Render to Texture

به نام خدا
سلام

ابتدا یه توضیح در مورد مبحث Render to Texture میخواستم . این مبحث Texture baking برا بازی استفاده میشه ؟ من شنیدم زمان رندر را کم میکنه
مثلا یه پروژه را در مکس bake texture می کنند سپس در نرم افزار unity آبجکت هارا با تکسچر وارد می کنند . حالا من میخوام این کار را در نرم افزار مایا انجام بدم

آموزش هایی که در این زمینه وجود داره مربوط به نرم افزار مکس هست !
آموزشی در این زمینه برای مایا سراغ دارید . یه چیزی که اصولی و مختصر و مفید همه مسائل را توضیح داده باشه
بازم ممنون:rose:
 
سلام
توضیح کلی در مورد Render To Texture:
دوست عزیز اگه بخواییم مدلهایی که برای بازی ساختیم تو محیط بازی به صورت Real Time واسشون سایه ایجاد بشه یعنی نورهای موجود در صحنه به صورت Real time روی همه اشیا تاثیر بذارن، قدرت پردازش سیستم فقط صرف این کار میشه و سرعت بازی به شدت میاد پایین.برای جلوگیری از این مشکل تو بازی ها و حتی در انیمیشن ها مدل هایی که نیاز نیست محاسبات نور برای اونا تو بازی به صورت Real Time باشه (مثلا سایه های ساختمان ها درخت ها و اشیا ثابت صحنه) از این تکنیک استفاده میکنن. این تکنیک به این صورت که در نرم افزاری که مدل هامون رو مدلسازی کردیم(مکس ، مایا و...) بعد از اینکه UV اونا رو تنظیم کردیم و تکسچرینگ هم شدن، یک بار عمل سایه گذاری و تاثیر نور روی شی مورد نظر رو محاسبه میکنیم و به صورت یه عکس ذخیره میکنیم(مثلا سایه) بعد این عکس و با تکسچر اصلی ادغام میکنیم.
حالا اگه این مدل و به بازی ببریم دیگه لازم نیست به صورت Real Time واسش سایه ایجاد بشه و سرعت پردازش سیستم صرف این کار بشه.
امیدوارم تونسته باشم کمکی کرده باشم و منظورمو به طور صحیح گفته باشم.

آموزش:

http://sharifonline.persiangig.com/Maya/RenderToTexture.pdf/download?4d5e

این یه آموزش خیلی مختصر که اماده کردم

ولی اصول کار با Render to Texture در مایا همین.

باید قبلا با اصول رندر و منتال ری آشنا باشی تا با تنظیم درست بتونی نتیجه مطلوب و بگیری.
نکته دیگه که بعد از این که تکسچر ساخته شد باید این تکسچر رو در نرم افزار فتوشاب با تکسچر اصلی ادغام کنی و بعد ببری تو محیط بازی.

موفق باشی
یا علی.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا