آموزش ساخت- کلبه رویایی من-

ROHAM WEB

Well-Known Member
سلام
دوستان همونطور که خواسته بودید آموزش آخرین کارم رو براتون آماده کردم(البته هنوز کامل نیست و به مرور براتون هر مرحله رو آپ می کنم ) امیدوارم که مفید باشه
لینک کار تموم شده

مرحله اول:مدلینگ صخره و کلبه


عکسی که ازش به عنوان کانسپت استفاده کرده بودم صخره کاملا از نمای front بود بنابراین تصمیم گرفتم تمام آبجکتها رو توی نمای front با عکس مچ کنم.عکس رو به عنوان بکگراند ویوپوت front قرار دادم.
با یک سیلندر با سگمنتهای پایین کارم رو شروع کردم .


بعد از اینکه فرم کلی صخره رو ایجاد کردم edge های بیشتری اضافه کردم تا بتونم تکه سنگها رو از دل صخره بیرون بکشم و فرم بدم برای اینکار فیس ها رو اکسترود کردم و کم کم فرم کلی صخره بدست آمد


قبل از اینکه مش رو اکسپورت کنم به زیبراش باید آنرپش می کردم آنرپ باید کاملا ریلکس بشه چون اگه کوچکترین دفرمگی توی آنرپ باشه مپ خوب روی کار نمی شینه .من چندین بار بعد از اینکه تکسچر رو شروع کردم مجبور شدم برای هر تکه سنگ فیسها رو انتخاب و ریلکس کنم

نکته دیگه ای که همیشه باید بیاد داشته باشیم خط کات یووی هست که باید از جایی برش بزنیم که دید نداشته باشه


بیس مش رو برای اسکالپت به زیبراش اکسپورت کردم. با توجه به رفرنس هایی که از انواع صخره داشتم اسکالپت رو انجام دادم
تصمیم داشتم از دو لایه نرمال مپ استفاده کنم نرمالی که از تکسچر diffuse توی فتوشاپ داشتم و یکی هم نرمال از برجستگی های بزرگتر صخره.(توی قسمت تکسچر کامل این قسمت رو توضیح می دم) بخاطر همین توی زیبراش فقط سعی کردم فرم تخته سنگها رو دربیارم نه دیتیل یک سنگ رو



از زیبراش نرمال و دیسپلس مپ گرفتم و صخره آماده بود برای تکسچر
××××
قسمت بعدی مدلینگ کلبه بود.ساختنش برام واقعا لذت بخش بود چون از یک روش جدید برای خرابی هایی که توی تکسچر هست استفاده کردم.

با یک باکس ساده کارم رو شروع کردم با توجه به کانسپت جای در و پنجره رو پیدا کردم
چون اون ریختگی گچی که پایین کلبه بود رو خیلی دوست داشتم و دوست داشتم دقیقا مثله خودش کار کنم تصمیم گرفتم این قسمت رو مدل کنم.برای همین یک کپی از کلبه گرفتم و هایدش کردم (از این کپی برای قسمت پایین کلبه استفاده می کنم!!)
توی نمای front شروع کردم دقیقا روی ریختگی گچ کات زدن.فقط برای اینکه کات ها روی فیسهای پشتی نخوره گزینه ingnor backfacing رو تیک زدم.حالا خیلی راحت فیسهای پایین رو پاک کردم
برای خرابی لبه پنجره ها هم اول لبه ها رو چمفر کردم بعد هم کات زدم و اکسترود کردم.
در آخر فقط برای اینکه بتونم ورتکسها رو جابجا کنم و کمی قسمت ریختگی رو برجسته نشونه بدم فیسهای قسمت پایین کلبه رو انتخاب کردم و روی گزینه msmooth یکی دوبار کلیک کردم



اادامه دارد...:green:
 

ROHAM WEB

Well-Known Member
ساختن قاب پنجره ها و در خیلی ساده است و توضیح نمی دم.
قسمت بعدی سقف کلبه است کلی رفرنس جمع آوری کردم تا ببینم دقیقا جنس سقف چی باید باشه؟ سقف این کلبه های روستایی که در شمال ایران هم ازش فراوونه از جنس ساقه برنج و بعضی جاها کاه هست. ساقه های برنج دسته دسته می شه و روی سقف چوبی ثابت می شه.حالا که فهمیده بودم جنسیتش چیه شبیه سازیش دیگه سخت نبود
یک تکه چوب که شبیه ساقه برنج باشه رو ساختم(خیلی لوپلی چون قراره به تعداد خیلی زیاد روی سقف پخش بشه و حجم کار رو اگه پلی هاش زیاد باشه وحشتناک بالا می بره)
خیلی با حوصله آنرپ کردمش و یک تکسچر ساده براش ساختم انتهای تکسچر رو کمی دارکتر کردم که توی سایه گذاری بهتر خودش رو نشون بده.



Hair&furرو به سقف اطلاق کردم و طبق عکس از قسمتinstance node تکه چوب رو انتخاب کردم.موها رو کامل شونه کردم.این مرحله برای من زمان زیادی برد





ساخت پله ها نکته خاصی نداره فقط سعی کردم همه چیز رو بسازم شاید اون میخهای کوچیکی که ساختم توی رندر مشخص نیست اما پرداختن به جزییات هست که کار رو زیبا می کنه من حتی سعی کردم شکستکی بالا چوبها رو هم ایجاد کنم:





ادامه دارد...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا