علی جان بنظر من برای انجام کارای 3دی یا گرافیک اصلا سراغ لپ تاپ نرو پدر چشماتو در میاره
من این تجربه رو کردم چشام خیلی اذیت شد چون تمرکز کردن چشم دختن به صفحه کوچیکش
جشمو ضعیف می کنه
درسته نور پردازیم بد بود نور وری رو چسبونده بودم پشت شیشه و پرده که اون نور خیلی تاثیر بدی روی پرده داشت چون با افزایش نور پره متریالشو نشون نمی داد و با کم کردن نور اونو چرکی نشون میداد
بنابراین کلا نور وی ری رو بر داشتم و شیشه هم بود و نبودش تو این ماجرا نقش منفی نداشت
ضمنا باید اونو هم بگم...
مشکل حل شد :green:
ممنون از اینکه نظر وتجربه خودتونو برای حل این مشکل در اختیار گذاشتید
من تمام موارد اعم از عوض کردن پرده و تغییرات کلی و جزیی تنظیمات رندر رو انجام دادم و کلی هم وقت گیر بود تا بالاخره با برداشتن شیشه پنجره و برداشتن دو منبع نور vraylight , sunligh و جایگزینی آنها با نور نوع...
راستش من این آبجکتو از یک جایی merg کرده بودم فکر نمیکنم مشکل داشته باشه چون قبلا و قبل از تغییرات نور و رندر سالم و بدون لک بود سعی می کنم شنبه تنظیمات رندرمو برات بزارم
متاسفانه الان دسترسی به کامپیوتر شرکت ندارم و همونطور که گفتم چون در شرکت دسترسی به اینترنت نداشتم الان در منزل سوال رو مطرح کردم اینشالا شنبه راه حل تونو بررسی می کنم
ممنون
ممنون لازم به ذکر بگم من قبلا با همین پرده و شیشه پرده بدون لک بود ولی وقتی نور و تنظیمات رندر وی ری رو با هم تغییر دادم نفهمیدم مشکل از کدومشون ایجاد شد
نه ariable عزیز مال فکر نمی کنم مال متریال شیشه باشه چون بالای پرده هم نزدیک سقف هم کثیف بنظر می رسه
ضمنا عکس محیط داخل رو یادم رفته بود پیوست کنم
اونم پیوست کردم بد نیست یک نگاه کنید
ممنون geo جان از پاسخت
متاسفانه منم الان سیستم جلوم نیست تو شرکته اونجا هم دسترسی به اینترنت نداشتم که همونجا پای سیستم آنلاین سوال کنم
ولی در مورد دو تا پرده "رو هم" مطمئن هستم اینطور نیست چون همونطور که گفتی بالای پرده نزدیک سقف هم کثیف بنظر می آید
من قبلا از وضعیت نور پردازیم عکس گرفتم اونم...
سلام بر دوستان و اساتید مجید آنلاین
من یک رندر داخلی پیوست کردم لطفا اول یک نگاهی بندازید
من هر کاری کردم نتونستم در رندر گیری حالت لکه هایی که روی پرده در شکل می بینید رو از بین ببرم :shock:
انگار پرده کثیف به نظر می رسد!!
به نظر شما مشکل تو تنظیمات رندره یا نور پردازی ؟
لطفا کمک کنید چون...
اینم تصویر تنظیمات انیمشنیه که بصورت تک فریم تک فریم گرفته شده و بعدا با ramplayer انیمیشن شده وبصورت vray می باشد
اشکالش در انیمشن این بود که نقاط تیره روی تصویر دیده میشه و کلا کیفیت تصویر خوب نبود (با سایز 600* 800) و لرزش دور بین هم داشت
در زیر دوباره فریم براتون میذارم روی نفاط تیره دقت...