maya قويتره يا 3d max ?

armanbm

کاربر VIP
خوب هردوشون قوين به نظر من مايا قوي تره ولي از يك
استادي كه هر دو رو بلد بود پرسيدم كفت كه هر دوش مساويند
 

eqbal

Member
نرم افزار مكس الان توي استوديوهاي بازي استفاده بيشتري ميشه و در انيميشن سازي هاي بزرگ كاربردي نداره ابزار NURBS مكس ضعيفه ولي Polygon اون يلي قويه براي همين تو بازيا بيشتر استفاده ميشه. اما مايا: ميشه گفت كه اين نرم افزار همه چي داره از انيميشن كاراكتر تا ويژوال افكت هاي مسحور كننده.
 

eqbal

Member
مايا از mental rayh استفاده ميكنه كه تقريبا در حد و قواره renderman كمپاني پيكساره
 
من حاضرم هر كسي رو به مبارزه دعوت كنم...

مايا قوي تره...

در اكثر موارد يا مساوي يا اينكه مايا قوي تره...

:wink:

مبارز نبود ؟...

8)
 

eqbal

Member
بايد بگم كه در رقابت با مايا مكس خيلي وقت پيش كنار گذاشته شد اما ما ايرووني ها هنوز فكر مي كنيم مكس رقيب ماياست . بايد گفت كه مكس و lightwave نرم افزار هايي ساده و simple هستند. رقابت واقعي الان بين softimage XSI vs Maya هستش و ايندو با هم بسيار كل كل دارن. ميشه گفت كه مثلا سافت ايمج در انيميشن كاراكتر حرف اولو ميزنه در حاليكه ويژوال افكت هاي ما يا رقيب نداره
 

Ali Fasih

New Member
از لحاظ رده بندي نرم افزارهاي سه بعدي سه نرم افزار hudini,maya,softimage در بالاترين رده ها قرار دارند و مايا با اصلاحاتي كه در نسخه هاي جديد خود اعمال كرده از قبيل fluid systems,metnal ray,hair و سيستم نورپردازي محيطي توانسته از نرم افزارهاي ديگر جلو بزند تا حدي كه آكدامي هنر شركت آلياز كه سازنده ماياست توانست بخاطر فيلمهاي مرد عنكبوتي و عصر يخي و ارباب حلقه ها جايزه اسكار را نصيب خود كند.

ولي نرم افزارهايي مانند 3ds max, lightwave بيشتر جنبه آموزشي دارند و به واسطه پلاگينهايي كه دارند در ساخت بازي و تبليغات نيز از آنها استفاده مي شود.
 
اينجا رو يه نيگاه بندازيد مي فهميد كه قدرت كاراكتر سازي مايا در چه حديه...

:wink:
 

=royal=

Member
سه بعدي

آقا اگه كسي ميخواد انيميشن كار حرفه اي بشه كه بخواد بهترين انيميشن ها و مدل ها رو بسازه مثل فيلم هاي:
1-funny nemo
2-sherk 2
3- monsters inc
4-ice age
بايد فقط با مايا كار كنه چون بهترين مدلينگ هاي انيميشن و نورپردازي و جلوه هاي ويژه رو فقط اين نرم افزار داره
و اما نرم افزار هاي ديگري مثل 3Dsmax,softimagexls,cinema4D,pozer,bryce
و چند برنامه ي ديگر در رده هاي پايين تري قرار دارند
و اگه كسي ميخواد مايا كار كنه اطمينان داشته باشيد فعلا تا مدت زيادي ورژن 6 آن به درد هركسي نميخوره و با همون مايا 5 هنوزم ميشه بهترين انيميشن ها رو ساخت چون مايا 6 اونقدر پيشرفته است كه حتي شركت هاي انيميشن سازي هم نميتونند از حداكثر قابليت هاي اون استفاده كنند چه برسه به اين كه يه نفر مايا كار عادي بخواد از اون استفاده كنه

حالا ديگه خودتون ميدونيد از چه برنامه اي استفاده كنيد
من خودم شخصا براي يكي دو سال كارهايي رو نميتونم تو مايا انجام بدم البته از نظر سختي نه از نظر توانايي توي تري دي مكس انجام ميدم
------------------------------------------------------------
يك مدل كار انجام شده با MAYA 5 است:
عکس
----------------------------------------------------------------
اين هم يك نمونه كار انجام شده با 3Dsmax و Mentalrey است
كه كسي كه اون رو ساخته واقعا با كامپيوتر قديمي اي اون رو ساخته:
P3 600 MHZ
ram: 256
photo
اين عكس هم از همون آدمه با همون كامپيوتر ولي با مايا درست شده
photo2
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
من اين ها رو نمينويسم كه بفهميد كدوم قويتره
چون اگه خودتون كار كنيد ميفهميد كه مثلا با فلان برنامه نميشه نورپردازي كرد
و به مايا روي مياريد. وقتي كه نياز داشته باشيد ديگه تاپيك نميزنيد
من اسم دو تا سايت رو مينويسم كه ميتونيد توش چيزاي زيادي پيدا كنيد
www.cgtalk.com
www.raph.com
------------------
اين رو هم بگم كه بهترين عكس هاي ساخته شده اين ها نيستند و بايد خودتون بگرديد و كامل مقايسه كنيد
گرچه توضيحات من كامل نبود ولي بدونيد كه اگه ميخواييد كه بهترين رندر و انيميشن هاي حرفه اي بسازيد و هميشه پشتوانه اي قوي داشته باشيد به غير ار مايا به برنامه هاي ديگري روي نياوريد و گول مثال هاي ساخته شده رو نخوريد
نگاه كنيد ببينيد كه بزرگترين انيميشن هاي سينما با چه برنامه هايي ساخته ميشوند
اون وقت است كه به راز نهفته ي مايا پي ميبريد
البته اگر پشتكار نداشته باشيد و سختي ها رو تحمل نكنيد با مايا 6 هم كاري نميتونيد بكنيد
پس ببينيد كه آيا ميتونيد از حداكثر قابليت هاي برنامه اي استفاده كنيد يا نه و بعد ضعف برنامه رو وسط بكشيد اون كمبود به چه دردي ميخوره وقتي كه شما نميتونيد اون رو بفهميد
=-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
من به شما قول ميدم كه با مايا 5 ميشه بهترين انيميشن رو ساخت مثل شرك 1
البته خيلي طول ميكشه كه ياد بگيريد ولي علاقه اين رو ثابت ميكنه
××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
اميدوارم اطلاعاتم مورد استفاده قرار بگيرد
دوستدار شما رويال (محسن فرجامي سابق) :arrow:
 

