با سلام،
خوب همونطور که عارف جان عزیز گفت فکر میکنم اون قضیه یکم و یواشکی روشن شده باشه
اما برای روشن شدن پست قبلیم باید خدمتتون عرض کنم که:
** کمربندهاتون رو بببندید، پشتی صندلی رو به حالت اولیه برگردونید و به علامت نکشیدن سیگار در طول پرواز دقت کنید و..... ای وای خدا بازم خط رو خط افتاده .. بر و بچه ها صدامو دارید
خب حالا که حواستون جمع شد با دقت مطلب رو پیگیری کنید
برای دستیابی به یک رندر خوب نیاز به رعایت بعضی نکات داریم که با اجازتون من اونها رو در دو دسته هنری ( َArtistic ) و فنی ( Technical ) دسته بندی میکنم تا موضوع بحثمون چهارچوب درستی به خودش بگیره
1- وقتی صحبت از موضوعات هنری میشه میتونیم به مسائلی از قبیل ایده، مدلسازی، تکسچرینگ و Shading ، نورپردازی و ترکیب بندی و چیدمان صحنه اشاره کنیم که البته در بعضی نقاط دارای فصل مشترک با مفاهیم فنی هستند
اما وقتی از مسائل فنی صحبت میکنیم منظورمون کنترل و بالانس بین ( نمونه گیر ) Primary rays و ( نمونه ) Secondary rays هست، شاید تا به حال این نوع از نامگذاری رو ندیده بوده باشید چون مفهوم نمونه و نمونه گیر رو با توجه
به سلیقه شخصی و برای راحتی انتقال مطلب در نظر گرفتم و شاید بعضی از دوستان حرفه ای به بنده خرده بگیرند که واژه نمونه بهتره به ( Sample ) تعلق بگیره که البته پر بیراهم نیست، البته قصد ندارم موضوع رو با جزئیات
خدمتتون ارائه بدم چون دوستان رابطه بنده و کیبورد و مچ دست و بخوبی میدونن، فقط همین قدر بدونید که وقتی صحبت از نمونه گیر میکنیم منظورمون تنظیمات Anti aliasing هست که وظیفه اصلیش شناسایی سطوح و رد یابی حاشیه موضوعاته
اما وقتی صحبت از نمونه میکنیم منظورمون Subdive که تو جای جای Vray میشه اون رو دید به عنوان مثال تو متریال، نور، دوربین، تنظیمات GI , ...حالا اون چیزی که مهمه اینه که نمونه گیر بتونه کار خودش رو به درستی انجام بده به همین خاطر نیاز به
نمونه کافی داره و اگر نمونه کافی در اختیار اون قرار ندیم با پدیده ای به نام Noise در رندر مواجه میشیم و از سوی دیگر زمان رندر بی جهت افزایش پیدا میکنه چون Vray دائما داره نمونه گیری میکنه اما نمونه کافی موجود نیست...
خب این مطلب تا همین جا بمونه تا بریم سراغ نکته بعدی
2- خب دوستان درجه حرارت داخل کابین 22 درجه سانتیگراد و ارتفاعمون 30 هزار پاست و هم اکنون ....
