سلام
دوستان همونطور که خواسته بودید آموزش آخرین کارم رو براتون آماده کردم(البته هنوز کامل نیست و به مرور براتون هر مرحله رو آپ می کنم ) امیدوارم که مفید باشه
لینک کار تموم شده
مرحله اول:مدلینگ صخره و کلبه
عکسی که ازش به عنوان کانسپت استفاده کرده بودم صخره کاملا از نمای front بود بنابراین تصمیم گرفتم تمام آبجکتها رو توی نمای front با عکس مچ کنم.عکس رو به عنوان بکگراند ویوپوت front قرار دادم.
با یک سیلندر با سگمنتهای پایین کارم رو شروع کردم .
بعد از اینکه فرم کلی صخره رو ایجاد کردم edge های بیشتری اضافه کردم تا بتونم تکه سنگها رو از دل صخره بیرون بکشم و فرم بدم برای اینکار فیس ها رو اکسترود کردم و کم کم فرم کلی صخره بدست آمد
قبل از اینکه مش رو اکسپورت کنم به زیبراش باید آنرپش می کردم آنرپ باید کاملا ریلکس بشه چون اگه کوچکترین دفرمگی توی آنرپ باشه مپ خوب روی کار نمی شینه .من چندین بار بعد از اینکه تکسچر رو شروع کردم مجبور شدم برای هر تکه سنگ فیسها رو انتخاب و ریلکس کنم
نکته دیگه ای که همیشه باید بیاد داشته باشیم خط کات یووی هست که باید از جایی برش بزنیم که دید نداشته باشه
بیس مش رو برای اسکالپت به زیبراش اکسپورت کردم. با توجه به رفرنس هایی که از انواع صخره داشتم اسکالپت رو انجام دادم
تصمیم داشتم از دو لایه نرمال مپ استفاده کنم نرمالی که از تکسچر diffuse توی فتوشاپ داشتم و یکی هم نرمال از برجستگی های بزرگتر صخره.(توی قسمت تکسچر کامل این قسمت رو توضیح می دم) بخاطر همین توی زیبراش فقط سعی کردم فرم تخته سنگها رو دربیارم نه دیتیل یک سنگ رو
از زیبراش نرمال و دیسپلس مپ گرفتم و صخره آماده بود برای تکسچر
××××
قسمت بعدی مدلینگ کلبه بود.ساختنش برام واقعا لذت بخش بود چون از یک روش جدید برای خرابی هایی که توی تکسچر هست استفاده کردم.
با یک باکس ساده کارم رو شروع کردم با توجه به کانسپت جای در و پنجره رو پیدا کردم
چون اون ریختگی گچی که پایین کلبه بود رو خیلی دوست داشتم و دوست داشتم دقیقا مثله خودش کار کنم تصمیم گرفتم این قسمت رو مدل کنم.برای همین یک کپی از کلبه گرفتم و هایدش کردم (از این کپی برای قسمت پایین کلبه استفاده می کنم!!)
توی نمای front شروع کردم دقیقا روی ریختگی گچ کات زدن.فقط برای اینکه کات ها روی فیسهای پشتی نخوره گزینه ingnor backfacing رو تیک زدم.حالا خیلی راحت فیسهای پایین رو پاک کردم
برای خرابی لبه پنجره ها هم اول لبه ها رو چمفر کردم بعد هم کات زدم و اکسترود کردم.
در آخر فقط برای اینکه بتونم ورتکسها رو جابجا کنم و کمی قسمت ریختگی رو برجسته نشونه بدم فیسهای قسمت پایین کلبه رو انتخاب کردم و روی گزینه msmooth یکی دوبار کلیک کردم
اادامه دارد...
دوستان همونطور که خواسته بودید آموزش آخرین کارم رو براتون آماده کردم(البته هنوز کامل نیست و به مرور براتون هر مرحله رو آپ می کنم ) امیدوارم که مفید باشه
لینک کار تموم شده
مرحله اول:مدلینگ صخره و کلبه
عکسی که ازش به عنوان کانسپت استفاده کرده بودم صخره کاملا از نمای front بود بنابراین تصمیم گرفتم تمام آبجکتها رو توی نمای front با عکس مچ کنم.عکس رو به عنوان بکگراند ویوپوت front قرار دادم.
با یک سیلندر با سگمنتهای پایین کارم رو شروع کردم .
بعد از اینکه فرم کلی صخره رو ایجاد کردم edge های بیشتری اضافه کردم تا بتونم تکه سنگها رو از دل صخره بیرون بکشم و فرم بدم برای اینکار فیس ها رو اکسترود کردم و کم کم فرم کلی صخره بدست آمد
قبل از اینکه مش رو اکسپورت کنم به زیبراش باید آنرپش می کردم آنرپ باید کاملا ریلکس بشه چون اگه کوچکترین دفرمگی توی آنرپ باشه مپ خوب روی کار نمی شینه .من چندین بار بعد از اینکه تکسچر رو شروع کردم مجبور شدم برای هر تکه سنگ فیسها رو انتخاب و ریلکس کنم
نکته دیگه ای که همیشه باید بیاد داشته باشیم خط کات یووی هست که باید از جایی برش بزنیم که دید نداشته باشه
بیس مش رو برای اسکالپت به زیبراش اکسپورت کردم. با توجه به رفرنس هایی که از انواع صخره داشتم اسکالپت رو انجام دادم
تصمیم داشتم از دو لایه نرمال مپ استفاده کنم نرمالی که از تکسچر diffuse توی فتوشاپ داشتم و یکی هم نرمال از برجستگی های بزرگتر صخره.(توی قسمت تکسچر کامل این قسمت رو توضیح می دم) بخاطر همین توی زیبراش فقط سعی کردم فرم تخته سنگها رو دربیارم نه دیتیل یک سنگ رو
از زیبراش نرمال و دیسپلس مپ گرفتم و صخره آماده بود برای تکسچر
××××
قسمت بعدی مدلینگ کلبه بود.ساختنش برام واقعا لذت بخش بود چون از یک روش جدید برای خرابی هایی که توی تکسچر هست استفاده کردم.
با یک باکس ساده کارم رو شروع کردم با توجه به کانسپت جای در و پنجره رو پیدا کردم
چون اون ریختگی گچی که پایین کلبه بود رو خیلی دوست داشتم و دوست داشتم دقیقا مثله خودش کار کنم تصمیم گرفتم این قسمت رو مدل کنم.برای همین یک کپی از کلبه گرفتم و هایدش کردم (از این کپی برای قسمت پایین کلبه استفاده می کنم!!)
توی نمای front شروع کردم دقیقا روی ریختگی گچ کات زدن.فقط برای اینکه کات ها روی فیسهای پشتی نخوره گزینه ingnor backfacing رو تیک زدم.حالا خیلی راحت فیسهای پایین رو پاک کردم
برای خرابی لبه پنجره ها هم اول لبه ها رو چمفر کردم بعد هم کات زدم و اکسترود کردم.
در آخر فقط برای اینکه بتونم ورتکسها رو جابجا کنم و کمی قسمت ریختگی رو برجسته نشونه بدم فیسهای قسمت پایین کلبه رو انتخاب کردم و روی گزینه msmooth یکی دوبار کلیک کردم
اادامه دارد...