(آموزش های دسته بندی)شايد .. شايد .. هنگام کار با ?

kiarash.M

Active Member
حذف راست کليک در web به وسيله javaScript

سلام:)
سفير عزيز که که دير به ئير ميادو جاشـــــ کلي خاليه گفته بود که ميشه بْا javaScript حذفش کرد
شايد بعضياتونم يه جاهايي اينو ديده باشيد !
ولي بالاخره خودم تونستم ! .. شمام يه راحتي استفاده کنيد !:wink:


HTML:
<style type="text/css">
.style1 {color: #FFFFFF}
</style>
<body bgcolor=#FFFFFF />
<span class="style1"><a href="http://www.kiafilm.com" target="_blank">Kiafilm Inc</a></span>
<script language="JavaScript">
function noRightClick(e){
if ((document.all) && (event.button==2)){
              i+=30
              return false;
}
if ((document.layers) && (e.which == 3)){
             alert(rightClickMsg);
             return false;
}else
return true;
}
if (document.layers) document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
document.onmousedown=noRightClick;
</script>
<object>
<param name=wmode value=transparent>
<param name=menu value=false>
  <embed type="application/x-shockwave-flash"
   pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"
   width="500" height="400" src="kimia.swf"
   bgcolor="#000000" quality="high"
   menu=false wmode=transparent
   swLiveConnect="true" allowScriptAccess="samedomain"
   ></embed>
</object>
 

kiarash.M

Active Member
ساخت Loading

اول سلام
چند تا از دوستان به من پیغام خصوصی زدند و نحوه ساخت loading برای فایل هلی swf رو خواستند.

این آموزش خیلی ساده است و حتما قبلا یکی این رو تو سایت گذاشته
با وجود این من یه روش ساده و کامل برای افراد مبتدی مینویسم .

Loadin دو نوع دارد عددی و طولی که هر دوی آنها رو بررسی میکنم

حالا::::
اول شما باید سه فایل خفن بزرگ (از لحاظ حجم ) داشته باشید تا موقع Loading نیم ساعت طول بکشه کلی کلاس بزارید بگید که فایل من خیلی خوفه.... نه شوخی کردم فقط فایلتون خالی نباشه (جند تا فریم داشته باشه)


شما بلید در فریم اول یک متغییر تعریف کنید و مقدار آن رو برابر با مقدار بایت های لود شده به تعداد بایت های کل قرار دهید مقدار آن را در عدد 100 ضرب کنید تا پارا متری از درصد باشد OK
اسم این متغییر رو هر چی دوست دارید بذارید مثلا lo

lo = getBytesLoaded()/getBytesTotal()*100

حالا یه movieclip درست منید (یه مربع) اسمشو بذارید ol
بعد لاید طول ol را تابعی از متغییر lo بزارید به این صورت


ol._width = lo
وقتی مقدار lo به 100% میرسه طول ol به 100 پیکسل میرسه

حالا باید در فریم 2 از یک دستور شرطی استفاده کنیم یعنی تا وقتی /loading کامل نشده به فریم های بعدی نره ok
در فریم دو منیویسیم

} (if (lo<100
(gotoAndPlay(1
{

این دستور در هر ثانیه شرط فوق را چک میکند و اگر کامل نشده باشد به فریم اول میرود و دو باره .....
اگر LO 100% شود به اصتلاح شرط فوق fall میشود و فریم 3 به بهد اجرا میشود OK

در آخر برای نشون دادن درصد هم این کارو که میگم بکنید
اول یک فال متنی رو میسازید و حالت آون رو به Dynamictext تغییر میدهیم و نام آن رو da میذارید

و در همون فریم اول زیر دستورات قبلی مینویسید

;da.text= lo
چون درصد به دست اومده اعشاری است از تابهع int استفاده کنید

( تابه int مقدار اعشاری متغییر مورد نظر رو میگیره و مقدار صحیح آن رو پس میده به اصتلاح گرد میکنه)

به جای کد بالا این رو بنویسید

da.text= int(lo) + '%' ok

خسته نباشد
اگه مشلی بود همین جا بگید یا خدتون رفعش کنید ( من کلیت کا رو گفتم )!!!!!!! :wink:

اینارو دوست دولوپرمون تیه کرده
دمش گرم

دانلود فایل fla

البته آقا آونگ هم یه سری سورسهای باحال راجب لودینگ گذاشته که از لینک زیر دوستان میتونن اونارو ببینن

http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=77535

اين آموزش رو اگه تاريخشو نگا کنيد ماله نزديک به 2 سال پيشه قديما يه بار اتافقي اينجا امدم اين زدم بعد رفتم و همين چند وقت پيش امدم :)
پمپ ش کردم آوردم بالا!!!

ايراد نگيريد !!

oops:
 

kiarash.M

Active Member
کنترل صدا !!

خوب من اینجا یه آموزش میدم راجب کنترل صدا در فلش که تمام مشکلات شما راه بیوفته
من تا اونجایی که دیدم همه اکثرا میان یه سره تو فروم و صفحه اول رو نمیبینن
واسه همین گذاشتم اینجا:


اساس کار اینه که شما باید یه Button درست کنید که وقتی کلیک شد صدارو زره زره کم یا زره زره زیتد کنه
که اون زره هم خودتو تعیین میکنید

خوب اول شما یه فایل صوتی میارید تو فلش
به هر نامی که بود اشکال نداره بزارید تو library
بعد روش کلیک راست کرده و از قسمت peroperties
تو قسمت Advance
میرید و تیک export for ActionScript
رو زده و در کار باز شده سه نام میزارید براش (در کادر بالایی)فک کنم اسمش Idenfre.... باشه
مثالا
myvoice


شما میتونید همه جور فورمتی که support سه بیارید تو


بعد در منوی اکشن وارد کنید
HTML:
myvoice = new Sound();
mySound.attachSound("soundFile");
mySound.start(0, 100);

همو تور که دیدید تو کتنشن نام همو صدارو که آوردیم رو نوشتم
همونی که تو advance
نوشتیم

عدد اول soundOffset رو تنضیم میکنه
و ععد دوم تعداد loop هارو که صدا تکرار میشه

در این صورت اگه فیلم اجرا بشه صدا هم play میشه

برای نشون دادن بلندی صدا یه textfild درست میکنیم
یه صورت dynamic
و مقدار var رو میزاریم مثالا
vP
یا هرچی که دوس دارید

بعد به همون کدای بالا اضافه کنید
HTML:
var volPercent = 30;
vP = volPercent+"%";
volumeFill._yscale = 50;

که بلندی اولیه رو تعیین میکنه و ...

حالا برای کنترل صدا هم یه کاری میکنیم
اول یه button میسازیم

که صدا رو زیاد کنه
توش مینویسیم (با زدن F9)
HTML:
on (release) {
	volumeFill._yscale += 2;
	volPercent += 1;
	vP = volPercent+"%";
	mySound.setVolume(volPercent*2);
}

ولی یه اشکالی هست صدا از 100% بیشتر میشه که هیچ فایده ای نداره
از if کمک کیگیریم و مینویسیم
HTML:
on (release){	
	if (volPercent != 0){
		volumeFill._yscale -= 2;
		volPercent -= 2;
		vP = volPercent + "%";
		mySound.setVolume(volPercent * 2);
	}
}


برای کلید - هم همین کارو میکنم ولی ...

برای pouse , play
هم دوتا میسازیم
تو play مینویسیم

HTML:
on (release){
	mySound.start(0, 10000);
}

و برای pouse مینویسیم

HTML:
on (release){
	mySound.stop();
}
:-?
فک کنم همه جیو گفتم
به نظرم فایلش لازم نیست
و لی اگه خواستید بگید بزارم
ولی نه از رو تنبلییییییی

موفق باشید:oops::wink::wink::wink:


دانلود نمونه آموزش کنترل صدا در فلش تهيه شده توسط دوست دولوپرمون mshgames

DOWNLOAD NOW
 

kiarash.M

Active Member
سلام
Interval براي اينه که يه function تو بازه هاي زماني مشخص هي تکرار شه ( بر حثب ميلي ثانيه )
به عنوان نميوني کيکي ميزارم
مثلا ميخوام هي هر 100 ms يه چيزي trace شه بيرون
HTML:
function Timer() {
	trace("salam man timeramD:");
}
var intervalID:Number = setInterval(Timer, 100);
 

جدیدترین ارسال ها

بالا