سلام به همه دوستان
تعجب نکنید،
باید خدمتتون عرض کنم که این کار ممکنه البته تو زیبراش 4.
خوب حتما دوستان زیبراش کار راجب FIBER BRUSH و اینکه چطور تو محیط 2.5D باهاش کار کنن رو بلدن و اگه
مشکلی دارید این لینک رو ببینید.
http://www.creativecrash.com/zbrush/tutorials/textures-painting/c/fiber-brush-settings
خیلی ساده توضیح داده.
فقط مشکلات خودشو داره که حتما همتون میدونید چون فقط از یه زاویه میتونید یه عکس داشته باشید و ....
و اما چطور تو محیط 3D مو بسازیم تا تو هر زاویه که خواستیم ازش رندر بگیریم؟
تو ورژن 4 دوتا قابلیت داریم که خیلی راحت و با کمی دقت دوستان میتونن به آبجکتشون پرز،مو و کرک اعمال کنن،
توسط best preview render که مخففش bpr هست و در بالای سمت راست بوم قرار داره البته با best render هم میشه که bpr رو توصیه میکنم.
و متریالی به نام fibers 1 که تو عکس
1 میتونید جاشو ببینید.
خوب شروع میکنیم:
مراحل زیرو به ترتیب انجام بدید
1. ابتدا روی lightbox کلبک کنید و از منوی tool یه آبجکت مثلا demohead رو انتخاب کنید.
2. جالا باید subdivide رو افزایش بدیم تا شکل نرمتر شه، با ctrl+d انجامش بدید.
3. از پالت متریال ،standard material ،متریال fibers 1 رو انتخاب کنید.
4. در منوی render گزینه fibers را فعال کنید.عکس شماره 2
5. حالا shift+r رو بزنید تا bpr اجرا شه.
همونطور که تو عکسای 3 و 4 میبینید میتونید شکلتونو بچرخونید و تو هر زاویه ای که دوست دارید
ازش رندر بگیرید.به همین سادگی..!
ضمنا میتونید مطابق عکس 5 به منوی متریال، modifiers برید و تنظیمات مورد نظرتونو رو مو یا هرچی که شما اسمشو میذارید انجام بدید.
دقت کنید که fiber material دوتا shader داره که همون s1 s2 هستند.
شما میتونید از شادر s1 اکثر تنظیمات خودتونو واسه مو یا کرک انجام بدید.
با فلش رو عکس 5 نشون دادم واستون و میدونید که هر کدوم چه کاری انجام میده.
امیدوارم مفید واقع بشه واسه همه.
لطفا اگه خواستید آموزشو جایی دیگه بذارید حتما یا لینک بدید یا یوزرمو آخرش بنویسید تا واسه کار هم ارج بذاریم.ravanshad
سعی کردم مطالبو ساده بگم تا همه عزیزان استفاده کنن.
موفق باشید.
تعجب نکنید،
باید خدمتتون عرض کنم که این کار ممکنه البته تو زیبراش 4.
خوب حتما دوستان زیبراش کار راجب FIBER BRUSH و اینکه چطور تو محیط 2.5D باهاش کار کنن رو بلدن و اگه
مشکلی دارید این لینک رو ببینید.
http://www.creativecrash.com/zbrush/tutorials/textures-painting/c/fiber-brush-settings
خیلی ساده توضیح داده.
فقط مشکلات خودشو داره که حتما همتون میدونید چون فقط از یه زاویه میتونید یه عکس داشته باشید و ....
و اما چطور تو محیط 3D مو بسازیم تا تو هر زاویه که خواستیم ازش رندر بگیریم؟
تو ورژن 4 دوتا قابلیت داریم که خیلی راحت و با کمی دقت دوستان میتونن به آبجکتشون پرز،مو و کرک اعمال کنن،
توسط best preview render که مخففش bpr هست و در بالای سمت راست بوم قرار داره البته با best render هم میشه که bpr رو توصیه میکنم.
و متریالی به نام fibers 1 که تو عکس
1 میتونید جاشو ببینید.
خوب شروع میکنیم:
مراحل زیرو به ترتیب انجام بدید
1. ابتدا روی lightbox کلبک کنید و از منوی tool یه آبجکت مثلا demohead رو انتخاب کنید.
2. جالا باید subdivide رو افزایش بدیم تا شکل نرمتر شه، با ctrl+d انجامش بدید.
3. از پالت متریال ،standard material ،متریال fibers 1 رو انتخاب کنید.
4. در منوی render گزینه fibers را فعال کنید.عکس شماره 2
5. حالا shift+r رو بزنید تا bpr اجرا شه.
همونطور که تو عکسای 3 و 4 میبینید میتونید شکلتونو بچرخونید و تو هر زاویه ای که دوست دارید
ازش رندر بگیرید.به همین سادگی..!
ضمنا میتونید مطابق عکس 5 به منوی متریال، modifiers برید و تنظیمات مورد نظرتونو رو مو یا هرچی که شما اسمشو میذارید انجام بدید.
دقت کنید که fiber material دوتا shader داره که همون s1 s2 هستند.
شما میتونید از شادر s1 اکثر تنظیمات خودتونو واسه مو یا کرک انجام بدید.
با فلش رو عکس 5 نشون دادم واستون و میدونید که هر کدوم چه کاری انجام میده.
امیدوارم مفید واقع بشه واسه همه.
لطفا اگه خواستید آموزشو جایی دیگه بذارید حتما یا لینک بدید یا یوزرمو آخرش بنویسید تا واسه کار هم ارج بذاریم.ravanshad
سعی کردم مطالبو ساده بگم تا همه عزیزان استفاده کنن.
موفق باشید.
پیوست ها
آخرین ویرایش: