کف سازی محوطه

peymansaz

New Member
کف سازی این امکان را به شما می دهد که از فضای خارجی خود بهترین استفاده کنید و جلوه خاصی به فضای تراس، پشت بام و یا باغ خود بدهید. تغییر سطح، ایجاد بافت متفاوت در واقع یک ترفند عالی برای ایجاد عمق و فاصله در فضای بیرونی شما می شود. امروز در پیمانساز می خواهیم نمونه های منحصر به فرد کفپوش فضای بیرونی را با هم بررسی کنیم با ما همراه باشید.

کفسازی محوطه

در محوطه سازی به هر گونه کف سازی یا عملیات ساختمانی گفته می شود که بر روی سطح زمین طبیعی و یا سقف بام یا طبقهات انجام می شود. با توجه به کارایی هر فضا نیاز به کف سازی مختص خود را داردمی باشد بنابراین با به گف سازی محوطه اهمیت زیادی داد در کف سازی حیاط با ید به چند نکته توجه کرد ۱- عرض محوطه ۲- فضای بازی – ۳ موارد استفاده و … دقت کرد بنابراین محوطه سازی که در حیاط انجام ی شود با کف سازی یا محوطه سازی ویلا تفاوت دارد چرا که این دو کارایی یکسان ندارند و باید هر کدام جداگاه به طراحی شوند.
کف سازی باعث جدا کننده یک فضا می شود به طوری که فضای داخلی یک ساختمان از طریق نوع کف تعریف می شود البته ناگفته نماند کف سازی یک بخشی ا زجدا کننده فضا می باشد. به عنوان مثل در یک ساختمان اتاق ها، راه روها، سرویس بهداشتی ، آشپزخانه، تراس، کف سازی حیاط پیاده روها، زمین های ورزشی دارای کف سازی متفاوت می باشد.

کف سازی در محوطه سازی

مهمترین بخش تاثیر گذار در دید بصری محوطه سازی، کف سازی آن می باشد.در کف سازی محوطه باید به تقسیم فضایی اهمیت زیادی داد چراکه باتقسیم درست شما می توانید فضایی زیبا داشته باشد و هر یک از فضاهااگر در جای خود طراحی شود دید بصری خوبی به شخص القا . استفاده از مصالح مناسب در محوطه سازی حس امنیت و استحکام و زیبایی می دهد.
در محوطه سازی اولین المانی که در فرد مخاطب، ایجاد می شود نقطه عطف او در هنگام راه رفتن از پیاده رویش می باشد. هنگام پیاده روی در مرحله اول آرامش، مدنظر می باشد با راه رفتن حس نا موزون و ناهمگن به عابرین القا نکند علاوه بر آسایش در مرحله دوم زیبایی مدنظر است در صورت داشتن زیبایی بصری نقطه عطف عابر را نسبت به سنگ فرش افزایش میدهد. در مرحله سوم نوع استحکام از نظر شرایط اقلیمی می باشد و ارتباط تنگاتنگی با آیتم زیبایی دارد چرا که اگر کف سازی دارای استحکام نامناسب باشد از نظر کیفیت نامعقول است و ظاهری ناآراسته به کف سازی میدهد که زیبایی آن را مختل می کند.


تاسیسات برقی در محوطه سازی

استفاده از روشنایی عمومی، نور پردازی و تاسیسات مکانیکی در محوطه امری ضروریست. استفاده از روش صحیح برق در محوطه سازی، نقش مهمی در ایمن سازی و کاهش هزینه های نگهداری ایفا می کند.

تاسیسات مکانیکی در محوطه سازی

آبرسانی، تاسیسات آبیاری اتومات، تاسیسات استخر و تاسیسات آبنما شامل تاسیسات مکانیکی می باشد. جنبه علمی تاسیسات در محوطه سازی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

انتخاب یک کفپوش چوبی برای فضای بیرونی در واقع حس و حالی از فضای درونی خانه را مهمان محوطه ی بیرونی شما می کند و جلوه ی خاصی را به محوطه ی بیرونی شما می بخشد. اما باید توجه داشته باشید که اجرا کف سازی محوطه این چنینی در محوطه ی بیرونی نیازمند یک متخصص و مصالح مرغوب است تا در تماس با هوای بیرونی دچار آسیب نشود.

چمن مصنوعی گزینه ی منحصر به فرد دیگری برای کف سازی محوطه فضای بیرونی شما مطرح می شود، شما می توانید به سادگی حس و حال طبیغت را به بام و یا تراس خود منتقل کنید. توجه داشته باشید که اگر تمایل به استفاده از چمن مصنوعی را دارید نوع مرغوب آن را انتخاب کنید تا ظاهری شفاف و واقعی تری درفضای شما داشته باشد.

اگر فضایی مانند تراس و یا پاسیو دارید که با یک درب از محوطه ی درونی شما جدا شده است به سادگی با کف سازی یکپارچه و حذف درز ها می توانید هر دو فضای خود را بزرگ تر از آنچه که هست جلوه دهید.

شما می توانید در ارتباط با این موضوع سری به کفپوش کاذب بزنید و از قیمت و انواع آن آگاه شوید .
کف سازی محوطه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا