اخذ يك هزینه ابهام‌آميز ديگر از مشتركان همراه اول

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
به گفته معاون بازاريابي و امور مشتريان شركت ارتباطات سيار ايران سوختن سيم‌كارت‌هاي كد يك و دو كه در مقطعي افزايش يافته به دليل قديمي بودنشان بوده، چراکه عمر مفيدشان به اتمام رسيده است.
محمدمهدي عطوفي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره‌ سوختن بي‌دليل سيم‌كارت‌ها اظهار كرد: ‌مخابرات يا شركت ارتباطات سيار ابزاري براي انجام اين كار ندارد كه عمدا به اين كار اقدام كند؛ سوختن سيم‌كارت‌هاي كد يك و دو كه در مقطعي افزايش يافته به دليل قديمي بودنشان بود.
وي افزود: ما اطلاع‌رساني لازم را در اين زمينه انجام داديم و چنانچه مشتركان علاقه‌مند باشند مي‌توانند براي انجام تست فني به دفاتر مراجعه كنند كه اگر سوختن سيم‌كارت به دليل پر شدن كانتر باشد، اين تعويض به صورت رايگان انجام مي‌شود. او در بخشي از سخنان خود با بيان اين كه سيم‌كارت از دو بخش فني و امنيتي تشكيل شده كه سيستم امنيتي مربوط به مسائل كانتري آن است، ابراز كرد: سيم‌كارت يك قطعه الكترونيكي است و طبيعتا هر قطعه الكترونيكي طول عمر مفيدي دارد. وي تصريح كرد: تلفن همراه هر زمان كه يك‌ بار خاموش و روشن ‌شود يك بار در شبكه معرفي مي‌شود، بنابراين يك واحد كانتر به آن اضافه مي‌شود همچنين سيم‌كارت‌هايي كه در نقاط مرزي هستند در بعضي نقاط كه آنتن نمي‌دهد، هر بار كه از شبكه خارج مي‌شوند يا هر زماني كه گوشي به روز مي‌شود، دوباره اين كانتر اضافه مي‌شود كه اگر اين كانترها پر شود سيم‌كارت از كار خواهد افتاد كه در اين زمان هزينه‌ تعويض براي مشترك رايگان خواهد بود.
به گزارش بازار دیجیتال دنياي اقتصاد، بسیاری از دفاتر امور مشترکان به دستگاه تست مجهز نبوده و کاربرانی که با مشکلی این چنینی روبه‌رو شده باشند هزینه تعویض سیم کارت را در قبض دوره بعدی خود پرداخت می‌کنند، چرا که پراکندگی دفاتر مجهز به دستگاه تست سیم کارت از یک سو و وقتی که کاربر برای این موضوع باید صرف کند بسیار گران تر از هزینه تعویض سیم کارت تمام می شود.
مسوولان همراه اول، یکی دو سال پیش و با آغاز این مشکل اعلام کرده بودند که تمام دفاتر امور مشترکان به تدریج به دستگاه تست سیم کارت مجهز می شوند.
بسیاری از کاربرانی که با این مشکل روبه‌رو شده‌اند هم اکنون با سوالی لاینحل در ذهن خود روبه‌رو هستند. این که آیا سیستم نرم افزاری موجود در شبکه همراه اول توانایی سنجش میزان پر شدن کانتر را ندارد؟ اگر ندارد چرا این شبکه که هم اکنون با بیش از 28 میلیون مشترک بیشترین تعداد کاربر را در کشور دارد به فکر تامین نیازهای نرم افزاری شبکه خود نیست؟
اگر دارد چرا کاربرانی که با این مشکل روبه‌رو هستند حتما باید برای تست سیم‌کارت خود هزینه و وقت بسیاری صرف کنند؟ چرا همراه اولی‌ها با علم به اینکه سیم کارت مشترک به دلیل پرشدن کانتر سوخته است، عدم دریافت هزینه را منوط به مراجعه و تست سیم کارت عنوان می کنند؟
چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسمی عنوان کرده بود: «در سال 82 متقاضيان با قيمت بالا با طي کردن يک دوره انتظار صاحب سيم‌‏کارت مي‌‏شدند، اگر آن زمان سر مردم شيره ماليده مي‌‏شد و براي تلفن همراه دوره ثبت‌‏نام مي‌‏گذاشتند، امروز اين خدمات به روز است».
آقای سلیمانی، آیا اخذ هزینه‌هایی اینچنینی از مشترکان پولسازترین زیر مجموعه جنابعالی، شیره مالیدن بر سر مردم نیست؟!
آيا اخذ اين هزينه همچون اخذ هزينه نمايشگر در سال‌هاي گذشته ابهام ندارد؟

منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا