بله داداش همینه
کلا برای طراحی قالب باید همون سایز را بزنی
در مورد سوال دومت هم بستگی به css نویست داره که مثلا متن اگر طولانی شد به توحه به متن div هم بزرگ بشه
داداش معمولا قالب هایی که با فتوشاپ طراحی میشن سایز رزولوشن استاندارد ویندوز هستند که همون 768*1024 هست که اگر میخوایی قالب استانداری داشته باشی حتما باید رعایتش کنی