[phpNuke] آموزش ماژول تبلیغات در نیوک پلاتینیوم

بسیاری از دوستانی که از نیوک پلاتینیوم استفاده می کنند بدون شک ماژول تبلیغات را دیده اند . این ماژول برای قرار دادن تبلیغات در وب سایت شما و کسب درآمد از آن طریق می تواند شما را کمک کند .
در این آموزش سعی داریم شما را با این ماژول بیشتر آشنا کنیم .

ماژول تبلیغات که قویترین ماژول برای تبلیغات بر روی سیستم نیوک پلاتینیوم هست دارای امکانات بسیاری برای مدیریت تبلیغات وب سایت شما می باشد . این ماژول از 7 بخش کلی تشکیل شده که هر بخش به نوبه ی خود به فعالیت و نمایش تبلیغات شما می پردازد .
گام اول :
برای اینکه بتوانید به سیستم تبلیغات سایت خود ، بنر اضافه کنید می بایست در ابتدا با تعریف کردن یک مشتری از طریق ( اضافه کردن مشتری ) این امکان را فراهم سازید .
وارد بخش ( اضافه کردن مشتری ) در ماژول تبلیغات شوید .
در قسمت ( نام تماس گيرنده: ) نام مشتری خود را بنویسید . بعد از آن در قسمت ( تماس با ايميل:) آدرس پست الکترونیکی آن را وارد کنید . حال در قسمت ( کد مشتري: ) شماره و یا نامی که کاربر مجاز باشد به ورود به کنترل پنل تبلیغاتی خود را وارد کنید . در قسمت ( رمز عبور:) نیز کلمه عبوری برای ورود مشتری وارد و سپس دکمه ( ارسال فرم ) را فشار دهید .
گام دوم :
پس از آنکه مشتری خود را به سیستم معرفی کردید نوبت به آن می رسد که برای مشتری خود بنری را تعریف کنید تا در چرخش بنرهای سایت فعال شود .
برای این منظور پس از ورود به ( اضافه کردن بنر ) در قسمت ( کد مشتري: ) با استفاده از کشوی موجود کد مشتری را که قصد اضافه کردن بنر برای آن را دارید انتخاب کنید .
در ( آدرس تصوير: ) شما می بایست آدرس تصویری که مناسب نمایش است وارد سازید . این تصویر ( بنر ) پس از تائید شما در سایت به نمایش در خواهد آمد .
پس از آنکه آدرس بنر خود را در بخش آدرس تصویر وارد ساختید می بایست با وارد کردن صفحه آدرس ورودی به محیط تبلیغاتی خود کاربران را به تبلیغ مورد نظر راهنمایی کنید . برای این منظور می توانید از ( آدرس وب: ) استفاده کنید . به عنوان نمونه ما : http://www.afagh.biz را در آدرس وب قرار دادیم . حال اگر کاربر بر روی بنر مشتری کلیک کنید سایت آفاق بازخواهد شد .
در( ALT متن: ) نیز متنی که در هنگام قرار گیری موس بر روی بنر مشتری قرار می گیرد ظاهر می شود را وارد کنید .
در ( ارتفاع ) و ( طول: ) نیز طول و ارتفاع بنر را وارد سازید تا به نسبت ،قرار گیری آن در بلوک تبلیغات آماده شود .
چنانچه در قسمت ( آدرس تصوير: ) از یک فایل فلش استفاده کرده اید می بایست درقسمت ( فلش: ) چنانچه بنر شما فلش است گزینه ( بله ) را انتخاب کنید اما اگر بنر شما یک تصویر عادی است نیازی به تغییر این بخش نیست .
اگر از اسکرپت خاصی نیز استفاده می کنید می بایست ( اسکرپت: ) را بر روی ( بله ) تنظیم کنید ، در غیر این صورت نیازی به تغییر این بخش ندارید .
در ( زمان شروع: ) نیز می بایست به زمان آغاز تبلیغ در سایت خود اشاره کنید . به عنوان مثال اگر می خواهید که بنر مشتری از فردا در سایت به نمایش در آید می بایست تاریخ فردا را به میلادی وارد کنید تا تبلیغ مورد نظر از فردا در سایت به نمایش در آید . در بخش ( زمان پايان: ) نیز تاریخ پایان نمایش بنر را در سایت وارد سازید .
( Imp. خریداری شد: ) نیز بدون پیش فرض بر روی 0 تنظیم شده که شما می بایست اگر مشتری نیاز داشته باشد کلیک کردن بر روی بنر مشتری را بر مبنای کلیک تنظیم کنید .
) موقعيت: ) نیز مشخص می کند که بنر تبلیغاتی مشتری در کدام سمت سایت به نمایش در آید . به عنوان نمونه اگر در کشوی موقعیت گزینه ی سمت چپ را انتخاب کنید ، بنر مشتری در بلوکی آنهم در سمت چپ به نمایش در خواهد آمد .
در ( وضعيت : ) نیز شما می توانید بنر مشتری را باطل و یا فعال کنید . چنانچه گزینه ی فعال را از کشو برگزینید بنر مشتری بعد از ( ارسال فرم ) در سایت نمایش داده خواهد شد .
گام سوم :
( پیکربندی تبلیغات ) نیز محلی برای کنترل نمایش بنرهای مشتری های سایت به شمار می آید که می توانید میزان خرید کلیک های مشتری ها را بر روی بنرهایشان تنظیم کنید . به صورت پیش فرض نیازی به تغییر این بخش مدیریت تبلیغات ندارید .

گام چهارم :
( فهرست مشتریان ) همانطور که از اسمش پیداست شامل لیست مشتری های تبلیغاتی می باشد . در این قسمت می توانید ، در مورد بنر مشتری های خود اطلاعاتی به دست آورید . همچنین می توانید مشتری را مشاهده ، ویرایش و یا حذف کنید .
گام پنجم :
( فعال کردن تبلیغات ) نیز شامل مشتری های فعال سایت می باشد . در این قسمت شما می توانید بنرهای مشتری ها را مشاهده و آنها را ویرایش و حذف کنید . یکی از بهترین ابزاری که در این سیستم تعبیه شده است امکان ارسال آمار بنر برای مشتری است . برای این منظور با کلیک کردن بر روی عکس نامه که به شکل زرد رنگ در( فعال کردن تبلیغات ) مشاهده می کنید آمار بنر به پست الکترونیکی مشتری ارسال می شود .
گام ششم :
( بنرهای منقضی ) نیز به نمایش بنرهایی که تاریخ نمایش آنها گذشته است می پردازد . لیست این گروه تمام بنرهای غیرفعالی است که در سیستم موجودند . در این قسمت شما می توانید بنر را مجدد تاریخ بندی کنید و به نمایش مجدد بگذارید .
گام هفتم :
( بنرهای منتظر ) نیز همانطور که از نامش پیداست ، به نمایش بنرهایی که منتظر تائید شما هستند می پردازد .
گام هشتم :
حال نوبت به آن می رسد که قالب سایت خود را آماده نمایش تبلیغات مشتری ها کنیم . پیشنهاد می کنیم از بلوکی که پلاتینیوم برای این منظور آماده کرده است استفاده کنید .
به مدیریت بلوک های سایت خود بروید و از آنجا بلوک block-Advertising که با نام Advertising قابل مشاهده است را را فعال کنید . از این پس تمام بنرهایی که شما مایل به نمایش آن باشید در این بلوک به کاربران سایت نمایش داده خواهد شد .
امیدواریم که این آموزش مورد استفاده شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد . در روزهای آینده سایر ماژول های نیوک پلاتینیوم را به شما معرفی و آموزش خواهیم داد .
محمود قوچانی

--------------------------------------------------------------- ------------------
توجه :© کپی رایت توسط : IranSohrab.net - AFAGH ( کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط و متعلق به این انجمن و سايت است. )
برداشت مطالب فقط با اجازه کتبی و ذکر منبع امکان پذیر است .
-------------------------------------------------------------------

سایر آموزشها: http://afagh.biz/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=4
 

جدیدترین ارسال ها

بالا