حجم ارسال پيامکهاي تبليغاتي طي سالهاي گذشته خلاف اين ادعا را به اثبات رساند.
تفاوت عمدهاي که در اين دو مزايده و نحوه اجراي آن با استناد به آگهي اعلام مزايده جديد مشاهده ميشود، اين است که در مزايده سال 1384 تخمين بازار و پيشنهاد تعداد ارسال پيامک در ماه بر عهده شرکتکنندگان در مزايده بود اما اين بار باتوجه به بلوغ نسبي بازار پيامک نسبت به سالهاي گذشته، همراه اول خود اقدام به برآورد اين بازار کرده و پيشبيني يکصد ميليون پيامک انبوه در ماه را ارائه کرده است. بر خلاف مزايده قبلي که قيمت پيامک براساس تعرفه ارائه شده توسط همراه اول در اسناد مزايده منتشر شده بود، در مزايده جديد شرکتکنندگان بايد قيمت خود را بر اساس گروه انتخابي پيشنهاد دهند.
فراخوان اين مزايده پس از گذشت دو سال از پايان قرارداد سه شرکت سرويسدهنده برگزار شد. ارسال پيامک انبوه بخشي از خدماتي است که شرکتهاي برنده مزايده قبلي آن را عرضه کرده و ميکنند اما نحوه جداسازي و همچنين نحوه جذب و ارسال 100 ميليون پيامک انبوه جاي سوال دارد.
سال 1386 سال اتمام قرارداد بود و همراه اول که از عملکرد شرکتهاي تامين کننده خدمات خشنود به نظر ميرسيد و به واسطه افزايش ظرفيت مراکز پيامک خود و همچنين توسعه بازار خدمات ارزش افزوده توسط سه شرکت مذکور جايگاه بيرقيبي در بازار اين نوع خدمات کسب کرده بود، قرارداد ايشان را تمديد کرد و اکنون نيز همراه اول با گذشت چهار سال در حوزه خدمات ارزش افزوده مبتني بر پيامک جايگاه نخست را به خود اختصاص داده و قرار است اين بازار را بيش از پيش ساماندهي کند.
نخستين دور اين مزايده زمستان سال 83 برگزار شد که برنده نخست آن شرکت رهياب رايانه گستر متعلق به تايد واتر بود و پس از آن شرکتهاي مگفا و آتيه دادهپرداز قرار داشتند.
منبع