با تشکر دیگر از آقا رضای عزیز :
شما راست فرمودید من متوجه نشده و ماشین از کف فاصله گرفته بود ، رو انعکاس و گذر نورها هم کار کردم و
در لایه های جدا رندر گرفته و با فتوشاپ کامپوزیت کردم ، چطوری شده ؟
سلام دوست عزیز :
کامپوزیت با منتال ری بصورت مستقیم نیست ، موردی که بصورت علمی هست اینه که شما پروژه خودتون رو در لایه های مختلف رندر می گیرین که تو مایا به این فرایند می گن : Layer Rendering و سپس با یکی از برنامه های کامپوزیت مثل افتر افکت یا فتوشاپ یا Fusion ، Skake و امثال اینها اون لایه ها...
سلام دوست عزیز :
خوب برای این نوع موارد مثل توده ماسه ، گندم و ... باید از قابلیت Particle ( ذرات ) مایا استفاده کنی ، شکل ذرات رو با تغییر پارامترهای اشکال و تکسچر تبدیل به گندم می کنی و با استفاده از میادین نیرو مربوط به بخش داینامیک راحت دوران و بهم خوردن توده گندم ها رو شبیه سازی می کنی و...
سلام دوست عزیز :
مدلینگ کار شما خیلی خوب شده ، در مورد متریال می خواستم عرض کنم که معلوم نیست آیا از متریالهای منتال مربوط به اتومبیل مثل :mi - car - paint - phen - x استفاده کردین یا نه چون خانواده این متریال دارای رنگدانه های مخصوصی اگه اشتباه نکنم بنام Fake هستش که برای رنگ های متالیک...
دوست عزیز با سلام و آرزوی شادی و موفقیت :
در این لینک زیر دوستان در مورد هودینی و مایا بحث کردن ، بنده وقت نکردم کامل بخونم ولی نشاءا... که بدردتون بخوره :
http://forum.majidonline.com/t123667.html?highlight=hudini
موفق باشین
دوست عزیز سلام :
بنده با لینوکس کار نکردم ولی شنیدم سرعت مایا رو لینوکس بایدخیلی بهتر از سیستم عاملهای دیگه باشه
http://itopsoft.softarchive.net/autodesk_maya__hotfix_win_linux.302692.html
http://alexforbes.com/aut0desk-maya-2011-hotfix-winlinux-rapidshare-megaupload-keygen-serial-crack.html
دوست عزیز سلام :
احتمالا اگه اشتباه نکنم این اخطار مربوط به اینه که فایلهای مورد نظر با ورژنهای جدیدتر مایا ساخته شده و مایای مورد استفاده شما ورژن قدیمی تر از اون هست ، بطور مثال ورژن 2009 نمی تونه فایلهای ایجاد شده با ورژن 2010 رو باز کنه .
موفق باشین .
دوست عزیز سلام :
اگرچه با استفاده از گزینه های Deformation مثلا با قابلیت Nonlinear Bend می شه این مورد رو ساخت ولی بنظر می رسه حرفه ای ترین روش که دست رو تو اینجور مسائل باز می ذاره اسکلت بندی ( Skeleton ) باشه ، با ایجاد مفاصل زنجیره ای و با قابلیت Joint ها می تونین اینکارو خیلی راحت انجام...
با سلام دوباره به دو دوست گرامی :
بنده منظورم کلکل کردن و سماجت و ... نیست و مقصودم هم این نیست که جواب در جواب بنویسم و به اصطلاح کم نیارم و گرنه می رفتم تو بخش های Cinema4ِِDو Softimage و ... تایپیک میزدم و شروع می کردم به تعریف از مایا و مقایسه اش با برنامه های دیگه ، اینها در شأن یه هنرمند...
با سلام دوباره :
ساختن چند معدود فیلم و پروژه با چند برنامه بخصوص که نشد دلیل برتری اون برنامه ها و گرنه با همین فتوشاپ هم کارهایی می کنن که تمام سه بعدی سازها انگشت به دهن می مونن، یه سری به CGSociety و یا CGarena و ... بزنین ، مهم اینه که کدوم برنامه رابط کاربری بهتر و کاربران زیادتری داره و...