AliReza Bahrami
مدیر انجمن
سلام به همگیه دوستان گلم
بالاخره فرصتی پیدا شد تا یه آموزش از آخرین کارم در تاریخ 6\3\89 براتون قرار بدم !
فقط دوستان من کلی و ساده میگم براتون اگر قسمتی رو متوجه نشدید بفرمایید تا توضیح بدم !!!
وسایل لازم :
نرم افزار فتوشاپ و تبلت (قلم نوری)
اول از همه منابع نور و بازخورد سایه ها رو توی ذهتون تجسم کنید و اونها رو مشخص کنید مثلا من به این شکل برای خودم
نشون دادم !!!
مد لایه ی اسکچ رو روی multiply قرار بدهید و یک لایه در زیر لایه ی پری ایجاد کنید و ترکیب رنگتون رو مشخص کنید برای پوست!!
در این قسمت تیره ترین رنگ ممکنه در محیط رو روی اون لایه ایجاد کنید و با همون براش معمولی اونو پیاده کنید!!
توی لایه ی جدید رنگ ماهی ها رو میزنیم که من زرد رو انتخاب کردم( زیر همون لایه در لایه ی جدید!)
پایین تنه ی پری رو هم به همون شکل رنگ آمیزی میکنیم در لایه ی تنه ی اولی×
در این مرحله برای نشون دادن برجستگی های تنه ی پری از تکسچر (بافت) نزدیک به پولک ماهی استفاده کردم! این قسمت سلیقه ای هست!! مد لایه رو روی saturation میگزاریم!!
اینجا برای بدست اومدن یک بک اضافه میکنیم!! کمی هم روی جلبک ها و گیاهان رنگ اضافه میکنیم!! زیاد روی بعد دادن تاکیید نداریم در این قسمت
رنگ base موها رو مثل قسمت های دیگه انتخاب میکنیم و پینت میکنیم با اوپاسیتی 100 و فیل 100
با سایز براش رو کوچک میکنیم و روی نور های مو کار میکنیم مد براش رو برای نور دادن روی LIGHT میگزاریم!
بعضی از دوستان برای نور دهی به دوستان دیگه توصیه میکنن که از Dodge tools استفاده کنند که این به نظر من درست نیست چون به شدت افت کیفیت و بلور و نویز به همراه داره (بیشتر مناسبه رتوش هست)
با تنظیمات و بافت دادن به بک یکم زندگی به محیط آب میدیم که این قسمت توضیح خاصی نداره بیشتر تجربی هست و سلیقه ای !!!
این مرحله آموزش ساخت پولک واسه ی ماهی ها رو میدم توی سند 200 *200 با براش حالت زیر رو میدهیم و اونو از منوی edit>>define brush رفته و ذخیره میکنیم!
حالا دکمه ی F5 رو میزنیم تا وارد تنظیمات بشیم و از قسمت brush tip shape <<spacing فاصله ی بین اونها رو مشخص و اگر لازم دیدید در بخش تکسچر میتونید کمی حالت بافتش رو تغییر بدید!! و در لایه ی بالای لایه ی اسکچ اونو روی پوست ماهی هاتون اجرا کنید!!
در این قسمت با کشیدن دایره ی آبی کمرنگ و رنگ سفید متمرکز در بالای آن حباب هارو ایجاد میکنیم
سپس در این مرحله کمی روی گیاهان دریایی مانور بدید و کم کم اسکچ رو حذف و به جای خطوط از سایه استفاده کنید
خسته نباشید!!
امیدوارم کمی با این سبک آشنا شده باشید
برای دیدن نتیجه ی نهایی اینجا کلیک کنید
موفق باشید
بالاخره فرصتی پیدا شد تا یه آموزش از آخرین کارم در تاریخ 6\3\89 براتون قرار بدم !
فقط دوستان من کلی و ساده میگم براتون اگر قسمتی رو متوجه نشدید بفرمایید تا توضیح بدم !!!
وسایل لازم :

اول از همه منابع نور و بازخورد سایه ها رو توی ذهتون تجسم کنید و اونها رو مشخص کنید مثلا من به این شکل برای خودم
نشون دادم !!!

مد لایه ی اسکچ رو روی multiply قرار بدهید و یک لایه در زیر لایه ی پری ایجاد کنید و ترکیب رنگتون رو مشخص کنید برای پوست!!
در این قسمت تیره ترین رنگ ممکنه در محیط رو روی اون لایه ایجاد کنید و با همون براش معمولی اونو پیاده کنید!!

توی لایه ی جدید رنگ ماهی ها رو میزنیم که من زرد رو انتخاب کردم( زیر همون لایه در لایه ی جدید!)


پایین تنه ی پری رو هم به همون شکل رنگ آمیزی میکنیم در لایه ی تنه ی اولی×

در این مرحله برای نشون دادن برجستگی های تنه ی پری از تکسچر (بافت) نزدیک به پولک ماهی استفاده کردم! این قسمت سلیقه ای هست!! مد لایه رو روی saturation میگزاریم!!

اینجا برای بدست اومدن یک بک اضافه میکنیم!! کمی هم روی جلبک ها و گیاهان رنگ اضافه میکنیم!! زیاد روی بعد دادن تاکیید نداریم در این قسمت

رنگ base موها رو مثل قسمت های دیگه انتخاب میکنیم و پینت میکنیم با اوپاسیتی 100 و فیل 100

با سایز براش رو کوچک میکنیم و روی نور های مو کار میکنیم مد براش رو برای نور دادن روی LIGHT میگزاریم!
بعضی از دوستان برای نور دهی به دوستان دیگه توصیه میکنن که از Dodge tools استفاده کنند که این به نظر من درست نیست چون به شدت افت کیفیت و بلور و نویز به همراه داره (بیشتر مناسبه رتوش هست)

با تنظیمات و بافت دادن به بک یکم زندگی به محیط آب میدیم که این قسمت توضیح خاصی نداره بیشتر تجربی هست و سلیقه ای !!!

این مرحله آموزش ساخت پولک واسه ی ماهی ها رو میدم توی سند 200 *200 با براش حالت زیر رو میدهیم و اونو از منوی edit>>define brush رفته و ذخیره میکنیم!
حالا دکمه ی F5 رو میزنیم تا وارد تنظیمات بشیم و از قسمت brush tip shape <<spacing فاصله ی بین اونها رو مشخص و اگر لازم دیدید در بخش تکسچر میتونید کمی حالت بافتش رو تغییر بدید!! و در لایه ی بالای لایه ی اسکچ اونو روی پوست ماهی هاتون اجرا کنید!!


در این قسمت با کشیدن دایره ی آبی کمرنگ و رنگ سفید متمرکز در بالای آن حباب هارو ایجاد میکنیم

سپس در این مرحله کمی روی گیاهان دریایی مانور بدید و کم کم اسکچ رو حذف و به جای خطوط از سایه استفاده کنید
خسته نباشید!!
امیدوارم کمی با این سبک آشنا شده باشید

برای دیدن نتیجه ی نهایی اینجا کلیک کنید
موفق باشید

آخرین ویرایش: