alizap
Member
=== آموزش ساخت گلوله ی کلت ===
- با سلام این آموزش شامل دو مرحله ی کلی میشود که مرحله ی اول شامل ساخت
قسمت بالایی یعنی مرمی گلوله میشه و مرحله دوم پایین گلوله یا همان پوکه است.
برای ساخت این گلوله باید کار با ابزار Line را به خوبی فرا داشت.
----==== مرحله اول ====----
- از قسمت Shapes ابزار Line را انتخواب کرده و این شکل را با دقت رسم کنید:
سپس از قسمت Modify کرکره ی Modifier List را باز کرده و دستور Lathe
را انتخواب کنید و سپس از زیر مجموعه های قسمت Align که شامل دستور های
Min - Center - Max میباشد گزینه ی مکس را انتخواب کنید تا شکل زیر به دست آید:
حال Segments را به 50 تغییر دهید تا گلوله حالت مدوّر تری به خود بگیرد.
پس از این باید برای نرم تر شدن لبه های مرمی گلوله باید به Modifier List مراجعه
کرده دستور MeshSmooth را انتخواب کنید تا شکل به حالت زیر درآید:
در حال حاضر مرمی گلوله آماده است:
به قسمت File رفته و روی گزینه ی Save کلیک کنید و کار را ذخیره کنید.
----==== مرحله دوم ====----
- به قسمت File رفته و Reset را انتخواب کنید پس از اینکه پیامی حاوی پرسشی در مورد
این عمل آمد روی گزینه ی Yes کلیک کنید تا صحنه ای کاملا جدید ایجاد شود.
سپس با ابزار Line این شکل را به دقت رسم کنید:
حال از Modifier List دستور Lathe را انتخواب کنید و مانند مرمی گلوله این بار هم روی حالت
Max قرار دهید و Segments را به 50 تغییر دهید تا این شکل به دست بیاید:
حال برای اینکه پوکه گلوله کامل شود به قسمت Extended Primitived رفته و یک ChamferCyl
در مرکز پوکه ایجاد کنید , شما برای راحت تر شدن این کار میتوانید نمای کار خود را به نمای Top
تغییر دهید.
دقت داشته باشید بسته به اندازه ی گلوله ی خود اندازه ی ChamferCyl را تنظیم کنید و به یاد داشته باشید که
اندازه لبه های ChamferCyl در پوکه تاثیر بسیاری دارد پس باید به دقت طراحی شود.
ساخت گلوله به پایان رسید شما میتوانید با استفاده از گزینه Xref Object گلوله و مرمی را در کنار هم داشته باشید.
====================================
نویسنده:علیرضا خیرآبادی
E-Mail:[email protected]
====================================
- با سلام این آموزش شامل دو مرحله ی کلی میشود که مرحله ی اول شامل ساخت
قسمت بالایی یعنی مرمی گلوله میشه و مرحله دوم پایین گلوله یا همان پوکه است.
برای ساخت این گلوله باید کار با ابزار Line را به خوبی فرا داشت.
----==== مرحله اول ====----
- از قسمت Shapes ابزار Line را انتخواب کرده و این شکل را با دقت رسم کنید:
سپس از قسمت Modify کرکره ی Modifier List را باز کرده و دستور Lathe
را انتخواب کنید و سپس از زیر مجموعه های قسمت Align که شامل دستور های
Min - Center - Max میباشد گزینه ی مکس را انتخواب کنید تا شکل زیر به دست آید:
حال Segments را به 50 تغییر دهید تا گلوله حالت مدوّر تری به خود بگیرد.
پس از این باید برای نرم تر شدن لبه های مرمی گلوله باید به Modifier List مراجعه
کرده دستور MeshSmooth را انتخواب کنید تا شکل به حالت زیر درآید:
در حال حاضر مرمی گلوله آماده است:
به قسمت File رفته و روی گزینه ی Save کلیک کنید و کار را ذخیره کنید.
----==== مرحله دوم ====----
- به قسمت File رفته و Reset را انتخواب کنید پس از اینکه پیامی حاوی پرسشی در مورد
این عمل آمد روی گزینه ی Yes کلیک کنید تا صحنه ای کاملا جدید ایجاد شود.
سپس با ابزار Line این شکل را به دقت رسم کنید:
حال از Modifier List دستور Lathe را انتخواب کنید و مانند مرمی گلوله این بار هم روی حالت
Max قرار دهید و Segments را به 50 تغییر دهید تا این شکل به دست بیاید:
حال برای اینکه پوکه گلوله کامل شود به قسمت Extended Primitived رفته و یک ChamferCyl
در مرکز پوکه ایجاد کنید , شما برای راحت تر شدن این کار میتوانید نمای کار خود را به نمای Top
تغییر دهید.
دقت داشته باشید بسته به اندازه ی گلوله ی خود اندازه ی ChamferCyl را تنظیم کنید و به یاد داشته باشید که
اندازه لبه های ChamferCyl در پوکه تاثیر بسیاری دارد پس باید به دقت طراحی شود.
ساخت گلوله به پایان رسید شما میتوانید با استفاده از گزینه Xref Object گلوله و مرمی را در کنار هم داشته باشید.
====================================
نویسنده:علیرضا خیرآبادی
E-Mail:[email protected]
====================================