کشف دو حفره بسيار بحراني در اينترنت اكسپلورر SP2

Peyman-Pop

Active Member
اعلام كرد كه دو حفره در اينترنت اكسپلورر كشف كرده است كه به هكرها امكان كشف رمز سيستم هاي متصل به منابع local و گذر از طرح امنيتي Windows XP SP2 مايكروسافت را مي دهد.

درجه خطر این مسئله Highly critical و یا بسیار بحرانی بوده و از دور قابل دسترس میباشد.

حفره اول فعاليت drag & drop در منابع منطقه local اينترنت براي تصاوير سالم و يا فايلهاي مديا با كد جاسازي شده HTML میباشد که مي تواند از وب سايتهاي مخرب اسناد HTML اختياري را در سيستم كاربران ايجاد كند و اجازه بدهد كه كد سند در منطقه local اجرا شود .
نکته: ويندوز XP SP2 مايكروسافت اجازه نمي دهد كه Scripting در منطقه "LocalComputer " فعال شود.

حفره 2. error محدوديت, در ناحيه امنيتي, جايي كه HTML جاسازي شده به منبع وب سايت مخرب كمك مي كند با مهارت خاص index فايل (.hhk) را در اسناد HTML اجرا كند .
نکته : اين نيز مي تواند از طرح امنيتي Windows XP SP2 عبور كند.

هر دو آسيب پذيري با ActiveX Data Object یا (ADO) تركيب شده اند و امكان نوشتن فايلهاي اختياري را در كشف رمز سيستم كاربران ايجاد مي كنند.

وجود اين آسيب پذيري ها در تمام سيستمهايي كه با Internet Explorer 6.0 و Windows XP SP2 مايكروسافت patch شده اند تاييد شده است .راه حل این معضل نیز فقط خاموش کردن Active Scripting و یا استفاده از سایر مرورگرها میباشد.



منبع : ستاره سرخ
 

بافی

Member
نمی دونم چرا 2تا 2تا هم کشف می شه...کاش اقلا یکی بود...مرسی از خبرتون.
 

iranexplorer.net

Active Member
من چون هميشه Mozilla استفاده مي كنم هيچ وقت احتياجي به كليك روي اين اخبار و مطالعه اونها ندارم. چون خيالم راحته...

حتما با خودتون ميگين پس چرا الان كليك كردم؟


خب چون ميخواستم همينو بگم ديگه :lol:
 

بافی

Member
خوب منم از Mozolla استفاده می کنم ولی آدم باید اطلاعاتشو بالا ببره که اگه ازش پرسیدن چرا NTFS بعضی وقتا قاطی می کنه جواب قانع کننده بده...وهمینطور در مورد IE , Mozilla ...
:D
 

جدیدترین ارسال ها

بالا