آموزش مدل انسان با Box

s_mostafa_h

Well-Known Member
در اين فروم مي خواهم مراحل ساخت کامل يک مدل انسان را به روش ساده از طريق يک مکعب به طريق تصاوير
توضيح بدهم . در صورت تمايل دوستان ، بقيه مراحل را ادامه مي دهم .
1 - ابتدا در نمای Top یک Box به ابعاد 70*60*40 درست کرده و تعدا سگمنت های عرض (Width Seg) را برابر 2 و بقیه را برابر 1 بگیرید . سپس روی آن راست کلیک کرده و گزینه Covert to Editable Poly را برگزینید
 

پیوست ها

  • 1.JPG
    1.JPG
    100.6 کیلوبایت · بازدیدها: 11

s_mostafa_h

Well-Known Member
2 - به قسمت polygon از subObject مدیفایر editable poly رفته و مطابق شکل کل سگمن سمت چپ را انتخاب نمایید و آنرا delete نمایید .
 

پیوست ها

  • 2.JPG
    2.JPG
    158.5 کیلوبایت · بازدیدها: 11

s_mostafa_h

Well-Known Member
3 - سپس مدیفیایر Symmetry به ان اضافه نمایید . دقت کنید که گزینه flip را تیک بزنید .
 

پیوست ها

  • 3.JPG
    3.JPG
    78.9 کیلوبایت · بازدیدها: 7

s_mostafa_h

Well-Known Member
4 - دکمه show and result را زده ، سپس به قسمت رثقفثط رفته ، گوشه های آن را به شکل ذیل درآورده و سپس به زیر شی edge رفته و لبه شکل را مطابق شکل دراگ کرده ، به هم connect می کنیم :
 

پیوست ها

  • 4.JPG
    4.JPG
    62.8 کیلوبایت · بازدیدها: 6
  • 7.JPG
    7.JPG
    88.2 کیلوبایت · بازدیدها: 8

s_mostafa_h

Well-Known Member
5- بعد ازایجاد شدن لبه آن را کمی به سمت بالا حرکت دهید . نقاطی که بعدا برای ساخت دست بکار می رود ، را از نمای جلو و چپ تنظیم نمایید .
 

پیوست ها

  • 8.JPG
    8.JPG
    61.7 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • 9.JPG
    9.JPG
    30.3 کیلوبایت · بازدیدها: 6
  • 10.JPG
    10.JPG
    58.8 کیلوبایت · بازدیدها: 5

s_mostafa_h

Well-Known Member
6 - وجه مطابق شکل را دو بار Bevel نموده ، تا بازو و آرنج درست شود .
 

پیوست ها

  • 14.JPG
    14.JPG
    56 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • 12.JPG
    12.JPG
    59 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • 11.JPG
    11.JPG
    70.6 کیلوبایت · بازدیدها: 3

s_mostafa_h

Well-Known Member
7 - مجددا وجه آرنج را Extrude نمایید و لبه های آنرا با استفاده از زیر شی edge انتخاب و با استفاده از دکمه connect ( با تعداد سگمنت های برابر = 3 ) بهم وصل نمایید .
 

پیوست ها

  • 15.JPG
    15.JPG
    61.9 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • 18.JPG
    18.JPG
    48.3 کیلوبایت · بازدیدها: 5

s_mostafa_h

Well-Known Member
8 - با استفاده از زیر شی vertext مچ دست را به پایین حرکت داده و مطابق اندازه نرمال درآورید . سپس یکی از وجه های مچ دست را ( که چهار وجه بود ) ، سه بار Bevel نمایید ، تا انگشت کوچک دست راست بدست آید .
 

پیوست ها

  • 19.JPG
    19.JPG
    90.7 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • 20.JPG
    20.JPG
    47 کیلوبایت · بازدیدها: 6

s_mostafa_h

Well-Known Member
9 - سه وجه بقیه مچ را با استفاده از دکمه delete حذف نمایید . سپس کل وجه انگشت کوچک را انتخاب و با نگه داشتن دکمه shift آنرا کشیده و انگشت بعدی را ایجاد نمایید .
 

پیوست ها

  • 23.JPG
    23.JPG
    25.5 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • 22.JPG
    22.JPG
    48.9 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • 20_1.JPG
    20_1.JPG
    48.7 کیلوبایت · بازدیدها: 5
ممنون دوست عزیز
امیدواریم برای دوستان تازه کار مطلب آموزشی خوبی باشد


دوستان هر مشکلی یا سوالی داشتن حتما همینجا بپرسند
 
آخرین ویرایش:

s_mostafa_h

Well-Known Member
ممنون دوست عزیز
و اما ادامه مطلب :
10 - نقاط را همانطور که در شکل نشان داده شده ، با استفاده از Target weld به هم جوش می دهیم . مراحل قبل را مجددا تکرار و بقیه انگشتان را بجز ، شصت انجام می دهیم . شصت را هم مطابق شکل با استفاده از Bevel می سازیم . ( مانند سایر انگشتان سه بار bevel انجام می دهیم ) .
 

پیوست ها

  • 25.JPG
    25.JPG
    72.3 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • 26.JPG
    26.JPG
    60.7 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • 27.JPG
    27.JPG
    39.7 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • 28.JPG
    28.JPG
    40.4 کیلوبایت · بازدیدها: 3

s_mostafa_h

Well-Known Member
11 - بعد از ساخت شصت ، به زیر شی ء edge رفته و لبه قسمت کمر را مطابق شکل ، انتخاب می کنیم و سپس با استفاده از connect یک سگمنت برای آن ایجاد می کنیم . سگمنت کمر را انتخاب و به سمت داخل مطابق شکل حرکت می دهیم .
وجه مشخص شده برای ایجاد پا را انتخاب و روی آن Bevel انجام می دهیم و در نمای جلو آنرا به سمت بیرون حرکت می دهیم .
 

پیوست ها

  • 36.JPG
    36.JPG
    63.6 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • 35.JPG
    35.JPG
    35.5 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • 34.JPG
    34.JPG
    34 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • 33.JPG
    33.JPG
    34.7 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • 30.JPG
    30.JPG
    24.9 کیلوبایت · بازدیدها: 3

s_mostafa_h

Well-Known Member
12 - برای ساخت ساق و پاشنه پا مجددا سطح را در حالی که هنوز انتخاب است Bevel می نماییم .
برای ساخت کف پا هم در قسمت مشخص شده هم همین کار را انجام می دهیم :
 

پیوست ها

  • 38.JPG
    38.JPG
    64.8 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • 40.JPG
    40.JPG
    61.7 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • 42.JPG
    42.JPG
    96.6 کیلوبایت · بازدیدها: 3

hamed-ddd

Well-Known Member
من یه پارازیت بندازم تو آموزش
1.خیلی ممنون ادامه بده تا در نهایت اگر مشکلی داشت با کمک هم برطرفش کنیم
2. منتقلش میکنم به بخش مقالات آموزشی
 

s_mostafa_h

Well-Known Member
ممنون ،
کارهایی دیگر در دست اقدام دارم و حتما به همکاری دوستان احتیاج است . ضمنا من چون از از سیستم dial up اینترنت استفاده می کنم و از طرفی عکس ها باید در فتوشاپ درست بشن ، قدری زمان برده و کارها قدری کند پیش می ره .
 

s_mostafa_h

Well-Known Member
13 - بلافاصله و در بالای مدیفایر Symmetry ( بخوانید سی متری ) ، مدیفایر MeshSmooth ( یا بافته نرم ) اضافه نمایید ، چرا که بهتر بتوانید کارتان کنترل نمایید و ببینید که دارید چه کار می کنید .
 

پیوست ها

  • new_01.JPG
    new_01.JPG
    58.8 کیلوبایت · بازدیدها: 6
آخرین ویرایش:

hamed-ddd

Well-Known Member
خوب مشکل تکنیکی اول
مدیفایر سیمتری بهتره زیرmesh smooth استفاده بشه تا خط تیز بین دو نیمه ایجاد نشه

در ضمن بهتره که تا تکمیل آموزش کانکت نشی ....اینطوری به صرفه تره
 
آخرین ویرایش:

s_mostafa_h

Well-Known Member
از تذکرتان متشکرم .
14 - یک چراغ در کنار مدیفایر MeshSmooth وجود دارد . آنرا خاموش کنید . اینک این چراغ به رنگ مشکی در می آید .
در نقاط مشخص شده 1 تا 6 ، به زیر شی edge رفته و لبه های هر بخش را دراگ کرده و آنگاه آنرا به تعداد 1 سگمنت آنرا connect کنید .
سپس به زیر شی vertex رفته و مطابق شکل نقاط را از نمای جلو و چپ تنظیم نمایید .
 

پیوست ها

  • new_03.JPG
    new_03.JPG
    37.9 کیلوبایت · بازدیدها: 3
  • new_04.JPG
    new_04.JPG
    33.6 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • new_05.JPG
    new_05.JPG
    27.5 کیلوبایت · بازدیدها: 3

جدیدترین ارسال ها

بالا