roozbeh007

Member
ولی کلاً اگر بعنامه‌های سه بعدی رو بخواد کسی دسته بندی کنه میتونه به 4 بخش تقسیمشون کنه
بخش اول برنامه‌های مبتدی مانند برایس و پُزر
بخش دوم برنامه‌های متوسط و مایل به پیشرفته مانند سینما 4D و لایتویو و مکس
بخش سوم برنامه‌های پیشرفته مانند مایا و مکس (هم در رده دوم قرار میگیره و هم در ره سوم)
و بخش چهارم برنامه‌های فوق پیشرفته و واقعاً عالی مانند Houdini
 

eqbal

Member
شما به كاربرد هر نرم افزار دقت داشته باشيد. همانطور كه يكي از دوستان گفت بعضي از قابليت هاي نور پردازي در مايا وجود داره كه ممكنه در ساير برنامه هاي مشابه وجود نداشته باشه. در ضمن نظر من اينه كه هر كي كه مي خواد 3D كار كنه بايد ببينه با كدوم نرم افزار راختره مثلا غولي مثل ILM هنوز با softimag3D كار ميكنه. در مورد Houdini بايد بگم اونم سر جاش بايد استفاده بشه Houndini ابزاري براي Technical Directors هاست كه بايد تو كارشون حداكثر كنترلو روي ابزارهاي3D داشته باشند. بنابراين نيازي نيست كه يك انيماتور از اون استفاده بكنه.
 

eqbal

Member
abbas32717 گفت:
مي شه چند تا نمونه كار سافت ايميج رو بذاريد از كاراكتر ها ؟

:wink:
همانطور كه قبلا گفتم منظور من متحرك سازي كاراكتر هاست نه مدلسازي اونا. در ضمن من خودم از هواداران آقاي مايا هستم 8)
 
من اين چيزا حاليم نيست...

فقط مايا ! :wink:

اگر هم يه وقت خداي ناكرده فرصت كرديد به جاي اين بحثايي كه معلومه نتيجه اش چيه...چند تا كار از خودتون بذاريد...

مرد عمل باشيد و نه حرف...

من فكر مي كردم بچه هاي مايا كار كه اينجا مي آن خيلي كارشون درست تر از اين حرفا باشه ولي من تنهايي دارم نمونه كار مي ذارم...فكر كنم اين بزرگترين انجمن مايا كاراي ايراني باشه...من سايت ديگه اي به اين شلوغي نديدم...

منتظرم...

خوشحال مي شم بدونم كي چقدر بلده و از استاداي اين نرم افزار كمك بگيرم...

كوچيك همه تون ، امير عباس

:oops:
 

eqbal

Member
شما با استفاده از يه سري سي دي نممونه هاي احرا شده تو مووي ها رو دوباره پياده سازي مي كني البته كار هاتم خيلي آش دهن سوري نيست نيگاه كن من كه هيچ كدومشونو در خد وقواره مايا نمي بينم با يد اينارو با به ما نشون بدي كه چي خود من الان روي يه انيميشن كار مي كنم يعني يه كار كامل البته اين كار كاملا شخصي هست و توي اوقات بيكاري و وقتاي مرده روش كار مي كنم ولي فكر مي كنم كه با ساختن چند تا كار نبايد زياد ذوق زده بشي الان اين كارايي كه تو تلويزيون پخش ميشه بايد به جرات گفت كه خيلي راحت طلبانه س و زحمت زيادي نمي بره
 
حيف كه آدمايي اينجا هستن كه...من ديگه كاري نمي ذارم اينجا...خداحافظ شما...مجيد آنلاينتون ارزوني خودتون...مايا كار كردنتون هم مال خودتون..
 

armanbm

کاربر VIP
سلام
آقا eqbal واقعا كه شما 000
24 ارسال بيشتر نكردي بعدش مياي اين حرف هاي بي ادبانرو به استاد ما تو فروم مايا ميزني خجالت داره اگه مرد بودي خودت يك چيزي ميساختي آدم براي اينكه
خودشو بزرگ كنه ديگران رو كوچيك نميكنه
فكر كردي خيلي حاليته ؟؟؟؟
تو تنها آدمي رو كه يكمي تو فروم فعال بو درو از ما گرفتي واقعا كه.........
 
بالا