آيا امكان داره: پرش از يك Path به Path ديگه؟

Sherlock_Holmes

Active Member
سلام
بچه ها درست يادم نيست كجا و در چه موقعيتي به اين قضيه نياز پيدا كردم. اما سوالش هنوز تو ذهنم مونده.
آياميشه وقتي مثلا يه كره رو روي يك Path حركت ميديم در انتهاي مسيرش Path ديگه اي رو بعنوان مسير انتخاب كنه؟ ياحتما بايد spline يكپارچه باشه؟
ممنون
 

ali3dtech

Member
سلام دوست عزیز.
جواب سوال شما مثبته.

همونطور که میدونی برای دادن مسیر 2 راه وجود داره:

یکی با استفاده از مودیفایر PathDeform (که باید بگم در این روش اون کاری رو که شما میخواهید انجام بدید نمیشه)

و دیگری رفتن به تب Motion > در قسمت Assign Controller > روی گزینه Position : Path Constraint کلیک کرده تا زرد رنگ شود > سپس بر روی کلید Assign Controller که در سمت بالا و چپ همان قسمت میباشد کلیک کرده > از منوی باز شده Path Constraint را انتخاب کنید.
حالا در قسمت Path Parameter ردی گزینه Add کلیک کرده و مسیرهای خود را در آن قسمت Add کنید.

خب حالا باید بگم که یه مقدار Weight اونجا هست که میزان درصد تمایل جسم به اون مسیر رو مشخص میکنه.
فقط کافیه که از مثلا فریم 0 تا 50 میزان Weight رو برای مسیر اول 100 در نظر بگیری و از فریم 51 تا 100 رو 0 در نظر بگیری و برای مسیر دوم از فریم 0 تا 50 رو 0 در نظر بگیری و از فریم 51 تا صد رو 100 در نظر بگیری.

فقط یه نکته اینکه اگه بخوای بین مسیرها پرش وجود نداشته باشه میتونی مقدار پایانی مسیر اول و مقدار ابتدایی مسیر دوم رو بترتیب کمتر از 100 و بیشتر از 0 در نظر بگیری تا جسم پرش نداشته باشه و نرم حرکت کنه.

امیدوارم که متوجه شده باشی.

اگه سوال دیگه ای بود ما در خدمتیم (البته اگه بلد بودیم)
 

hamed-ddd

Well-Known Member
بسیار عالی توضح دادی .....
آیا این قضیه برای خطوط مرکب هم کار میکنه (یعنی خطی که از چند اسپیلاین تشکیل شده)
 

ali3dtech

Member
سلام
ممنونم خيلي خوب روشن كرديد ماجرارو. ميرم تست كنم... فقط اين خطوط مركب چيه؟

خواهش میکنم.
منظور از خطوط مرکب یعنی چند تا spline داخل یک line
واضحتر بگم یهنی چند تا خط که با هم Attach شده اند و به یک خط تبدیل شده اند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا