آیا امکان انتقال آبجکت از مکس به مایا بدون محدویت وجود داره ؟

navanama

Active Member
سلام
توی مکس تقریبا هر آبجکتی رو با روشهای مختلف میتونم طراحی کنم مورده تیمی پیش اومده که مجبورم
به مایا سویچ کنم ، میخواستم بدونم :
1-آیا میشه یه آبجکت رو توی مکس طراحی کرد بعد بدون دردسر به مایا Export کرد ، 2-اگر آبجکت دارای تکسچر باشه عکس العمل مایا چیه ،3- تو مایا تکسچر دهی آبجکت Export شده امکان پذیر هست ؟
متشکرم .
 

ehsan_62

Well-Known Member
شما ميتونيد با پسوند fbx تقريبا بدون محدوديت کار کنيد
اگر ميخواهيد راحت تر باشيد بايد ورژن 2013 هر دو نرم افزار را نصب کنيد
اون وقت هر 2 نرم افزار به صورت مستقيم با هم در ارتباط ميشن
و کافيه آبجکت را انتخاب کنيد و توی مکس بزنيد
send to maya
و بر عکس فقط يک نکته هست
سيستم مکس مش هستش يعنی 3 ضلعی پس برای اينکه آبجکتتون به صورت quad به مايا فرستاده بشه
بايد داخل مکس آبجکت را به صورت face يا element انتخاب کنيد
ديگه همه چيزی حل ميشه
البته پيرم در اومد تا اينا فهميدم ! چون من هم با تيمی کار ميکنم که همه مکس کارن ولی من با مايا
گرچه فعلا کار بی کار ...
 
آخرین ویرایش:

navanama

Active Member
مرسی که راهنمایی میکنید من تقریبا تمام پستهای شمارو دنبال میکنم
فقط در خصوص face , element آبجتکهایی که تو مکس collapse all شدن وضعیت انتقالشون چی میشه
 

ehsan_62

Well-Known Member
خواهش ميکنم دوست عزيز
فکر نکنم مشکلی پيش بيا شما فقط کافيه تمام آبجکت ها را در حالت face يا element بزاريد
البته به صورت edit poly
بعد کل face ها يا element ها را انتخاب کنيد خروجی بگيريد
و يا اگر ازورژن 2013 استفاده ميکنيد send to maya را بزنيد
من فقط از اين روش موفق شدم آبجکت ها را به صورت quad خروجی بگيرم
برای متريال ها هم فکر نکنم مشکلی باشه فقط ممکنه به صورت متريال phong در بياد
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
ممنون از راهنمایی دوستمون ولی برام عجیب بود که چرا حرفی از obj نزدین؟ :shock: بدون هیچ مشکلی میاره که !!!
اون بخش element و سه ضلعی هم متوجه نشدم، والا من تا حالا به چنین مشکلی نخوردم.
 

ehsan_62

Well-Known Member
سلام
ممنون از راهنمایی دوستمون ولی برام عجیب بود که چرا حرفی از obj نزدین؟ بدون هیچ مشکلی میاره که !!!
اون بخش element و سه ضلعی هم متوجه نشدم، والا من تا حالا به چنین مشکلی نخوردم.

بابو جان fbx که فرمت مشترک خود آتودسک هستش هستش که قابل اطمينان تره
توی ورژن fbx 2013 يک سری موارد را اضافه کرده که آدم وقتی ميبينه روزش شيرين ميشه
ميگرده اگر چيزی توی اون يکی نرم افزار نباشه را معادلش را پيدا ميکنه
مثلا توی کرکتر های ريگ شده
به نظر من fbx خيلی بهتره(البته برای محصولات آتودسک)
وگرنه با obj هم ميشه
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ممنون احسان جان ولی همون طور که خودت میدونی پسوند FBX بیشتر برای همون جابجایی کل scene مخصوصا همون کاراکتر هستش، چون obj عمومیت داره واسه همه نرم افزارها حتی photoshop واسه این گفتم.

تشکر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا