به من عاجز فلك زده كمك كنيد

يك نفر از اساتيد من را كمك كنه
مشكل من اينه كه مي خوام زماني كه يك كلمه نوشتم اون به فريم مشخصي برود مثل اينترنت اگسپلورر كه زماني كه آدرس سايت رو نوشته و اينتر را مي زنيم سايت مورد نطر را باز مي كنه
اگه كمكم كنيد ممنون مي شوم
 

alireza-metal

Active Member
لطفا از نام درستی برای نام تاپیک استفاده کنید --- مچکرم

قانون شماره 3) کاربران می بایست در هنگام ارسال سوالات و مشکلات و پیغامهای خود از یک موضوع مناسب استفاده نمایند. این موضوع می بایست در رابطه با سوال ، مشکل و یا پیغام ایشان باشد. در غیر اینصورت در حالتی که کاربر جدید باشد به او اخطار داده خواهد شد. در صورت تکرار مکرر این موضوع توسط کاربران چه جدید و چه قدیم ، برخورد جدی خواهد شد.
از انتخاب عناويني از جمله كمك ، تورو خدا كمكم كنيد ، خيلي مهم ، هر كي ميتونه جواب بده ، نياز به پاسخ فوري ، يك برنامه ، جطوري ميتونم ، كرك برنامه و جملاتي شبيه به اين پيغامها جدا خودداري نماييد كه طبق قوانين با شما بر خورد خواهد شد.
راهنمايي در اين زمينه :‌براي انتخاب موضوع ميتوانيد از كلمات كليدي سوال خود استفاده كنيد.
 

0012

Member
من از اساتید نیستم ولی شاید بتونم بهت کمک کنم
یه اسکریپت باز کن بعد توش این ها روبنویس

on exitFrame me
a=the text of field 2
case ( a) of
123 :go to frame 1
125 :go to frame 8
126 :go to frame 10
124 : go to "nt"
"no": alert "4"
end case
end
end

شماره 2 شماره فیلدی که میخوای توش چیزی بنویسی
بعد هر کدوم از این عدد ها رو که توی فیلد بنویسی دستور جلوش انجام میشه

این اسکریپت رو بکش بذار روی کانال اسکریپت بزار و به انداره فرم فیلدت بکشش
اگه مشکلی داشتی بگو
 
جواب نداد

آقا مسعود اين جواب نداد چون اين فقط يكي را دريافت مي كند و نمي توان در فيلد مورد نظر حرف مورد نظر را تايپ نمود
 

0012

Member
0012

میشه واضح تر بگی
من که تست کردم مشکلی نداشت
اگه منظوریت اینکه وقتی به یه صفحه میره و بعد بر مگرده فیلد حرف قبلی رو نوشته
در اول صفح که وارد میشه این رو بنویس
the text of field 2=""
این رو بزن درست میشه اگر نشد بیشتر توضیح بده
 
آخرین ویرایش:
ببينيد من تنها مشكلي كه حالا دارم اينه كه مي خوام تا زماني كه اينتر رو نزدم به فريم مورد نظر نره
و به طور مثال زماني كه مي نويسم 123 به فريم 1 نره وقتي نوشتم 123 و اينتر را زدم به فريم 1 برود
 

0012

Member
در مورد کلید اینتر نمیشه چون زمانی که در حات تایپ کردن روی یه فیلد هستی کلید ها از کار میفته .نمیدم شاید هم بشه ولی مطمنا شیر تو شیر میشه.

به جای اون اولی اینها رو بنویس

global a,b
on exitFrame me
go to the frame
m=the text of field 8
case ( m) of
"masood" a=1
"ali" b=1
end case
end
end

بعد یه دکمه دست کن و روش بنویس go یا هر چیزی که خودت میخوای بعدش این هار رو تو اسکریپت هاش بنویس
بعد از هر عملی متغیر a رو حتما 0 قرار بده
global a
on mouseUp me
if a=1 then go to frame 10
a=0
if b=1 then go to frame 10
b=0
end

حالا میتونی برای هر صفحه به این صورت یه متغیر درست کنی و به دستوراتت اضافه کنی
همیشه متغیر ها رو به صفر برگردون تا در کارت با مشکل مواجه نشی
اگه مشکل داشتی بگو
 

iman1981

Member
همين كاري كه 012 گفت براي كاري كه مي خواي خوبه يه متغير ميگيري و محتويات فيلدتا توش ميزيري و وقتي خواستي چكش مي كني در اين حالت ديگه در حين تايپ تغيير فريم نداري.


