کمک در مورد رندر لایه ای

elya3

Well-Known Member
سلام دوستان افتر کار!
یه راهنمایی میخواستم ازتون-
من یه پروژه دارم که باید یک سری مدل درخت رو 3dبسازم و پشت سر هم بچینم و با حرکت دوربیین از کنار مدلهام رد بشم و میخوام در طول این مسیر کنار درختام سبزه و گل اضافه کنم- حالا به نظرتون سبزه و گلها رو با افتر بسازم یا 3d? و اینکه بهتره مدلها رو با المنت3dداخل افتر ببرم و رندر بگیرم یا اینکه با 3dsmax رندر لایه ای بگیرم؟ (میخوام یه کار خشک که فقط چند تا درخته با افتر پر محتوا تر بشه) ممنون میشم کمک کنین :rose: و اینکه رندر لایه ای رو چطور از مکس بگیرم که به درد افتر بخوره؟ باید آی دی بدم؟ باید کف زمین رو هم آلفا بگیرم؟
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

قبل از هر حرفی اول برم سراغ حرف آخر *** اگه دنبال سردرد نیستی با توجه به مدلهای بسیار با کیفیت گل و بوته که به راحتی میشه اونهارو تهیه کرد، کار رو تو Max جمع کن و با یه بار رندر قضیه رو ختم به خیر کن

اگه از Vray یا Mentalray استفاده میکنی موضوعات رو به پروکسی تبدیل کن تا load موضوعات داخل صحنه و به هنگام رندر کم بشه ****

Element 3d رو در این مورد فراموش کن چون بهینه سازی درخت و گل و بوته و چمن اگه بصورت Mesh باشند برای اون تقریبا غیر ممکنه

اگر با Vray کار میکنی باید بعد از تنظیم کردن pass های مختلف رو از طریق Common tab در پنجره تنظیمات رندر بصورت Exr ذخیره کنی و در قسمت تنظیمات Vray frame buffer باید

گزینه Save separate render channels رو فعال کنی و تمام pass هارو به لیست اضافه کنی و اگه با مکس 2014 و وی ری 2.4 کارمیکنی حتما گاما رو روی عدد 1 میبایست override کنی و

فایل ها رو تو افتر بصورت Multiple وارد کنی و ......... تازه اینجا اول کاره

حالا متوجه شدی چرا اول کار حرف آخر رو زدم

** البته میتونی از درختها و چمن و گل و بوته ها بصورت مجزا رندر با کیفیت یعنی بزرگتر از سایز نهایی بگیری و بعد در افتر لایه اونها رو 3d کنی و نور و دوربین به صحنه اضافه کنی

و لایه ها به دوربین Lookat داشته باشند و با یکم Motion Blur میشه صحنه قابل قبولی ایجاد کرد **

امیدوارم این مطلب مفید بوده باشه

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا