آموزش های فارسی تصویری و کتابهای فارسی پی دی اف

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Peace Dove

Well-Known Member
چگونه در ادیوس صدا را پان کنیم.

این آموزش نوشته شده توسط saeed50
چگونه در ادیوس صدا را پان کنیم.
(این پست ترجمه ای آزاد توسط خودم از سایت www.ediustips.com است.)
یکی از اولین سوالاتی که برای من برای کار با ادیوس پیش آمد این بود که چگونه صداهایی را که تک کانال ضبط کرده ام در ادیوس دو کاناله کنم یا اینکه یک کانال را مطلقا حذف و صدای کانال مناسب را جایگزین کنم این رو یه بار پرسیدم متاسفانه کسی جواب نداد. در پریمیر فیلتر fill right و fill left موجوده که به راحتی این امکان رو برای دوبله کردن یک کانال میده. در ادیوس هم چند راه برای این کارهست. شاید ساده ترین راه این باشه که اگه میدونیم صدایی رو که میخواهیم رو یه کانال دیگه هم بندازیم روی کدوم کانال هست با انتخاب گزینه monaural channel حالا 1و 2یا 2و2 در ابتدای باز کردن پروژه به هدفمون برسیم. اگه این کار رو نکردیم قبل از اینکه کیلپ رو بندازیم توی تایم لاین نیز این کار امکان پذیره اگر هم انداختیم مشکلی نداره بعد از اینکه فهمیدیم کدوم کانال صدا داره و کدوم نداره دوباره از روی تایم لاین برش میداریم با باز کردن کشوی کنار قفل صدا یک از گزینه ها رو انتخاب می کنیم مثل شکل زیر. دوباره که کلیپ رو بیاریم توی تایم لاین متوجه تغییر شکل موجهای صدا خواهید شد یعنی دقیقا کانال صدا دار کپی شده روی کانال بی صدا.
Fig053.png

Fig052.png

راه دوم برای این کار راست کلیک روی همون کلیپ روی تایم لاین هستش که با زدن منوی audio info و انتخاب یکی از کانالها با توجه به اینکه صدا روی کدوم کاناله باز هم به همین نتیجه می رسید. مطابق شکل.
Fig050.png

این دو روش برای جایی بود که تعداد کلیپ ها کم باشه حالا اگه تعدادشون زیاد بود هر کدوم روی یک کانال بود دیگه امکان راست کلیک و تنظیم دونه دونه کلیپها نیست. در این شرائط از بخش فیلترهای صدا فیلترpanpot & balance رو انتخاب می کنیم و می کشیم روی یکی از کلیپها کانالی رو که صدا نداره یا صداش بدردمون نمیخوره رو کلا میبندیم تا همون -84.3 دسیبل به دست بیاد حرکت بعد اینه که اسلایدرکانال صدا دار رو بیاریم وسط قرار بدیم و ok کنیم. حالا روی پالت info فیلتر دیده میشه روش راست کلیک می‏کنیم و به عنوان یک فیلتر تنظیم شده توسط کاربر که خودمان باشیم ذخیره میکینم (save current user preset) می بینم که این تنظیم به فیلترهای صدا اضافه میشه اسمش رو هم هر چی دوست داریم می ذاریم مثلا برای کپی کردن روی کانال راست pan up و برای کپی کردن روی کانال چپ pan down . برای کلیپهایی هم که بالعکس میخواهیم عمل کنیم مثل روش بالا یک فیلتر تنظیم می کنیم . بعد این فیلتر رو روی چند کلیپی که مورد نظرمون هست میکشیم.
Fig055.png

Fig056.png

Fig057.png


امیدوارم بدرد بخور بوده باشه.
مطلب از: 2008 Frank Spangler, Panorama Productions
 

Peace Dove

Well-Known Member
ساخت کلیپ آماده

این آموزش نوشته شده توسط mohammad.tk
ne19.png

آموزش شماره 1:
ساخت کلیپ آماده
ساخت یک کلیپ آماده برای این است که اگر یک زمانی بخواهید کلیپی به همان مزمون مثلاً کلیپ استارت تولد دیگر نیاز به ساخت دو باره نداشته باشید
1: پوشه ای به نام پوشه مادر بسازید
داخل آن پوشه ای به نام pic-1 بسازید و در آن عکس های خود را به ترتیب تعداد از pic01 تا pic آخر نام گذاری کنید یک پوشهدیگر ساخته و AVI های خود را به همان ترتیب picبگذارید پوشه سوم را sound بنامید و آهنگ های خود را داخل آن بگذارید پوشه چهارم ronackپوشه پنجم title

حالا کلیپ میکس خود را درون ادیوس بسازید
و کلیپ اتمام شده را در همان پوشه مادر save کنید با این کار دفعه بعد کافیست پوشه مادر را باز کرده جای عکس ها و فیلم ها عکس ها و فیلم های جدید را بگذارید و پروژه ادیوس موجود را باز کنید ادیوس از شما مشخصات جدید می خواهد مانند شکل زیر
820a9p3.jpg

روی قسمت قرمز شده کلیک کنید آدرس عکس ها و فیلم های قدیم را می خواهد به این شکل
8b7mof4.jpg

حالا بادادن مشخصات جدید و بستن پنجره کلیپ شما با همان شکل قدیم ولی با عکس ها و فیلم های جدید پخش می شود
 

Peace Dove

Well-Known Member
چگونه در ادیوس یک پروژه را بک آپ بگیریم؟

چگونه در ادیوس یک پروژه را بک آپ بگیریم؟ مطلب زیر از دوست عزیزsaeed50 است
با سلام.
مطلب زیر برداشتی آزاد توسط خودم از سایتhttp://www.ediustips.com هستش. امیدوارم بدرد بخور باشه.
وقتی یک پروژه تموم میشه شا ید بخواهیم برای روز مبادا یک نسخه پشتیبان داشته باشیم قاعدتا نمیتونیم یک پروژه که مثلا حجم راش و عکس و صدا و غیره به 100 یا 200 گیگا بایت میرسه رو روی هارد نگه داریم. برای این منظور از گزینه file\consolidate project استفاده می کنیم.
ne86.png

اما گزینه های پنجره چه کار می کنند؟
Project file location
اگر گزینه current project location رو انتخاب کنیم نسخه پشتیبان روی خود پروژه ذخیره میشه اگه برای اولین بار این کار رو دارین انجام میدید پیشنهاد می کنم گزینه دوم یعنی save project to folder روی انتخاب کنید.
Remove unused clips in timeline
با انتخاب این گزینه کلیپهایی که در پنجره بین دارید ولی روی تایم لاین استفاده نکردید دیگر ارجاع داده نمی شوند یعنی اگر هم از روی هارد پاک شدند در نسخه پشتیبان اشاره ای به آنها نمی شود و فقط هر چه را روی تایم لاین دارید باقی میماند.
Leave only areas used in timeline
انتخاب این گزینه باعث میشه در فولدر پشتیبان یک فولدر ایجاد بشه و کلیه کلیپ هایی که در تایم لاین استفاده کرده اید در یک پوشه به نام consolidate/trimming کپی بشه. البته توجه داشته باشین که اگه مثلا کلیپ اصلی شما 5 دقیقه باشه و شما فقط 3 ثانیه از اون رو روی تایم لاین استفاده کرده باشین فقط همون 3 ثانیه باقی میمونه و 4 دقیقه و 57 ثانیه بقیه ذخیره نمیشه البته با انتخاب گزینه margin میتونید این امکان رو به خودتون بدید که مثلا چند ثانیه از قبل و چند ثانیه از بعد اون 3 ثانیه هم ذخیره بشه که مثلا بعدا کم دستتون بازتر باشه. البته 3 ثانیه برای مثال بود...
بقیه موارد را هم خودتون تست بزنید خبرش رو بدید...
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا