در درجه اول بستگی به این داره که مورد استفاده ی کار در چه چیزیه.
به کاری که attach کردم نگاه کن! یه تک فریمه که می تونه در قاب عکس یا پوستر استفاده بشه. این تصویر با فتوشاپ هم روش کار شده.
حالا به مناظری که در ارباب حلقه ها بود نگاه کن (خیلی هاشون cg هستن). اینا مورد استفاده ی متفاوتی دارن. هزاران فریم از هر منظره نمایش داده شده. فکرشو بکن اگر هر فریم به صورت دستی ویرایش بشه چه مصیبتی داره!!؟ اینجاس که توانایی گرافیست سه بعدی مهم می شه. اینجاس که باید تقریبا تمام جزئیات در همون بخش 3d طراحی بشن تا موقع حرکت دوربین نیاز به روکاری مجدد نداشته باشه.
از طرف دیگه فرض کن شما یه scence رو طراحی کردی و با فتوشاپ روش کار کردی. حالا صاحب امتیاز پروژت بهت می گه از یه نمای دیگه هم کارو می خوایم! فکرشو بکن چه بدبختی ای داره که بیای جزئیاتی رو که با فتوشاپ اضافه کردی، همونارو از یه زاویه دیگه بسازی طوری که ایراد پرسپکتیو نداشته باشه! واقعا سخته!!
پس معلوم می شه که در اکثر پروژه ها فتوشاپ کاری می تونه حداقل "کارایی" کار رو کم کنه.
البته ساخت این جور 3d ها حتی با همون مکس خودمون به هیچ وجه سخت نیست.
اگه مکس 9 رو داری بهت پیشنهاد می کنم نمونه هاشو که در DVDش وجود دارن حتما ببینی. اون وقت متوجه می شی که ساخت تصاویر زیبا بدون استفاده از فتوشاپ به هیچ وجه سخت نیست!!
البته اضافه کردن جزئیاتی کثل Levels, Hue, Color Balance, Multi Overlay و این چیزا به نظر من نمی تونن "کارایی" کار رو کم کنن!
موفق باشی!