ارزش هنری وزیباییهای یک فیلم

دوستان فیلم ساز
درست است که با افتر افکت و سایر نرم افزارهای جلوههای ویژه و...
میتوان اثرات خیلی جالبی خلق کرد وبسیاری از فیلمها وکلیپها رااز سقوط به فیلم ضعیف نجات داد
اما نمیتوان از ان شاهکار آفرید
در حالیکه یک فیلمساز خوش فکر وورزیده میتواند با// ساده ترین پیوند نماها یعنی کات // به بیشترین
امتیازات هنری دست پیدا کند و بیشترین تاثیر را روی بیننده بگذارد
بیایید به مهارتهای تفکر در حوزه پیوند نماها // کارگردانی و تدوین // بیشتر بیافزاییم

فیلم مهلکه خود گواه این ادعاست که داستان آن درباره جنگ عراق است،وتقریبا جلوه ویژه ای نداشت با به دست آوردن 6 جایزه از جمله "بهترین فیلم " /موفق ترین فیلم هشتاد و دومین اسکار بود /اما آواتار باوجود آنهمه جلوه وهزینه چندین برابر
در مقابل این فیلم ناکام بود :neutral:
 
آخرین ویرایش:
دوست داشتم این تایپیک ومبحث را در رابطه با هنر تدوین وزیبایی فیلم ولذت بردن مخاطب از فیلم وایجاد بیشترین حس در بیننده ادامه دهم

بسیاری از کارهایی که اینجا به نقد گذاشته میشود
بیشتر از نظر زیبایی جلوههای ویژه وافکت وغیره بحث میشود نه از نظر فیلمنامه - کادر بندی نماها - تدوین و
یادید یک بیننده ومخاطب عادی

در یک کار تبلیغی10دقیقه ای قسمتی از کار با نرم افزار سه بعدی با هزینه چند برابر (بقیه که تصویر برداری شده بود) درست شده بود/ ولی مدیر کارخانه از نماهای تصویری خوشش آمد و همه اون نماهای ساخته شده با نرم افزار سه بعدی را حذف کرد/
پس یاد گرفتم که کار گرافیکی فقط در جایی استفاده کنم که دلیل کافی داشته باشم /نه برای بالابردن کلاس کار

در این مبحث در آینده بحث در مورد اولین قدم در فیلمسازی " طرح اولیه فیلمنامه " را ادامه میدهم
:oops:

:neutral:این مبحث ادامه دارد
 
آخرین ویرایش:
طرح اولیه فیلم

معمولا برای بسیاری از ادارات ونهادهای دولتی و صداوسیما قبل از نوشتن فیلمنامه طرحی مینویسیم , وسپس برای تصویب طرح اقدام مینماییم لذا در برخی از این نهادها مثل صداوسیما این طرحها باید بایکسری اصول فنی وهنری همراه باشند
تا امکان بررسی در آن نهاد انجام شود
نوشته هایی که به شکل گزارش ویا توضیح یک موضوع با چند خط داستانی و ... هستند//طرح فیلمنامه// نیستند.
در این مورد حتی فرمهای آماده وجود دارند که در آینده مورد بحث قرار میگیرد//
//طرح //اولین مرحله نوشتن فیلمنامه است // با داشتن، فکر یا ایده اولیه // و تکمیل وپرورش دادن آن ایده به اینکه چه «موضوعی» ، یا «شخصییتی» یا «موقعیتی» برای فیلم شدن ان فکر خوب است //طرح به ما کمک خواهد کرد که با استفاده از آن موضوع ، یا آن شخصیت یا از آن موقعیت «قصه»را بسازیم //

1 تحقیق در مورد آن فکر یا ایده اولیه ( داستانی وسرگرمی وعلمی ، صنعتی و ...) ما را نسبت به اهمیت موضوع یا جالب توجه بودن اندیشه مان آشنا میسازد؛

2 موضوع طرح که به معنی// درونمایه اثر // میباشدونشان میدهد هر طرح برای منظوری ساخته و پرداخته می­شود

3 ساختار بندی طرح راهی است که ماجراها اصلی فیلمنامه را سازماندهی میکند و داستان را در مسیر فیلمنامه شکل میدهد

4 برای فراهم آمدن طرح به عنوان زیربنای اولیه اثر داشتن ذوق ، خلاقیت ، قدرت تخیل، آگاهی از مبانی علومی چون روانشناسی آشنایی با مسایل بومی باعث میشوند تا شما در قالب طرحی که نوشتید نطفه ی خلق فیلمنامه ر ا فراهم آوردید

5 هدف طرح باید به خوبی از سوی طراح درک شود و به خوبی نیز به بیننده منتقل شود. ادامه دارد...

:paint:

:oops: دارم یه قصه میسازم، از این تنهایی بی تو

-------- بیا بشکن روایت رو، تو نقش تازه وارد شو

-------- کجای نقطه پایان، میخوای تو فال من باشی

-------- نخواستم بگذرم از تو، که تو دنبال من باشی :oops:
:rose:

و در اخر این شعر فریدون مشیری را بسیار دوست دارم و بنظرم دارای قدرت تخیل و تصویر سازی عالی میباشد
بی تو، مهتاب‌ شبی ، باز از آن کوچه گذشتم :neutral:
...
یادم آمد که شبی باهم از آن کوچه گذشتیم

پر گشودیم و در آن خلوت دلخواسته گشتیم :neutral:

ساعتی بر لب آن جوی نشستیم

تو، همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت

من همه، محو تماشای نگاهت :neutral:

آسمان صاف و شب آرام

بخت خندان و زمان رام

خوشه ماه فرو ریخته در آب

شاخه ‌ها دست برآورده به مهتاب :neutral:

شب و صحرا و گل و سنگ

همه دلداده به آواز شباهنگ :neutral:
 

yousef_bs

Member
صد در صد با شما موافق هستم، کاش در ایران تیم تولید حساسیت بیشتری روی فیلم نامه نشون میداد. هر چند که در مورد جلوه های ویژه هم هنوز در سطح عصر یخبندان هستیم، ولی در موفقیت یک فیلم اولویت با فیلم نامه هست.:mad:
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا