ابزارهای انتخاب در Corel

omidsas

Member
من مثلا یه طراح هستم که 90 درصد طرحهامو تو فتو شاپ میزنم ولی خیلی تمایل دارم که از کرل بیشتر استفاده کنم اما با توجه به اینکه به نظر میرسه کرل در زمینه ویرایش تصاویر با ضعف روبروست کمتر تونستام از این نرم افزار خوب بهره ببرم یکی از بزرگترین مشکلاتی که فکر میکنم در کرل وجود داره ضعیف بودن ابزارهای انتخاب در مقایسه با فتوشاپ یا فایرورک است دوستان من تو کرل ضعیف هستم ازتون می خوام منو تو مبحثی که معرفی کردم راهنمایی کنید در کل فکر میکنم بد نباشه اگه بتونیم تو این تاپیک مشکلاتی رو که در مورد این نرم افزار خوب احساس میکنمیم مطرح کنیم و با همفکری به راه حل براشون برسیم من منتظر نظرات شما هستم بسم الله...
 

shaki-123

New Member
نرم افزار کورل یک نرم افزار گرافیکی است و به طبع در این زمینه طراحی شده است اگر میخواهین کارکرد این نرم افزار را بهتر بشناسین باید یک مقایسه با دیگر نرم افزارها و نقطه ضعف و قوت این نرم افزار را بیابید.
و بهتر این که شما قبل از این که قضاوتی در مورد ابزارها داشته باشید کاربرد درست این ابزارها را با دقت بررسی کرده و بعد خواهید فهمید که ضعف این ابزارها که شما بیان کرده اید شامل کاربرد تخصصی همان ابزار در
مقایسه با سایر نرم ابزار هستش.
 

omidsas

Member
من هیچ نکته مهمی در صحبت های شما مشاهده نکردم از کلی گویی و شرح مسائل روشن و واضح هم لطفا بپرهیزید انی که شما میگید: (نرم افزار کورل یک نرم افزار گرافیکی است و به طبع در این زمینه طراحی شده است اگر میخواهین کارکرد این نرم افزار را بهتر بشناسین باید یک مقایسه با دیگر نرم افزارها و نقطه ضعف و قوت این نرم افزار را بیابید.) دقیقا توضیح دادن دلیل راه اندازی این تاپیک هست فکر نمیکنم صحبت من احتیاجی به تکرار داشته باشه اگر نکته مصداقی و روشنی دارید بفرمائید وقتی برای کلی گویی نیست در ضمن بنده بررسی هامو کردم در این مورد شما چجور قضاوت کردید من نمیدونم یه نکته دیگه اینکه شما گفتید: (ضعف این ابزارها که شما بیان کرده اید شامل کاربرد تخصصی همان ابزار در مقایسه با سایر نرم ابزار هستش ) خوب این بازم توضیح واضحات بود ما می خوایم بصورت تخصصی بررسی کنیم نه ابتدایی ) در کل هیچ نکته مثبت و مهمی که در راستای هدف این تاپیک باشه در صحبتتون دیده نشد
 

ACTIVE

Active Member
با سلام
دوست گرامی، مبحثی که شما بیان کردید با عنوان ابزارهای انتخاب در کورل، قبلا یک بحثی انجام گرفته که با یه جستجوی کوچیک می تونستید به یه پرسش قانع کننده ای برسید.
خب من مثالی دو براتون میارم و اون اینه که اکثر برنامه نویسان حرفه ای برنامه نویس خوب نیستن و نیاز ندارن که بدونن کدوم دستور به چه شکل نوشته میشه، بلکه با یک تحلیل و طراحی الگوریتم میتونن در هر زبانی اقدام به برنامه نویسی بکنن.
شما هم با در نظر داشتن اینکه طراح هستید نباید دستتون رو معطوف به استفاده از یک نرم افزار یا به بیان اشکالات نرم افزار بکنید.
در حالیکه مد کار در خیلی از نرم افزارهای گرافیکی یکسان است و شما حداقل با یک آزمایش و خطا و تعمیمات آن می تونید به نتایج خوبی برسید. به اعتقاد من این بهترین منبع مخصوصا برای یاد گیری محیطهای گرافیکی است.
مثلا همین Free Hand Tools در کلیه نرم افزارهای اعم از Corel, AI, Photo Impact,Freehand و سایر نرم افزارها موجوده که بیش از 80 درصد کار آنها یکسانه.

در مورد سایر مشکلات و ... میتونید به مرور پس از اینکه یک مقدار با محیط کورل اخت شدید اینجا مطرح کنید و با کمک دوستان یاد بگیرید.
موفق باشید.
 

shaki-123

New Member
pa

سلام
رفیق
انگاری خوب نتونستم منظورم بیان کنم
در این که هر ابزار کارایی مختص به خود در همان نرم افزار را دارد فکر میکنم که با هم به توافق برسیم
خوب کورل نیز از این این قضیه مثتثنی نیست
در این نرم افزار قابلیتی که را میتوان مشاهده کرد این است که به همراه موس خود باید در کنارش با کلیدهای کیبرد بازی کرد تا بتوان مسلط تر بر آن نرم ابزارو هدایت آن را در اختیار خود داشته باشید
مثلاً در مورد ابزار shaps با داشتن shift را حتر می توان با آن کار کرد
ولی در هر صورت همان طور که همه میگن بسته به خلاقیت و نوع طرح خودتان و ابزار های مربوطه دارد.
-ولی یک سری نکات است که در بین انجام کار با طرح به آن دست پیدا ی کنید .
 

محمود110

New Member
ببین دوست عزیز من یک یوزر با تجربه در هر دو نرم افزار هستم بهترین مثالی که میتونم بزنم اینه "" شما برای خوردن یک پرس غذا هم از چنگال و هم از قاشق استفاده میکنی . درست ؟ .... حالا اگه ازت بپرسن چرا با هر دوی این ها میخوری ؟ چرا از یکیش استفاده نمیکنی چه جوابی میدی ؟ "" کورل و فتو شاپ داستانشون اینه اگه هر دو رو داشته باشی برای بعضی موارد اجرا بهتر میتونی مانور کنی به شرط اینکه کار با چنگال و قاشق رو خوب بدوی . یک بچه 9 یا 10 ساله چطوری از چنگال استفاده میکنه ؟ حالا یک آدم 25 ساله چطور / فکر نمیکنم دیگه نیاز به توضیح بیشتر باشه حرفه ای ها هردوشو خوب یاد میگیرند و به موقعش استفاده میکنن . حالا اون ابزار های انتخاب که گفتی در هر کدام کاربرد خودش را دارد من اگه با چنگال سوپ بخورم وقتمو هدر دادم و خودم رو سر کار گذاشتم .. منو ببخشید ... فکر میکنم با این مثال بهتر بشه سر نخی برای این بحث ایجاد کرد . ادامه خواهم داد اگه مایل باشید ... قربان شما
 

omidsas

Member
دوستان عزیز من کاملا متوجه تفاوت های بین این دو نرم افزار هستم و انتظار هم ندارم که شبیه هم باشند من اگه این مبحث رو باز کردم فقط به این خاطر بود که متوجه غلط یا درست بودن تصور خودم در مورد ابزارهای انتخاب کورل بشم همین و ظاهرا اونطور که از صحبت های شماها برمیاد اینه که کورل قدرت مانور فتوشاپ رو نداره و در سطحی خیلی پایین تر از فتوشاپ قرار داره یعنی اگه بخواهیم مثلا یک قاشق رو از داخل یک تصویر سلکت و بیرو ن بیاریم نمیشه اینطور هست یا نه ؟؟ اگه نه بگید من نه میخوام کورل رو بکوبم نه فتوشاپ رو اینرو می خوام بدونم که کورل تو این زمینه چقدر میتونه توانایی داشته باشه آره آقا کورل وکتوره کاره اصلیش میکینگ نه ادیت حالا اگه کاربر کورل خواست مثال منو انجام بده و کار با فتوشاپ رو هم بلد نبود دیگه باید بیخیال بشه
نمیدونم متوجه شدید. در کل من می خوام بدونم آموزش ببینم که میشه یا نمیشه
 
آخرین ویرایش:

محمود110

New Member
تنها جوابی که دارم اینه که همت کن و کورل رو خوب یاد بگیر ... یک نیازه ...حتما از این کار راضی میشی بعدش به جواب سوالت هم میرسی دوستان و اساتید دیگه چنانچه با نظر من موافقند اعلام بفرمایند تا انگیزه این دوستمون بیشتر بشه . ( کوچیک شما )
 

omidsas

Member
یکی پیدا نمیشه به اصل موضوع بپردازه و جواب ما رو بده همه میخوان ما رو راهنمایی و ارشاد کنن بابا در مورد اصل موشوع صحبت کنید چشم من هم دوست دارم کورل رو بیشتر یاد بگیرم اونقدرها هم مبتدی نیستم
 

hyazdi

Active Member
سلام
فکر می کنم این دوستمون می خواد یه تیکه از عکس رو توی کرل بیرون بیاره (مثل حالتی که توی فتوشاپ یه تیکه از عکس رو انتخاب می کنیم و لایه جداگونه و ... ) جوابش رو می شه اینجور داد :
دوست عزیز
رفیقامون راست می گفتن ماهیت کرل با فتوشاپ فرق داره و تا اینو درک نکنی نمی تونی یادش بگیری اما یک راه برای اینکاری که می خوای بکنی استفاده از گزینه Trace Bitmap هست که توی کرل 13 به خود نرم افزار اضافه شده اما توی 12 یه نرم افزار جداگونه و کنار کرل درا بود .
اگه توی کرل 13 هستی اول عکس رو Import می کنی و وقتی انتخابش کردی گزینه Trace Bitmap فعال می شه . روی اون کلیک می کنی تا عکس رو از حالت پیکسلی به برداری تبدیل کنی اون وقت بر اساس مختصات رنگهای عکست بردارها ایجاد می شه و اونوقت می تونی هرچی رو می خوای ازش بیرون بیاری (قاشق ، چنگال ، پلو یا .... ) . راستی اینو هم بگم که اینکار بهتره برای عکسهایی با رنگهای solid یا Uniform انجام بشه وگرنه بردارها زیاد می شه و کمی کار رو سخت می کنه .
اینم یه جواب مفصل که دیگه اینهمه دعوا نکنین .
بازم سوالی باشه و بتونم جواب بدم در خدمتم .
 
آخرین ویرایش:

barg

New Member
اگه مشکلت کار کردن با عکساس:
طبق تجربه ای که من دارم حق با توئه در واقع کورل در مورد عکس و مبحث pixel قوی نیست
به نظ من اگه داری کاری انجام می دی که پر از عکس و افکت های روی عکس اونو توی فتوشاب انجام بده
یا حداقل تمام ویرایش ها رو روی عکسها توی فتوشاپ انجام بده و طراحی و پایه کارو توی کورل چون هم راحتتره
هم حرفه ای تر هم زیباتر. و بعد عکسارو به کار اضافه کن.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا