ابر رایانه ی خانگی برای کار های سه بعدی با قدرت 12 تریلیون محاسبه در ثانیه

abizaki

Member
سلام
تو تاپیک اخبار سخت افزار تابستان 2010 یه پست بعد در مورد ابر رایانه ی خانگی که با 6 تا کارت گرافیک GTX 295 و یه GTX 275 . مشخصات:
CPU:INTEL CORE I7 920
GRAPHIC CARDS:6 nvidia GTX295 X2 and 1 nvidia GTX275
HDD:SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB
POWER SUPPLY:Thermaltake toughpower 1500 + 3*Tt power express 450 watt
RAM:6*2GB DDR3 CorsAir 1333
CASE:Lian-Li PC P80 ARMORsuit
من حساب کردم حدود 5 میلیون تومان در میاد.
اینم لینک اصلیش:
http://fastra2.ua.ac.be/
اسم این پروژه Fastra هست که توسط گروه ASTRA از دانشگاه آنتورپ درست شده. قدرت: 12 ترافلاپ!! ::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock:
البته این قدرت CPU نیست. بلکه GPU هست. اینا این کارو با کارت های Gaming کردن. نه ورک استیشن.
می خواستم ببینم که تو مایا 2011 یا تری دی مکس 2011 می شه از همه ی ظرفیت این کارت های گرافیک استفاده کرد؟ البته با توجه به این که این کارت ها Game هستن و در رندر ها معمولا کارت گرافیک Gaming نود و هشت درصدش بی کاره.
اینم بگم که ویندوز روی این سیستم نا پایداره. لینوکس روش جواب می ده.
آیا یا افزودن یه هارد سرور مشکلی پیش نمیاد؟ آیا با تغییر پردازنده به 930 مشکلی پیش نمیاد؟ اینا چی کار کردن که تونستن انقدر ازش کار بکشن؟ آیا فقط قطعات رو وصل کردن؟ همین؟ یا کار های دیگه ای هم کردن؟
اگه جواب دادین، اجرتون با تشنه ی کربلا.
 

abizaki

Member
چرا کسی نیست یه حرفی این جا بزنه؟ من تا حالا دو سه تا تاپیک این جا دادم اما هنوز به هیچ کدومشون پاسخی داده نشده.
این مهندس التی answers هذه التاپیک؟!!
 

1seda

Member
سلام
دوست عزیز اینجوری که من میدونم مکس 2011 از gpu ساپورت میکنه - مایا رو نیمدونم

و اینکه چقد ربا کارت گرافیک گیم سازگار هست دیگه خدا میدونه - و تستش با کسی که یک سیستم با کارت گرافی ورک استیشن و 1 سیستم با کارت گرافیک گیک داشته باشه با یک صحنه خاص معلوم میشه -

البته من تلفیق چند کارت گرافیک گیم راچند بار تو بحث هایی که تو فروم بود مطرح کردم که اگه جواب بده چقدر میتونه به نفع باشه اما از چپ و راست کبوندنم - و همه به کارت ورک استیشن اشاره کردند - البته این موضوع که این کارت ها برتر ی خاص خودشون دارند درست اما اگه در نرم افزار های جدید قراره از gpuهم برای رندر استفاده بشه اون موقع فلسفه چند کارت گرافیک چیز جالبی در می یاد مخصوصا که کارت های گرافیک الان دارند در زمره کارت های ورک استیشن نسل های قبل قرار میگیرند یعنی بعضی از دستورات و که ساپورت نمیکردند میکنند اما مسلما هیچ وقت به پای ورک استیشن های حرفه ای نمیرسند.
و این که از تمام توان چون تازه داره روی این بحث کار میشه جوابش سخته و فکر نکنم حالا حالا به این مهم که 100 درصد بشه از توان کارت گرافیک برای رندر استفاده کرد -اما به احتمال زیاد به زودی میشه .
و یه بحث و فراموش نکن هر چی کارت گیم خوب باشه بازم مشکلاتی براش ازعمد گذاشتند که از کارت های ورک استیشن ضعیف تر بشه .
و دلیل این که کسی جوابتو نمیده اینه که جوابی ندارند چون کسی این سیستم و تست نکرده و این یک آزمایش بوده که به این رقم دست پیدا کردند و باید در کار جواب بده که در صورت موفقیت آمیز بودن به نفع جیب خیلی از ماهاست که پول زیاد بدیم برای سیستم ها ی ورک استیشن
 
چیزی که برای پردازش گرافیک مهمه تعداد هسته های تعبیه شده در کارت گرافیک، کلاک، فرکانس، پهنای باند و از این قبیله. تکنولوژی های جدیدی که به بازار اومده (البته دیگه چندان جدید نیستن) استفاده از تعداد هسته های زیاد روی کارت گرافیکه که از 16 هسته شروع میشه و تا 200، 300 و حتی بیشتر ادامه پیدا می کنه. هر چه قدر تعداد این هسته ها بیشتر باشه پردازش بیشتری هم میشه ازش گرفت. فرض کن کارت گرافیک GTX 285 برابره با 240 پردازنده با پروسسور کلاک 1476 ! حالا هرچه قدر بیشتر بتوینی چند تا کارت گرافیک رو باهم استفاده کنی پردازش بیشتری هم خوهی داشت. الان روی main های معمولی تا 2 تا کارت گرافیم می تونی همزمان استفاده کنی اما اگه سیستم تحت شبکه راه بندازی تا صدتا GPU هم میتونی داشته باشی.

تصور اینکه چه حجم پردازش بالایی در اختیار کاربران خونگی قرار گرفته خیلی سخته چون هنوز نرم افزار ها هنوز از این قابلیت سخت افزاری پیشتیبانی نمی کنند. به این دلیله که خیلی کم اتفاق میوفته کارت گرافیک های چند هسته ای به حداکثر قابلیت پردازشیشون برسن. در نتیجه در حال حاضر یک تکنولوژی فوق العاده قوی اما بی مصرف برای مصرف روزانه و خونگیه. اما این تکنولوژی در پروژه های تحقیقاتی زیادی استفاده میشه. یکی از پروژه هایی که در حال حاضر از قدرت GPU خوب استفاده می کنه پروژه Folding@home و پروژه های مشابهه. گاهی برای اندازه گیری یا چک کردن تفاوت سرعت پردازش GPU ها از این نرم افزار استفاده میشه.

در بحث گرافیکی هنوز این تکنولوژی به مرحله استفاده عمومی نرسیده. موتور رندری که روی مکس 2011 تعبیه شده و از GPU پردازش میگیره کیفیت بالایی نداره.
تنها موتورهای معدود و تا حدودی ناشناخته مثل Octane و چند موتور دیگه به ما قابلیت استفاده از GPU رو میدن. هنوز MentalRay و Vray و البته ScanLine و رندرر های دیگه (البته تا جایی که من اطلاع دارم) نسخه های سازگار شون با GPU رو هنوز ارائه ندادن.

نسخه اول موتور iRay از شرکت Mental Images احتمال زیاد در یک سال آینده میاد بیرون که انقلابی رو در زمینه Rendering موجب میشه.
موتور دیگه که GPU-Based هستش finalRender R4 که فک میکنم تا 2 یا 3 ماهه دیگه به بازار عرضه بشه. این موتور هم کارایی خیلی بالایی داره و امتحانش رو روی فیلم هایی پرفروشی از قبیل 2012 خیلی خوب پس داده.
 
آخرین ویرایش:

abizaki

Member
مادر بورد ASUS P6T7 WS SUPERCOMPUTER دارای هفت اسلات کارت گرافیک هست. پس به رندر فارم چه نیاز؟ تازه اگه این کار شدنی باشه، سرعت رندر چند میلیون برابر خواهد شد.
اما آیا در GPU کارت های ورک بهترن یا کارت های گیم؟ من تو یه تاپیک از آقای بلوط خونده بودم که کارت های گیم تعداد هسته های محدود دارن و ورک ها هسته های زیاد. کارت های گیم برای کار گرافیکی نیستن. اما کارت های ورک هستن.
من چیزی در مورد کارت های گرافیک نمی دونم. برای همین هم شاید سالم خنده دار به نظر برسه.
تو ویو پورت کارت های گیمینگ بهترن یا ورک استیشن؟
تو رندر GPU کارت های گیمینگ بهترن یا ورک استیشن؟
سوال دومم به خاطر این بود که مهندسانی که این کارو کردن از کارت ورک استفاده نکردن. از گیم استفاده کردن. من که چیزی نمی دونم، گفتم شاید تو رندر GPU کارت های Game بهتر از Workstation ها باشن. از دوستان می خوام که جواب کاملی رو بدن. ممنون.
 
نمیشه گفت گیم برای کار گرافیکی نیست. بالاخره تا یه اندازه ای جواب میده. اینکه ورک از گیم قدرت بیشتری داره شکی درش نیست اما قیمتش هم با گیم قابل مقایسه نیست (البته اون پر قدرت هاش).

من یه سرچ کوچیک زدم. کارت گرافیم Quadro 5800 قیمتش حدود 5 میلیون تومنه در حالیکه فقط 240 تا هسته داره! پس ملاک فقط هسته نیست.

خب مشخصه دیگه. اونا از گیم همچین پردازشی گرفتن. حالا فک کن ورک میذاشتن دیگه چی میشد! اتفاقا استفاده از پردازش موازی و سیستم های تحت شبکه با کارت گرافیک خیلی وسوسه برانگیزه. پروژه Folding@home در حال حاضر داره از چندین هزار GPU و چندین هزار CPU و چندصد PS3 پردازش میگیره ولی هنوز تحقیقاتشون تموم نشده و به این زودی ها تموم نمیشه! درسته سرعت رندر درصورت استفاده از رندر فارم به طرز عجیبی بالا میره.
 

abizaki

Member
می شه بگین کجا می شه قیمت این ها رو پیدا کرد؟ راستی. وارد کردن کارت های ورک چقدر سود داره؟
 
می شه بگین کجا می شه قیمت این ها رو پیدا کرد؟ راستی. وارد کردن کارت های ورک چقدر سود داره؟

تو گوگل قسمت shopping سرچ بزن مدل کارت گرافیکت رو یا هر چیز دیگه. فرقی نمی کنه. انواع و اقسام قیمت ها از کارکرده و نو بگیر تا Brand های مختلف لیست قیمت با مشخصات برات میاره.

والله این که سود داره یا نه رو من نمی دونم. بهتره یه تحقیق میدانی داشته باشی تو بازار ببینی چه قدر مشتری داره. من فکر نمی کنم تو ایران زیاد خریدار داشته باشه چون قیمت هاش معمولا بالاتر از گرافیک های معمولی هستن. اگه تحریم و گمرک و اینارم حساب کنی فک نکنم چیزی تهش بمونه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا