سلام جمیعاً
شکر خدا یه دو سالی هست کارام از تلوزیون پخش می شه. البته قبلاً هم تک و توک بود ... ولی الان تقریباً یه روز در میون پخش داریم.
خود صدا و سیما اصلاً کار تولیدی انجام نمی ده، صرفاً روی سیاست گذاری و امور اداری و پخش برنامه ها فعالیت می کنه.
کار تولید، بیشتر به عهدهء شرکت های دولتی و خصوصی کوچیک و بزرگه که تمام تخصص و افراد و تجهیزات لازم رو برای ساخت برنامه فراهم می کنن و با توافق هایی که با شبکه ها انجام می دن، کاراشون رو برای پخش آماده می کنن.
واسه کار توی این سطح، فقط باید بتونی یکی از این شرکت ها و افرادی رو که دست اندرکار هستن، پیدا کنی.
شما که پریمیر و افتر کار کردی، کار با ادیوس خیلی برات راحت تره. اصلاً نباید از اسمش و تعاریف دیگران بترسی.
اون دستگاه ها هم همین طور ...
مسلماً تا حالا با VHS (دستگاه ویدئوی خونگی) کار کردی ... اونا هم مثل همین هستن؛ ولی خب با یه سری امکانات جانبی بیشتر.
اصطلاحات هم به مرور زمان یاد می گیری ... چیز پیچیده ای نیست.
سیستم اپل، خب در کل از لحاظ قدرت و سرعت بهتر از پی سی ئه ... ولی وقتی سازگاری با بقیهء نرم افزارها و سخت افزارها نداره و اگه بخوای بری سراغش، باید با هر چی که داری خداحافظی کنی، یه جورایی واسه کار ما مناسب نیست.
مثل اینه که بگی زانتیا بهتره یا بنز کلاس S ... خب بنز خیلی بهتره، ولی وقتی توی اتوبان نمی تونی با سرعت بیشتر از 120 بری، فرقی برات نمی کنه که موتور کدوم قوی تره.
تازه محصولات اپل، کاملاً تخصصی و صنعتی هستن؛ یه جورایی خشک و با کمترین زیبایی. کار کردن با اون، واسه مایی که به پی سی عادت کردیم، یه جورایی عین شکنجه هست.
نرم افزار فاینال کات هم از نظر کاربرد هیچ فرقی با پریمیر و بقیه نمی کنه. تازه هیچ سخت افزاری هم نداره (ولی الان خیلی کارت های تدوین هستن که با پریمیر و ادیوس هماهنگن).
اینم واسه مونتاژه و برای کارهای موشن گرافیک و جلوه های ویژه و این چیزا، به نرم افزارهایی مثل Shake (که مثل افتره و واسه مونتاژ نیستن) نیاز داره.
منم زیاد حرف زدم.
خلاصه ...
از اسم ها نترس ... کل کار مونتاژ، همینیه که داری انجام می دی ... ولی یه خورده حساب شده تر (که اونم ان شاءالله به وقتش آشنا می شی).
التماس دعا
یا علی