ممنون از شما aref3dsmax
Maxwell مثل بقیه رندر ها نیست,تفاوتهایی در تنظیماتش هست,چیزهایی که در اکثر انجین رندرها هست,مثل اونایی که شما فرمودید , هیچ کدوم از تنظیماتی که شما گفتید در مکس ول وجود نداره , maxwell فقط بر اساس زمان رندر تعیین شده و همینطور sample level خروجی با کیفیت و یا بی کیفیت تحویل میده.البته نویز فقط در نماهای داخلی دیده میشه والا نمای خارجی رو حتی در زمان 5 دقیقه بدون نویز میگیره.از فرق هاش با بقیه رندرها بگم اول اینکه نورپردازی بر اساس object Light هست, یعنی یک جسم رو به عنوان منبع نور میشناسه و شما نیازی به تنظیم سایه,فعال بودن سایه و .... ندارید,تمامش اتوماتیک هست,البته شدت نور و همینطور رنگ نور قابل تنظیم هست ,حتی Caustic هم بر اساس متریال های موجود در صحنه محاسبه میشه و گزینه ای برای اون نیست ,اگه چنین متریالی باشه در صحنه , Caustics هست و اگر نباشه نیست, در واقع با مکس ول شما وقتتونو صرف متریال های صحنه میکنید و در آخر همه ی اون چیزایی که در واقیعت هست رو در رندر میبینید, skylight و sunLight شبیه به Mental Ray داره با کمی تفاوت , در بخش مهم نورپردازیش قسمت MultiLight هست که هیچ کدوم از رندر ها نداره,شما میتونید در حین و حتی بعد از پایان رندر شدت نور منابع در صحنه , وضیعتشون (خاموش یا روشن) و شدت نور محیط رو به صورت مجزا تغییر بدین و بهترین نتیجه رو ازش بگیرید.
اگه دوست داشتید یه سر به این آدرس بزنید , قسمت Multilight
http://www.maxwellrender.com/mw2_in_action.php
در آخر از همه تشکر میکنم,موفق باشد
(ببخشید پر حرفی کردم)
...
.
می بخشید من دیر کارو دیدم. خیلی عالی و خوب بود. خیلی خوبه که با این سبک موتور رندر ها کار می کنی.
این که گفتی ماکسول با بقیه ی موتور رندر ها فرق می کنه حتما منظورت موتور های رندر معمول مثل منتال و وی ری بوده. آخه در سبک Maxwell موتور های رندر زیاد و خوبی هستن. یکیش همون Fryrender که ایمان جان گفتن.
یکی دیگه از این موتور رندرها که معروف هم هست و کارش هم خیلی عالیه IndigoRender هست. اگه خواستی در موردش چیزی بدونی
اینجا رو نگاه کن. سبک رندر مثل ماکسول unbiased, physically based and photo-realistic renderer هستش. سرعتش هم به نظر من که از ماکسول بالاتره مخصوصا که توی ورژن جدید اومدن و از GPU هم توی رندر استفاده کردن. یکی دیگه از این موتور های رندر OctaneRender هست. از
اینجا می تونی اطلاعات کاملی در موردش بدست بیاری. این موتور هم سبک رندرش با ماکسول و فرای و ایندیگو یکی هست اما فرقش اینه که کلا با GPU رندر می گیره و رندراش فوق العاده رئال از آب در میاد. یکی دیگه از این موتور رندرها هم luxrender هست. برای دیدنش
اینجا رو ببینید.
خب دیدی که فقط ماکسول نیست که با این سبک رندر می گیره. به دلیل فوق رئال بودن این سبک رندر موتورهای رندر زیادی برای این کار به وجود اومدن که اینا چند نمونه اش بودن.
یه چیز دیگه هم گفتید:
در بخش مهم نورپردازیش قسمت MultiLight هست که هیچ کدوم از رندر ها نداره
خب این حرفتون اشتباه هست. آخه اکثر این موتور رندرهایی که من در بالا گفتن این
MultiLight در خودشون دارن اما با اسم هایی متفاوت. مثلا توی ایندیگو به اون Light layers می گن. توی لوکس رندر به اون Light groups می گن. توی فرای رندر هم این قابلیت هست حالا اسمش یادم نیست.
راستی دوستانی که فکر می کنن زمان رندر با این موتور ها خیلی زیاده باید بگم نه اینطور نیست. این موتور رندرها هم قلق های خودشون رو دارن که اگه اونا رو یاد بگیره کسی می تونه رندر های خودشو در زمانی کمتر از یک ساعت و با بهترین کیفیت رندر بگیره.
مثلا اگه به
اینجا یه سری بزنید می بینید که زمان رندر این رندرها با این کیفیت خوب زیر یه ساعته.
من الان سه تا عکسارو اپ می کنم برای دوستانی که نمی تونن از لینک اونا رو ببینن.
در کل باید بگم هر کسی از این موتورهای رندر استفاده کنه دیگه نباید درگیر تنظیمات زیاد موتور رندرهایی مثل منتال و وی ری بشه و اون فقط باید روی متریال کار کنه و بس. تمام چیزای لازم دیگه مثل GI و Caustics رو خود موتور رندر به بهترین حال ممکن محاسبه و رندر می کنه. مخصوصا اگه کسی بتونه با موتور رندر های Arion و OCtane کار کنه که به خاطر کارشون با GPU سرعت رندرشون هم علاوه بر کیفیت بی نظیرشون خیلی بالاست.
مخصوصا من به شما
aref3dsmax جان پیشنهاد می کنم حتما یکی از این موتور های رندر رو تست کنید که مطمئن باشید به خاطر استعداد زیادتون در زمینه رندر می تونید خیلی موفق باشید با اون ها.
می بخشید دوستان اگه سرتون رو درد آوردم.
موفق باشید.