کسی بلده مهتابی و نئون و لیزر را چطور درست می کنند؟؟؟؟

سالام و دروووود
کسی بلده مهتابی و نئون و لیزر را چطور درست می کنند ؟؟؟؟
 

viruse_samy

New Member
اول آبجت مثل یک لوله ایجاد می کنمد و بعد راست کلیک کرده و در Peropertis آبجک رفته و مقدار Chanal را روی 1 یا عدد دیگری قرار می دهیم بعد در بخش ویدئو پست که از منوی render قابل دسترسی است، امکان هایلایت را انتخاب کرده و بعد در بخش Object ID شماره کانال آبجکت که قبلاً مشخص کردیم رو وارد کرده و تنظیمات لازم نور نئون یا لیزر را انجام می دهیم....
هم اکنون شیع ما مثل لیزر یا مهتابی نور می دهد...
چون توضیح جزدیات نیاز به عکس داره و کمی زیاده من خلاصش کردم شما بهتره یه خرده فضولیش کنی تا جزئیات بیاد دستت.
اگه سوالی هست منم هستم.
با تشکر
 
آقا دستت درست
من فضولیشم کردم به جایی نرسیدم میتونی فردا یا پس فردا آموزش تصویریشا برام بزاری
 

راورا

Member
اینم اموزش تصویری ساخت نئون

1.
166fs726170.jpg


2.
166fs725730.jpg


3
.
166fs727681.jpg

4.
166fs728111.jpg

5.
166fs728349.jpg

6.
166fs728810.jpg

7.
166fs729113.jpg

8.
166fs729214.jpg

9.
166fs729551.jpg

10.
166fs729746.jpg

11.
و در مرحله اخر هم رندر
 

ali3dtech

Member
مهتابی

سالام و دروووود
کسی بلده مهتابی و نئون و لیزر را چطور درست می کنند ؟؟؟؟

سلام دوست عزیز.:D
باید بگم که این کار رو هم با Video Post میشه انجام داد هم با دادن متریال به آبجکت...!!! (حتما میگید چطوری؟:-?)
احتمالا Video Post رو که دوست عزیزمون بصورت تصویری توضیح میدن، ولی من هم راه دوم رو میگم:

1- پنجره متریال ادیتور را باز کرده.
2- عدد Material ID Channel را به یک عدد دیگری، مثلا 1 تغییر دهید. (بطور پیش فرض 0 میباشد)
3- به منوی Rendering رفته و بر روی Effects کلیک کنید.
4- در پنجره باز شده روی گزینه Add کلیک کنید و از منوی باز شده، مورد Lens Effects را انتخاب کنید.
5- در قسمت Effects بر روی Lens Effects کلیک کنید تا انتخاب شود.
6- در قسمت Lens Effects Parameters بر روی Glow دوبار کلیک کنید تا به سمت راست برود.
7- در قسمت Glow Elements به تب Options رفته و سپس در قسمت Image Sources تیک کنار Material ID را بزنید.
8- رندر بگیرید و حالشو ببرید.

جالب بود نه...؟:wink:
به همین راحتی بود.

فقط دیگه میمونه تنظیمات دقیقش که دیگه باید یه خورده باهاش کار کنید تا دستتون بیاد.

درضمن اینو بگم که یه خوبی این روش اینکه نمیخواد برای رندر گرفتن از Video Post رندر بگیرین و همین جای همیشگی رندر میگیرین و کار کردن باهاش هم خیلی راحتتره.

اگه سوال دیگه ای بود ما در خدمتیم.
 
آخرین ویرایش:

NAKOOT

Well-Known Member
این همه دردسر برای چی؟
خیلی راحت با استفاده از یک متریال Vray Light می شه این کار رو کرد ...
 

blue sky1982

New Member
سلام.پیشنهادات دوستان درخور توجه هست.
اما من هم یه پیشنهاد ساده برای مهتابی دارم و اونم استفاده از mr omni در بخش create light است. چون این نور را می توان با تیک زدن گزینه مربوطه، در رندر نهایی و البته در محیط منتال، رندر کرد و شکل آن را به دو حالت sphere و cylindre تغییر داد. در نورهای با پیشوند mr گزینه های زیادی برای ساخت انواع لامپ ها و نورها داریم. که برای محیط منتل مناسب تر هستند.
 

farani

New Member
salam.
valla man hanuz kheyli javoonam bara tosie kardan,
ama man baraye sakhtane mahtabi(florsent), az 1 cylandr va
VRAY light material estefade kardamo javab dade...
 

abbasi_0912

Active Member
1- پنجره متریال ادیتور را باز کرده.
2- عدد Material ID Channel را به یک عدد دیگری، مثلا 1 تغییر دهید. (بطور پیش فرض 0 میباشد)
3- به منوی Rendering رفته و بر روی Effects کلیک کنید.
4- در پنجره باز شده روی گزینه Add کلیک کنید و از منوی باز شده، مورد Lens Effects را انتخاب کنید.
5- در قسمت Effects بر روی Lens Effects کلیک کنید تا انتخاب شود.
6- در قسمت Lens Effects Parameters بر روی Glow دوبار کلیک کنید تا به سمت راست برود.
7- در قسمت Glow Elements به تب Options رفته و سپس در قسمت Image Sources تیک کنار Material ID را بزنید.
8- رندر بگیرید و حالشو ببرید.
تا اینجا رو که علی آقا گفته، این رو هم برای ساخت لیزر اضافه کن

حق کپی رایت برای سایت 3dsmax.ir

ساخت ليزر 1_ما اول براي ايجاد نور ليزر بايد به نوري دست گرد پيدا کنيم به مانند ليزر . براي انتخاب نور مناسب به : Creat>Light>target Direct مراجعه مي کنيم و يک نور target direct رسم مي کنيم . 2_حالابايد اين نور را نازک تر کنيم . براي اين کار به قسمت Directiona parameters مي رويم و در مقابل دو نوشته ي fall off و hotpost عدد 1 را مي نويسيم. و مي بينيم که نور نازک مي شود. 3_ما مي توانيم در قسمت General parameters (يک مربع سفيد رنگ وجود دارد روي آن کليک مي کنيم و رنگ مورد نظر را انتخاب مي کنيم) رنگ را تعيين کنيم مثلآ قرمز. سپس براي افزايش شدت نور بايد در مقايل multiplier عددي را وارد کنيم مثلآ عدد 7 . 4_مهمترين قسمت کار اينجاست حالا ما مي خواهيم نور را مرئي کنيم براي اين کار بايدبه قسمت Atmospher effects مي رويم و volume Light را Add مي کنيم سپس براي واقعي تر شدن اين نور ليزر بايد نقاطي را که در نور ليزر خالي شده را ايجاد کنيم براي اين کار volume light را انتخاب مي کنيم سپس بر روي کليد setup کليک مي کنيم. پنجره اي باز مي شود به قسمت پايين مي آييم و noise on را روشن مي کنيم سپس fractal را روشن مي کنيم. وبعد در مقابل Amount عدد 6/0 را وارد مي کنيم (عکس) سپس کمي بالا مي آييم و Density را به 9 تغيير مي دهيم حالا کار ما تمام شد.
که با این دو تا من تصاویر زیر رو ساختم. عبارت Abbasi_0912 رو طبق گفته های علی آقا، و خط لیزر مانند بالا رو طبق نوشته های سایت 3dsmax.ir
یکی از تصاویر رو با Vray رندر گرفتم و اون یکی رو با Mental ray

راستی این هم یک آموزش برای ساخت نئون
http://evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=242&unfold=exclusive
 

پیوست ها

  • Mental-ray.jpg
    Mental-ray.jpg
    16.2 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • Vray.jpg
    Vray.jpg
    17.8 کیلوبایت · بازدیدها: 18

جدیدترین ارسال ها

بالا