آشتي نرم افزار متحركسازي Massive با ويندوز

:Mohsen:

کاربر باتجربه
نرم افزار قدرتمند و تواناي ساخت پويا نمايي Massive كه توسط استفان رگولار نوشته و طراحي شده بود، قابليت سازگاري با سيستم عامل ويندوز را يافت. اين مطلب در همايش امسال Siggraph مطرح شد. Massive كه براي اولين بار براي طراحي پيچيده و دقيق شخصيت هاي فيلم از پيتر جكسن ( ارباب حلقه ها و كينگ كنگ) نوشته شده بود، تنها قابليت اجرا روي سيستم عامل لينوكس را داشت. استفان رگولار مي گويد: (( ويرايش سوم اين نرم افزار قابل اجرا روي هر دو سيستم عامل بوده و توانايي هاي بيشتري نظير طراحي دقيق و ريز مو، گرد و غبار ، حركت اشيا و طراحي سطوح مختلف نيز در آن تعبيه و به آن افزوده شده است.))
اين نرم افزار براي ساخت تصاوير سه بعدي رايانه اي مورد استفاده قرار گرفته و در شبيه سازي و ساخت تصاوير متحرك گرافيكي واقعگرايانه با حركت هاي طبيعي به كار مي رود. نرم افزار Massive به كاربر خود امكان مي دهد كه بتواند از انواع پرندگان، حيوانات، گياهان ، اشيا و انسان ها گرافيك رايانه اي تهيه كرده و از آن ها به عنوان ابزار در موارد ديگر استفاده كند. تصاوير ساخته شده با اين نرم افزار حركت هاي طبيعي را دارا هستند.
بسياري از دانشكده ها و مراكز آموزشي طراحي و پويا نمايي كه كلاس هاي خود را به آموزش Massive اختصاصي داده اند، مدت ها بود كه در انتظار نسخه اي سازگار با ويندوز به سر مي برند. چندين مركز طراحي داخلي و معماري براي شبيه سازي پروژه هاي خود از نرم افزار Massive بهره گرفته اند كه اين امر باعث مي شود اطمينان داشته باشيم ويرايش سوم با استقبال رو به رو خواهد شد. استفان رگولار در سال 2004 برنده جايزه دستاورد فني از طرف فرهنگستان علوم و هنر هاي سينمايي آمريكاشد.


renderman-massive2.jpg

نرم افزار رندر من و ديگر هيچ!
در همايش Siggraph امسال بيشتر شركت هاي توليد كننده نرم افزارهاي جلوه هاي تصويري و ساخت پويا نمايي جديدترين نسخه نرم افزار هاي خود را عرضه داشتند و رقابت در اين زمينه تنگاتنگ بود. شركت معروف پيكسار نيز براي بردن گوي رقابت از ديگر شركت ها، جديدترين نرم افزار پردازش ( رندر ) خود، يعني RenderMan Pro Server13.5 را عرضه كرد اين نرم افزار در جهت بهينه شدن و تسريع در عمليات پردازش كامل شده و در اين راستا نسخه جديد به مبحث چند پردازنده بودن توجه بسيار شده است. قابليت چند پردازنده بودن آن موجب شده تا در زمان و حافظه مورد استفاده صرفه جويي شده و كارايي سيستم بالا رود به طور مثال، مي توان براي يك دستگاه ميزبان به طور همزمان و موازي چهار عمليات پردازشي انجام داد.
قابليت ها و ويژگي هاي خاصي به اين نسخه جديد افزوده شده است كه از جمله آن ها مي توان به كنترل نورپردازي و تكنيك پيشرفته ثبت و نگارش سايه ها اشاره كرد. نسخه 13 رندرمن و نسخه 2 رندر استوديو، مجموعه اي حيرت انگيز و حرفه اي را براي هر عمليات پردازش تصاوير ديجيتالي تشكيل داده اند.اين مجموعه توانايي پردازش و تبديل انواع تصاوير ديجيتالي ساخته شده را براي توليد هاي گوناگون داراست. اين مجموعه نرم افزار ها امتحان خود را در ساخت پويا نمايي موش سر آشپزمحصول جديد و پرفروش شركت پيكسار) پس داده است. تصوير اين پويا نمايي سينمايي به طور كامل توسط اين گروه نرم افزار ها پردازش شده است.
ترجمه هيلدا نكومند

منبع: http://irancg.com
 

جدیدترین ارسال ها

بالا