يه نكته ديگه اينكه همه عزيزان وقتي مي خوان كر تايپ كنن از تگ code و /code استفاده كنن اينجوري كداشون راحتتر قابل خوندنه
 
آقا مسعود اين جواب نميده اگه ميشه يك نگاه به برنامه بكنيد
آقا مسعود من به زبان لينگو وارد نيستم ولي تو پاسكال ما بوسيله ريد كد اسكي رو ميخونديم و با دستور ايف اگه با كد اسكي وارد شده شرط برقرار مي شد كار مورد نظر را انجام مي داديم.
فكر مي كنم تو دايركتور از دستور كي پرسد مي شه براي اين كار استفاده كرد.
 
آقا مسعود من تونستم اون كار رو انجام بدم در ضمن يك كار ديگه هم كردم اون ام اينكه من بايك متغيير اون را اصلاح كردم فقط نتونستم از اينتر بجاي استفاده از كادر استفاده كنم به هر حال خواستم شما را در جريان قرار داده باشم و هم از شما بابت اينهمه راهنمايي تشكر كنم

global a
on exitFrame me
go to the frame
m=the text of field 2
case ( m) of
10 :a=1
11 :a=2
"test" :a=3
end case
end




global a
on mouseUp me
if a=1 then go to frame 10
if a=2 then go to frame 11
if a=3 then go to frame 12
a=0
end
 

0012

Member
از اینکه مشکلت حل شد خیلی خوشحالم
اینتر رو بیخال شو
------
موفق باشی
 

nima_dir

Active Member
سلام دوست عزيز
مي توني براي اينكه بفهمي كليد اينتر زده شده از توابع
key, keycode, keypressed
استفاده كني
مثلا
if the keycode=13 then ...
اميدوارم مشكلت حل بشه .اگه حل نشد بگو تا يه فكر ديگه اي بكنيم
موفق باشي
 
آقا نيما سلام
ببنيد اگه بتونيم كد كليد وارد شده را تو يك دونه متغيير ذخيره كنيم بعد از اون ميشه از دستور ايف استفاده كرد ولي حالا من نتونستم اينكار را انجام بدم
از كليه دوستاني كه مزاحم وقتشون شدم همين جا عذرخواهي ميكنم
 

nima_dir

Active Member
سلام دوست عزيز
من اين كد را امتحان كردم جواب داد
اگر كه باز هم مشكل داشتي اي ميل بده خود فايل dir. رو بفرستم
موفق باشي
on keyup me
if the keycode=36 then
mark=member(1).text
go to marker(mark)
end if
end
 
با سلام ودعاي خير
آقا نيما اين فايل با زدن اينتر به ماركر بعدي ميره ولي فقط همين ماركر رو ميره يعني بازدن دي اي آر به ماركر نيما ميره فكر كنم يكم مشكل داره اگه ميشه يك نگاه به اون بكنيد
موفق وپيروز باشيد
 

nima_dir

Active Member
سلام اقا رسول
راستش من اين كار رو در عرض دو دقيقه انجام دادم و راستش تست نكردم
مشكلت حل شد؟
اگر حل نشد همين جا مطرح كن
bye
 

nima_dir

Active Member
راستي يه چيزي يادم رفت
يه دايركتور كار هيچ وقت عاجز و فلك زده نميشه
 
سلام آقا نيما
در مورد فلك زده خدمتون عرض كنم كه من الان 4ماه است براي حل اين مشكل تلاش ميكنم وهنوز نتوانسته ام مشكلم را حل كنم و اين مشكل من را فلك زده كرده است
و از شما واز آقا مسعود تشكر مي كنم كه با راهنمايي هاي مفيد شما دو دوست ارجمند تا حدي در كارم پيشرفت كردم
و اما در مورد برنامه عرض كنم كه اين فقط به ماركر بعدي مي رود ومتن تايپ شده در فيلد هيچ تاثيري در رفتن به ماركر بعدي ندارد
باسپاس فراوان از دوستان خوبم
 
بالا