آموزش فتوشاپ (3)

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Scorpio

Member
سلام به همه دوستان مجيدآنلايني

1- یک صفحه جدید به اندازه دلخواه با بک گراند سفید باز کنید .
2- به Filter>Texture>Grain رفته و مقدار Intensity=100, Contrast=100, Grain Type=Vertical میگذاریم و سپس OK مي كنيم .

L3-1.gif


3- بعدش Filter>Artistic>Neon Glow میریم و مقدار Glow=5, Glow Brightness=20 و از رنگ سبز (006600#)استفاده میکنیم .

L3-2.jpg


4- حالا عکس مورد نظر یک شکل سبز زشتی داره :( خوب پس چون از این زشتی در بیاد به منوی Filter>Stylize رفته و روی Glow Edges کلیک میکنیم و سپس این مقادیر Edge Width=1, Edge Brightness=5, Smoothness=1 را میگذاریم .

L3-3.jpg


5- پس برای اینکه همان رنگ سبز خودشو داشته باشه میریم Image>Adjustments>Hue/Saturation و Colorize را فعال میکنیم .

L3-4.jpg


6- حالا برای اینکه یک حالت افتادن داشته باشه باید از Filter>Stylize>Wind استفاده کنیم ولی چون اینجا یک مشکل هستش که اين فيلتر به صورت عمودی همچین کاری را انجام نمیده یکم روش طولانی تر میشه پس در نتیجه از این راه وارد میشیم : الف) از روی لایر بک گراند یک کپی میگیریم و اسم این لایر را "افتادن" میذاریم (اسم قحطیه) :lol: :lol:

L3-5.jpg


ب) خوب لایر "افتادن" را 90 درجه به طرف شرق میچرخانیم (Image>Rotate Canvas>90° CW) ج) خوب خالا باید به Filter>Stylize>Wind بریم و Method=Blast و Direction=From the left میذاریم و بعد ok میکنیم

L3-6.jpg


د)حالا چون که میخوایم حالت عمودی داشته باشه دوباره عکس را 90 درجه به طرف غرب میچرخانیم (Image>Rotate Canvas>90° CCW)
پس تا الان بك گراند عكس مورد نظر آماده شده :wink:

7- یک نوشته به عنوان مثال MAJIDONLINE تایپ میکنیم .

L3-7.jpg


8- حالا برای اینکه نوشته حالت شکستگی داشته باشه باید اول Layer>Rasterize>Type تا از حالت TEXT در بیاد و عکس شود تا بتونیم تکه تکه کنیم و بعد از ابزار rectangular marquee tool را انتخاب کرده و قسمتی از نوشته رو مطابق شکل انتخاب میکنیم و بعد با نگه داشتن کلید CTRL یک مقداری با کلیدهای (→↑↓←) چپ و راست یا بالا پایین میکنیم و بعد یک کپی از این لایر میگیریم .

L3-8.jpg


9- بعد از این کارها به Layer>Layer Style>Outer Glow میریم و Blend Mode=Normal , Opacity=100, Noise=0, Colour=#2EA558, Spread=15%, Size=15px, Range=50, Jitter=0 میگذاریم

L3-9.jpg


10- دوباره به Layer>Layer Style>Color Overlay و مقدار Opacity=100 و رنگش را رنگ سبز روشن (ECFFEA#) میذاریم .

L3-10.jpg


خوب تا الان طرح مورد نظر يه شكلي شبيه اين شده :


L3-11.jpg


11- حالا به روی لایر نوشته ای که هیچ افکتی ندارد میریم و بعد به Filter>Blur>Motion Blur و Angle=0 و distance=250 pixels میذاریم و این کار را دوباره انجام میدیم (Ctrl+f)

L3-12.jpg


11- خوب حالا لایری که بدون افکت هستش بالای تمام لایر ها قرار میدیم مانند شكل :

L3-13.jpg


خوب اينم تقدیم به تمام کسانی که عشق Matrix کشتشون :

Full.jpg



موفق باشيد

علي
 

Babak Sateli

Active Member
عالي بود. آفرين به پشت كار شما.
اميدوارم دوستان ديگر هم از شما يادبگيرند كه به
اشتراك گذاشتن اطلاعات با ديگران كار بسيار شيرين
و لذت بخشي است.

موفق باشيد
 

Saeid Taheri

Active Member
تشكر علي جان خيلي عالي بود ان شاءا...
موفق باشي
راستي جواب پيغامم رو نداديد هنوز منتظرم
با تشكر
راستي ميشه دقيقا توضيح بديد چجوري لوگوتون اون اسمش رو براق كرديد و چگونه سياه سفيدش كردين
با تشكر
 

Scorpio

Member
ممنون از لطف شما دوستان گرامي .

Saeid_Taheri گفت:
راستي ميشه دقيقا توضيح بديد چجوري لوگوتون اون اسمش رو براق كرديد و چگونه سياه سفيدش كردين

سعيد جان اول از همه اينكه من همين الان جواب PM شما رو دادم و دوم ايكه :
1- براي سياه و سفيد كردن عكسي بايد بري Image>mode>Grayscale و عکس عکس مورد نظر سیاه و سفید میشه (آلبته راه های دیگری هم داره)

L3-14.jpg


2- برای اینکه براق بشه باید بری Layer>Layer Style>Outer Glow و مقدار default خودش هست .

L3-15.jpg


سعيد جان من بعدش سياه و سفيد كردم كه اين شكلي شده :wink:
اميدوارم كه منظورمو متوجه شده باشي .

موفق باشي

علي
 

Saeid Taheri

Active Member
تشكر آقا علي خيلي خيلي ممنون منظورتون رو فهميدم
راستي پيغام هم رسيد باز هم تشكر
 

Salar

Active Member
Scorpio عزيز

مي شه با فونت هاي فارسي هم برای اینکه نوشته حالت شکستگی داشته باشه كاري كرد؟ :wink:

مرسي
 

Scorpio

Member
salar گفت:
Scorpio عزيز

مي شه با فونت هاي فارسي هم برای اینکه نوشته حالت شکستگی داشته باشه كاري كرد؟ :wink:

مرسي

سالار جان

8- حالا برای اینکه نوشته حالت شکستگی داشته باشه باید اول Layer>Rasterize>Type تا از حالت TEXT در بیاد و عکس شود تا بتونیم تکه تکه کنیم و بعد از ابزار rectangular marquee tool را انتخاب کرده و قسمتی از نوشته رو مطابق شکل انتخاب میکنیم و بعد با نگه داشتن کلید CTRL یک مقداری با کلیدهای (→↑↓←) چپ و راست یا بالا پایین میکنیم و بعد یک کپی از این لایر میگیریم .

براي اين حالت شكستگي فرقي بين فونت فارسي و انگليسي نداره (چون كه اون يه عكس ساده حساب ميشه)

1- براي اينكه بخواين همچين كاري انجام دهيد بايد اولText خودتون رو به عكس تبديل كنيد ، براي اين كار بايد Layer>Rasterize>Type بريد و بعد از اينكه Text خودتون رو به عكس تبديل كردين به دلخوه يك جايي از Text كه عكس هستش رو انتخاب ميكنيم .

L3-16.jpg


2- بعد از اينكه Select كردين كليد CTRL رو نگه ميداريم (باعث ميشه كه به طور خودكار محدوده لايري كه روش هستين انتخاب ميشه ) و بعدش با كليدهاي (→↑↓←) مقداري جابجا ميكنيم .مطابق شكل .

L3-17.jpg


اينم شكسته شده يك نمونه فونت فارسي :

L3-18.jpg


اميدوارم كه منظورمو متوجه شده باشين
موفق باشيد

علي
 

azita

Member
سلام

علي جان دستت درد نكنه، خيلي خيلي مفيد بود .
راستي واسه من يه سوالي كه پيش اومد :
اين رو به چه سبكي نوشتين ؟!!
ممنون
 

Scorpio

Member
azita گفت:
سلام

علي جان دستت درد نكنه، خيلي خيلي مفيد بود .
راستي واسه من يه سوالي كه پيش اومد :
اين رو به چه سبكي نوشتين ؟!!
ممنون

20.gif
20.gif
20.gif

يعني چي؟؟؟ من منظورتون رو متوجه نشدم ميشه واضح تر بگيد ...

علي
 

azita

Member
Scorpio گفت:
azita گفت:
سلام

علي جان دستت درد نكنه، خيلي خيلي مفيد بود .
راستي واسه من يه سوالي كه پيش اومد :
اين رو به چه سبكي نوشتين ؟!!
ممنون

20.gif
20.gif
20.gif

يعني چي؟؟؟ من منظورتون رو متوجه نشدم ميشه واضح تر بگيد ...

علي

بابا منظورم اينجاست :

6- حالا برای اینکه یک حالت افتادن داشته باشه باید از Filter>Stylize>Wind استفاده کنیم ولی چون اینجا یک مشکل هستش که اين فيلتر به صورت عمودی همچین کاری را انجام نمیده یکم روش طولانی تر میشه پس در نتیجه از این راه وارد میشیم : الف) از روی لایر بک گراند یک کپی میگیریم و اسم این لایر را "افتادن" میذاریم (اسم قحطیه)

يعني با كدوم يكي از سبكهاي نوشتاري زبان نوشتي (اداري - عمومي و...)
 

azita

Member
علي آقا دمت گرم نميخواي يه آموزش ديگه بدي ....
ما منتظر هستيم ...
 

azita

Member
علي آقا دمت گرم نميخواي يه آموزش ديگه بدي ....
ما منتظر هستيم ...
 

ACTIVE

Active Member
از لطف بسيار زيادتان كمال تقدير را دارم .
خسته نباشي
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا