آشنایی با کابل شبکه و مزایا آن

agahmahan

New Member
از کابل شبکه برای اشتراک گذاری و تبادل داده و متصل ساختن کابل ها شبکه استفاده می شود. به دلیل نوع پیوند با شبکه و اندازه شبکه دارای تنوع هستند. به همین علت، دستگاه‌ها قادرند، در فاصله نه چندان زیاد و چند متری یا در فاصله‌های دور (برای نمونه به وسیله شبکه اینترنت) به یکدیگر متصل شوند. در این مقاله از وبسایت ویرامالز، خرید کابل شبکه سودن، به توضیحاتی تکمیلی راجع به انواع کابل می پردازیم.



انواع کابل از نظر روکش

روکش کابل نقش بسیار مهمی در محافظت کابل و کیفیت کابل دارد. روکش کابل ، آن را از خطرات و تهدیدات خارجی مانند تداخل الکتریکی، ضربات و کشش‌های احتمالی وارده به کابل محافظت می کند. این روکش ها عبارتند از: بدون فویل و شیلدutp) )، فویل دار (FTP)، هر زوج دارای فویل جدا(stp)، شیلدار و فویل دار (sftp)



مزایا کابل سودن​

در این کابل ها از آلومینیوم استفاده شده و سرعت انتقال داده را تا ۱۰۰۰مگابایت برثانیه افزایش می دهد. به کمک این کابل ها می توان اتصالات لازم برای شبکه را به راحتی انجام داد. انعطاف پذیری کابل ها، ضخامت مناسب و رنگبندی متنوع، از ویژگی ها منحصر به فرد این کابل ها است. کابل ها شبکه در انواع outdoor و indoor موجود می باشد. این کابل قابلیت نویزپذیری بسیارکمی دارد. تا ۹۰ متر ضمانت دارند. مغزی این کابل ها، ۵۲ می باشد و از رسانندگی بالایی نسبت به سایر کابل ها برخوردارند. مزیت بارز دیگر، پلی ایتلن بودن کابل ها است که کابل ها را بسیار سبک می کند.





کاربرد کابل سودن​

کابل سودن کاربرد گسترده دارد. سیستم کابل کشی استفاده شده در شبکه بسیار حائز اهمیت است. متداولترین نوع کابل های مورد استفاده چهار زوجی هستند. دارای انواع بدون شیلد UTP، فویل آلومینیومی FTP و شیلد دار STP و گاهی فویل و شیلد دار SFTP عرضه می شوند.

فروش کابل شبکه سودن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا