شبیه سای معماری Realtime architect demo

شروع موضوع توسط Ali Rahimi ‏14 جولای 2010 در انجمن گالری سه‌بعدی

کلمات کلیدی:
  1. Ali Rahimi

    Ali Rahimi New Member

    ارسال‌ها:
    23
    تشکر شده:
    123
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام به همگی. کار جدید من. این یه مرکز تجاری در حال ساخت هست توی خیابان فرشته. 2 ماه کار برده.

    full HDR. 16bit float lightmap. correct tonemapping

    Game engine: Quest3d
    Model: Maya
    Texture: Photoshop
    Render engine for lightmap baking: Turtle

    EXE
    http://www.ali-rahimi.net/portfolio/realtime/sam-center.exe

    HD Quicktime
    http://www.ali-rahimi.net/portfolio/movie/hd/sam-center-hd.mov

    SD Quicktime
    http://www.ali-rahimi.net/portfolio/movie/sd/sam-center-sd.mov

    Related topic
    http://forum.quest3d.com/index.php?topic=68472.0

    Official page
    http://www.ali-rahimi.net/pages/portfolio/sam-center.html

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    نوشته شده توسط Ali Rahimi در ‏14 جولای 2010
    .:BehzAd:.، vfxproducer، mahyare و 23 نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. aminn70

    aminn70 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    151
    تشکر شده:
    331
    امتیاز دستاورد:
    63
    عجب پروژه سنگيني
    عالي شده
    تبريك مي گم
     
    نوشته شده توسط aminn70 در ‏14 جولای 2010
    Reza-GK از این پست تشکر کرده است.
  3. majid.shiraz

    majid.shiraz Member

    ارسال‌ها:
    80
    تشکر شده:
    62
    امتیاز دستاورد:
    6
    آقا دستت درد نکنه جالب شده
    بعضی فریم رندرها خوبه بعضیا یه جوریه
    انیمیشن رو هم دیدم
    چقدر با سرعت دوربین حرکت میکرد انگار داشتی فرار میکردی!
    توی پارکینگ واقعا داشت سرم گیج میرفت:razz:
    خیلی ساختمونای دورو برش خوب نشده نبود
    در مجموع جالب بود:green:
    ایشالا موفق باشی
     
    نوشته شده توسط majid.shiraz در ‏14 جولای 2010
    Reza-GK از این پست تشکر کرده است.
  4. CG_Master

    CG_Master کاربر متخصص انیمیشن

    ارسال‌ها:
    1,625
    تشکر شده:
    2,523
    امتیاز دستاورد:
    36
    سلام علی جان
    واقعا خسته نباشی
    کارت خوب شده...
    فقط یه سوال ...

    شاید ساده به نظر بیاد اما واقعا من خیلی باهاش مشکل دارم
    تو کار گاراژ به کف آسفالت یه فلش زرد رنگ دادی
    یکی از راهاش خوب ساخت تکسچر هست که میای تو فتوشاپ میسازی

    خوب یه مشکلی هست ... تو کارایی که با ابعاد زیاد مثل همین کار مجبوری سایز تکسچرت رو بالا ببری (منظورم ابعادش هست) تا اینکه یه تکسچر با کیفیت داشته باشیم
    اما
    اما سطوحی که چند برابر این گاراژ هستن دیگه نمیشه با فتوشاپ یه تکسچر روش انداخت چون حجم تکسچرش حداقل با پسوند JPG بیشتر از 50 مگ میشه

    پس نمیشه و نمیصرفه

    یه راه دیگه ای که من میدونم متریال ماسک هست
    یکی دیگه هم Vray blend هست که یه جورایی دوتا یا چند تا تکسچر رو Fade میکنه تو هم که تو اینجور کارا بدرد نمیخوره

    خواستم یه مقدمه ای از سوام رو بگم و بپرسم شما با چه روشی این کف آسفال رو تکسچر دادی
    اگه جواب تکسچرینگ تو فتوشاپ هست یه سوال دیگه هم پیش میاد و اونم اینه که همین حرکت رو روی سطح بزرگتر رو با چه روشی تکسچر میکنی...

    ممنون از شما و موفق باشی​
     
    نوشته شده توسط CG_Master در ‏15 جولای 2010
    Reza-GK و Farrokh از این پست تشکر کرده اند.
  5. FATEMEH

    FATEMEH همسفر قاصدک ها

    ارسال‌ها:
    569
    تشکر شده:
    1,136
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام خسته نباشید کار سفارشی خوبی شده
    یه سوال برام پیش اومد
    توی این سفارش هایی که قراره اجرا بشن و ساخته بشن مدلسازی باید با ابعادخیلی دقیق باشه ؟ یا فقط دیدن پیش نمایش براشون کفایت میکنه ؟
     
    نوشته شده توسط FATEMEH در ‏15 جولای 2010
    Reza-GK از این پست تشکر کرده است.
  6. Borhan72

    Borhan72 خسته‌ی خسته...

    ارسال‌ها:
    382
    تشکر شده:
    941
    امتیاز دستاورد:
    16
    Wow...
    فوق‌العادس....
    خيلی Lightmap هاش باحالن....

    ميشه در مورد اين Turtle كه باهاش لايت مپ هاشو درست كردی يه توضيح مختصر بدی؟؟؟
    پلاگين واسه‌ی ماياست؟؟؟
    لينكشم اگه بدی ممنون ميشم...

     
    نوشته شده توسط Borhan72 در ‏15 جولای 2010
    Reza-GK از این پست تشکر کرده است.
  7. LonelyCharlie

    LonelyCharlie Member

    ارسال‌ها:
    598
    تشکر شده:
    747
    امتیاز دستاورد:
    16
    بلاخره دانلود شد !
    خیلی پروژه جالبی هست.
    باورم نمیشه توی دنیا آدمایی هستن که حاظرن بابت ساختمونشون یه همچین خرجی بکنن.
    واقعاً قشنگ در اومده ، مخصوصاً خورشیدش :rose:
     
    نوشته شده توسط LonelyCharlie در ‏15 جولای 2010
    Reza-GK از این پست تشکر کرده است.
  8. Ali Rahimi

    Ali Rahimi New Member

    ارسال‌ها:
    23
    تشکر شده:
    123
    امتیاز دستاورد:
    1
    ممنون.


    ممنون.
    بعضی فریم رندرها خوبه بعضیا یه جوریه یعنه چه؟
    راجع به حرکت دوربین بیننده باید در 3 دقیقه یه دید کلی از ساختمان به دست بیاره. نمیشه که 10 دقیقه با دوربین چرخ زد تو ساختمان. بیننده خوابش میبره.
    راجع به گیج رفتن سرت شاید مشکل بینایی داری. جدی میگم شوخی نمیکنم.
    ساختمونای دورو برش به صورت گرافیکی و ساده ساخته شدن. قرار نیست که همه تهران رو مدل کنم.





    ممنون.
    اون آسفالتها Texture ساده هستن. همونی هست که میبینی. فقط همون با فلش tile نیست. بقیه tile هستن. برای سطوح بزرگتر همون روشهایی رو که گفتی جواب میده.
     

    پیوست ها:

    • parking.jpg
      parking.jpg
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 98
      نمایش ها:
      30
    آخرین ویرایش: ‏16 جولای 2010
    نوشته شده توسط Ali Rahimi در ‏16 جولای 2010
    Reza-GK و ZoOohaA از این پست تشکر کرده اند.
  9. Ali Rahimi

    Ali Rahimi New Member

    ارسال‌ها:
    23
    تشکر شده:
    123
    امتیاز دستاورد:
    1
    @FATEMEH_Y : همش دقیقا از روی نقشه Cad ساخته شده

    @Borhan72 :
    Turtle خروجی های مخصوص برای Game میده که بقیه Render engine ها ندارن http://www.illuminatelabs.com/ فقط Maya داره. تو cgpersia میتونی گیرش بیاری.

    @ MAXBAZ : فقط سرفقلی یه دونه از اون مغازه های جلو خیابون 8 میلیارد تومن هستش. دیگه تا آخرش رو بگیر.
     
    نوشته شده توسط Ali Rahimi در ‏16 جولای 2010
    vfxproducer، Reza-GK، FATEMEH و یک نفر دیگر از این ارسال تشکر کرده اند.
  10. 1835ali

    1835ali Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    685
    تشکر شده:
    759
    امتیاز دستاورد:
    93
    خسته نباشی با این که فیلمو ندیدم ولی بنظرم (از روی عکسها ) کار خوبیه برای real time
    چون زیاد realtime کار نکردم و محدودیت ها شو نمی دونم زیاد انتقاد نمی کنم ولی یه چند تا انتقاد مشهوده ، یکی اینکه رفلکت ها خیلی بالاست
    دوم اینکه درسته برای اینجور کارا باید صحنه low poly باشه ولی دیوار ها دیگه نباید اینقدر تیز باشه حداقل یه پخی با bevel می زدی
    صحنه گاراژ ها قشنگترین قسمتهای کارت هست واینکه :
    خوشحالم که اینجا و توی این انجمن تقریباً همه نوع گرافیست داریم (البته sculpter کم داریم ) شما هم که realtime کار می کنید
    یا علی
     
    نوشته شده توسط 1835ali در ‏16 جولای 2010
    Reza-GK از این پست تشکر کرده است.
  11. Farrokh

    Farrokh Active Member

    ارسال‌ها:
    2,542
    تشکر شده:
    6,277
    امتیاز دستاورد:
    36
    نکته ی بارزی که کار شما داره اینه که یه کار پیشرو هست

    یعنی تقریبا از اولین کسانی هستید که بخصوص در سایت های ایرانی یه کار ریل تایم آرشیتکتی با این کیفیت انجام دادید

    هرچند که انتقاد هایی مثل کنترل نا مناسب نور ها و اکسپوز شدن موقتی و بر اساس زاویه ی دوربین رو به کارتون دارم

    ولی

    به دلیل ریل تایم بودن کار و کیفیت مناسب و حجم بالای پروژه ، این اثر رو به تاپ گالری و بعد از اون به گالری برگزیده ها می فرستم
    موفق و پیروز باشید :rose:
     
    نوشته شده توسط Farrokh در ‏17 جولای 2010
    Reza-GK از این پست تشکر کرده است.
  12. winsent

    winsent Banned

    ارسال‌ها:
    2,257
    تشکر شده:
    1,835
    امتیاز دستاورد:
    36
    خیلی خوب شدن.
    موفق باشید...
     
    نوشته شده توسط winsent در ‏18 جولای 2010
    Reza-GK از این پست تشکر کرده است.
  13. Ultra3D

    Ultra3D Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    1,204
    تشکر شده:
    1,281
    امتیاز دستاورد:
    113
    خیلی عالیه
    درباره Realtime تعریفش رو شنیده بودم ... خیلی جالب شده!

    البته گاراژ به خاطر مدل و تکسچر خوبش و نبود رفلکت زیاد طبیعی تر و قشنگ تره ...
     
    نوشته شده توسط Ultra3D در ‏18 جولای 2010
    Reza-GK از این پست تشکر کرده است.
  14. 30min

    30min Banned

    ارسال‌ها:
    1,426
    تشکر شده:
    3,593
    امتیاز دستاورد:
    36
    من فیلم HD رو دیدم خیلی خوب بود .
    البته به نظرم زیاد روی جزئیات کار نشده بود و شاید این توقع من به خاطر دیدن Demo های این چنینی فراوان در Evermotion و سایت های دیگه هستش که خیلی به جزئیات در حجم وسیع توجه میشه .
    از کارهای به حق تاپ گالری هستش .
    موفق باشید .
     
    نوشته شده توسط 30min در ‏18 جولای 2010
    Reza-GK از این پست تشکر کرده است.
  15. Mostafa-3D

    Mostafa-3D Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    254
    تشکر شده:
    525
    امتیاز دستاورد:
    93
    ایول
    خیلی باحاله
    رندرش که حرف نداره
    Quest3D خروجی گرفتی درسته ؟
    اگه با Unity کار میکردی خیلی بهتر بود چون هم محیط باحال تری داره و هم جلوه های قشنگی و نورپردازیش هم حرف نداره
    ولی این کارت خیلی خیلی باحال شده ...
     
    نوشته شده توسط Mostafa-3D در ‏19 جولای 2010
    Reza-GK از این پست تشکر کرده است.
  16. mohammadyzr

    mohammadyzr Member

    ارسال‌ها:
    149
    تشکر شده:
    1,005
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام
    کار خیلی قشنگی شده ،بنده کم و بیش پیگیر کارهای زیبای شما هستم.
    فقط به نظر سایز فایل نسبت به حجم کار یه مقدار بالاست، لبه اجسام هم اگه Antialiasing داشته باشن کار جالب تر میشه.
    با آرزوی موفقیت روز افزون.
     
    نوشته شده توسط mohammadyzr در ‏19 جولای 2010
    Reza-GK از این پست تشکر کرده است.
  17. rezatayebi

    rezatayebi Member

    ارسال‌ها:
    187
    تشکر شده:
    388
    امتیاز دستاورد:
    16
    تبریک می گم. کار خیلی خوبی شده.
    در مورد نسخه ویدیویی حرکت دوربین یک مقدار نامناسب و گیج کننده بود. اما نسخه رئیل تایم کار که گذاشتین خیلی خوب بود.
     
    نوشته شده توسط rezatayebi در ‏21 جولای 2010
    Reza-GK از این پست تشکر کرده است.
  18. SevenART

    SevenART Member

    ارسال‌ها:
    134
    تشکر شده:
    208
    امتیاز دستاورد:
    16
    کار خوبی شده ... خوشم اومد

    ولی باز هم بهتر می شد بشه ...


    موفق باشی ....

    میگم می تونی بگی اینو چقدر کار کردی .. ؟ $ $ $ $
     
    نوشته شده توسط SevenART در ‏21 جولای 2010
    Reza-GK از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید