چگونه کوکوی تن ماهی درست کنیم؟

1mohajer

New Member
3.jpg

کوکوی تن ماهی
کوکوی تن ماهی از جمله غذاهایی می باشد که بسیار خوشمزه و عالی می باشد و شما می توانید آن را به عنوان یک وعده غذایی از جمله شام در نظر بگیرید.تن ماهی یکی از غذاهای موردعلاقه بچه‌ها یا بهتر است بگوییم خیلی از ما بزرگترهاست. راحت‌ترین غذا هم سبزی پلو با تن ماهی است ولی اگر فرزندتان علاقه‌ای به این مدل سبزی پلو ماهی نشان نمی‌دهد، برایش کوکوی تن ماهی بپزید. مطمئن باشید بچه‌ها عاشقش می‌شوند.

مواد لازم کوکوی تُن ماهی

یک قوطی تن ماهی
نصف پیمانه پیاز خرد شده
۲ قاشق سوپ‌خوری گشنیز خرد شده
یک تکه زنجبیل تازه کوچک
یک عدد فلفل سبز خرد شده
یک عدد تخم مرغ
۲ عدد سیب زمینی پخته
یک پیمانه آرد
۲ عدد سفیده تخم مرغ
یک و نیم پیمانه پودر سوخاری
به میزان لازم روغن
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه کوکوی تُن ماهی:

ابتدا کنسرو تن ماهی را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید، سپس تن ماهی را بدون روغن داخل یک کاسه مناسب بریزید. سیب‌زمینی‌های پخته را خوب له کنید، سپس داخل کاسه بریزید.زنجبیل را ریز رنده کنید و همراه تخم مرغ، فلفل سبز، گشنیز و پیاز رنده شده به مواد اضافه کنید حال به میزان لازم نمک و فلفل هم بریزید، سپس مواد را خوب ورز دهید تا مایه کوکو آماده شود.

مقداری از مایه کوکو را برداشته و با کمک دست گرد کنید، کمی آن را فشار دهید و داخل آرد و سپس سفیده تخم مرغ بغلتانید و در انتها آن را به پودر سوخاری آغشته کنید. هر تعداد که می‌شود کوکوها را به همین ترتیب آماده کنید.در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا کوکوها را داخل آن سرخ کرده و با سس موردعلاقه‌تان سرو کنید.

خواص ماهی تن:

ماهی ها کلا جزء غذاهای پُر خاصیت به حساب می آیند، به خصوص در سال های اخیر و با افزایش نتایج مثبت حاصل از تحقیقات در مورد خواص ماهی، جایگاه مناسبی هم در برنامه غذایی روزانه افراد باز کرده اند.ماهی تن از آن دسته غذاهایی است که به دلیل سهولت تهیه، در فهرست غذایی اغلب خانواده ها وجود دارد. اما ماهی تن چه خواص ویژه ای دارد؟انواع ماهی های تن (Tuna Fish) که گاهی به غلط تن ماهی نامیده می شوند،

زیر مجموعه ای از خانواده بزرگ ماهی های اقیانوسی به نام Scombridae هستند و در زیر شاخه Thunnus دسته بندی می شوند.بعضی از انواع ماهی های تن، خون گرم هستند. بر خلاف انواع دیگر ماهی ها که گوشت سفید رنگی دارند، ماهی تن گوشت صورتی یا قرمز تیره دارد. علت قرمزی گوشت این نوع ماهی ،

میزان زیاد میوگلوبین (پروتئین محتوی آهن در عضله) است.ماهی تن منبع بسیار خوبی از پروتئین ، مواد معدنی نظیر سلنیوم ، منیزیم و پتاسیم و همچنین ویتامین های B1 ، B3 و B6 است.مهم تر از همه این که، گوشت ماهی تن هم مانند گوشت بیشتر انواع ماهی ها ، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که مصرف آن مشکلات پوستی و التهابات را کاهش می دهد و سرعت بهبود بیماران قلبی را بالا می برد. اسیدهای چرب امگا 3 به طور کلی نقش پیشگیری کننده

از بیماری های مزمنی نظیر بیماری های قلبی- عروقی ، دیابت نوع دوم و برخی از انواع سرطان را دارند.خوردن ماهی های حاوی امگا 3 برای کاهش بیماری های قلبی- عروقی بسیار مفید است، زیرا این ماده مغذی میزان چربی های بد خون (LDL- کلسترول و تری گلیسریدها) را کاهش می دهد؛ میزان کلسترول خوب یا HDL را افزایش میدهد؛ تجمع پلاکت را پایین می آورد و از لخته شدن خون جلوگیری می کند؛

با کاهش سلول های اندوتلیال و تولید مشتقات پلاکت عامل رشد، از ضخیم شدن رگ ها جلوگیری می کند؛ فعالیت مشتقات شیمیایی سلول های دیواره رگ ها که باعث آرامش و باز شدن رگها می شود را افزایش می دهد؛ تولید پیام آورنده های شیمیایی به نام سیتوکسین ها را نیز کم می کند(موادی که در واکنش التهاب مربوط به سختی رگ ها نقش دارند).
گوشت ماهی

ماهی تن از جهت دیگری هم برای بیماران قلبی مفید است ، زیرا با دارا بودن ویتامین B6 ، سطح هموسیستئین خون را پایین می آورد و از آسیب دیواره رگ ها پیشگیری می کند.انجمن قلب آمریکا برای بیماران مبتلا به تری گلیسرید بالا و فشار خون بالا ، مصرف دو بار در هفته، ماهی های حاوی امگا 3 را توصیه می کند.

مصرف ماهی تن برای مبتلایان به دیابت نوع دوم هم سودمند است، البته بهتر است که این بیماران از انواع تازه یا کنسرو شده در آب (به جای روغن) استفاده کنند. همچنین خوردن ماهی غنی از امگا 3 ، حداقل هفته ای دو بار ، از پیشرفت گرفتگی رگ ها در زنان دیابتی پس از یائسگی آنان جلوگیری می کند.مصرف ماهی تن برای دانش آموزان به خصوص در ایام امتحانات هم بسیار توصیه می شود، زیرا عملکرد مغز را افزایش می دهد.
مجله گردشگری یک مهاجر • مجله مهاجرت و سفر به کشور های جهان
 

جدیدترین ارسال ها

بالا