سلام
بعد از اون چند تا تست زدم.
نکته اول اینکه نرمال مپ ظاهرا کار حجم رو نمیکنه و برای شبیه سازی اونه که تا حدود زیادی هم موفق هست.
برای مولتی مپ اکسپورتر تنظیمات عجیبی تو مپ نرمال نیست و نرمال مپ که توی تولز هست هم عین همونه نگاه کن.
تو صفحه آخر فروم ZB تو تاپیک دانلود پلاگین GoZ جدید رو که Gomax هم داره گذاشتم. نصب کردم و با همون نرمال مپ و دیسپلیس مپ تولز مپ گرفتم بعد Goz , max رو زدم. مدل رو تو مکس میاره با نرمال و دیسپلیس و پلی پینت. با قطره چکان متریالشو بنداز رو یه کره متریال ادیتور. میبینی که هم دایرکت ایکس شیدر گذاشته که حجم و رنگ و برجستگی رو تو حالت lowpoly هم ببینی و هم متریال استاندارد و normal bump عادی. رندر هم بگیری نتیجه خوبی میده. روی یه کره با جزئیات بالا کار کن تا راحت تر مقایسه بشه.
تو سایت gfxworld فکر میکنم آموزش کار هم با gomax و هم با مولتی مپ اکسپورتر تاتوریال فیلم کم حجم هست.
موفق باشی.