گرفتاری شدیم انگار این مشکل ارتباطی ول کن قضیه نیست....آقا صدا خوبه
داداش، آهای دوست عزیز که وسط مقاله داری چرت میزنی، آره با شمام.. برو یه آبی به صورتت بزن تا با دقت مطلب رو دنبال کنی
خوب مباحث مربوط به GI در حقیقت در دسته Secondary rays یا همون نمونه جا میگیره که Vray این قابلیت رو ایجاد کرده که بتونیم از دو موتور متفاوت در هنگام رندر بهره ببریم که منظور همون Hybrid Method رندرینگ هست
vray دارای دو موتور رندر unbiased به نام های PPT که از طریق Lc بهش دسترسی داریم و brute force که هم میتونه به عنوان موتور اول و هم به عنوان موتور دوم در نظر گرفته بشه و دارای سه موتور
Biased هست Ir,Lc,Pm که pm رو کلا بیخیال اما Ir فقط میتونه به عنوان موتور اول در نظر گرفته بشه اما Lc میتونه به عنوان هر دو موتور در نظر گرفته بشه، اگر جسارت نمیشه از این به بعد دو سیستم
Ir و Lc رو به عنوان سیستمهای ماله کشی در نظر بگیریم البته این نامگذاری به معنی کیفیت پایین نیست بلکه این عزیزان درست مثل من مشقاشونو یک خط در میون می نویسند و اصطلاحا زیر آبی میرن
در Ir و Lc با مفهومی روبرو هستیم به نام Sample که از این پس با توافق طرفین به اون ملات گفته خواهد شد و گزینه Interpolation رو ماله خواهیم نامید...
باتوجه به توضیحات بالا lc در موتور دوم از ملات گچ و خاک استفاده میکنه به عنوان آستری و Ir به عنوان موتور اول از ملات گچ استفاده میکنه به عنوان روکش ... حالا هر چقدر از ماله بزرگتری استفاده کنیم
کار سریعتر اما فاقد جزئیات لازمه اما خبر خوب اینه که چون از ماله بزرگتر استفاده کردیم تصویر فاقد Noise هست به شرط اونکه ملات کافی در اختیار Lc و Ir قرار گرفته باشه
خب با تعریف بالا متوجه شدیم که اون دو تا سیستم ماله کش میتونن خیلی سریع کار رو تحویل بدن بدون Noise به بهای از دست دادن جزئیات علی الخصوص در کناره دیواره ها و نقاط تماس موضوعات و شیار های باریک و........
3- مسافرین محترم تکان های شدیدی که با اون مواجه ایم بدلیل عبورمون از یک جبهه هوای متلاطمه
نه انگار که امروز کاسب نیستیم .....
القصه اینجا اونجایی که جناب AO میاد تو صحنه چون سیستم محاسباتیش بر اساس زاویه نرمال های سطوح و نزدیکی و دوری سطوح با در نظر گرفتن شعاعی هست که براش تعریف میکنیم
به همین خاطر این تابع میتونه دقیقا همون نقاطی رو که اون ماله کش ها ماست مالی کردن به سرعت محاسبه کنه اما اغلب پیاز داغه قضیه رو زیاد میکنه به همین خاطر از مقادیر کمتر از 1 اون استفاده
می کنیم مثلا 0.5 تا خطوط حاصله در نقاط تماس و شیارهای ریز خیلی خودشونو به رخ نکشن
4- اوووه اوووه...اوه .. این چه تکونی بود .....بوی دود میاد انگار ...دوستان کاپیتان با شما صحبت میکنه همونطور که متوجه شدید به سرعت در حال کم کردن ارتفاء هستیم
و دود ناشی از انفجار موتورها وارد کابین شده، همچنین تا شعاع 1000 کیلومتری هیچ فرودگاهی وجود نداره پس آرامش خودتون رو حفظ کنید و در حالیکه خودتون رو برای سفر آخرت آماده میکنید
میتونید از پنجره ها من و کمک خلبان رو ببینید که با دو چتر موجود از هواپیما به بیرون پریدیم و داریم براتون دست تکون میدیم ...... بگید سیییییییب!!!!
جان شما دست نموند برام، خداییش اگه مفید بود و خواستید اونو به اشتراک بزارید حق کپی رایت رعایت بشه و یه اشاره ای به این پست بشه و اگه حال داشتید و خواستید یه جورایی جبران کنید یه صلوات به نیت
آمرزش پدر و مادرم و همه ی پدرها و مادرهای خوبمون چه اونهایی که پیشمونن و چه اونهایی که از پیش مون رفتن بفرستید، جای دوری نمیره
موفق باشید