چگونه صفحه فرود سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم؟

marjan25

New Member
بهینه‌سازی صفحه‌ی فرود برای موتورهای جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از کاربران از طریق جستجوی کلمه‌ی کلیدی خاصی در موتورهای جستجو، لینکی را از میان لینک‌های زیادی که در صفحه‌ی نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود، انتخاب کرده و وارد صفحه‌ی فرود سایت‌ها می‌شوند. همینجاست که بهینه‌سازی صفحه فرود برای موتورهای جستجو اهمیت خود را نشان می‌دهد. به این صورت که باید صفحات فرود خود را به گونه‌ای طراحی کنیم که در زمینه‌ی کلمه‌ی کلیدی خاصی، در رتبه‌ی بالاتری در صفحه‌ی نتایج موتورهای جستجو قرار گیرد. در این مقاله می‌خواهیم نکاتی را در زمینه‌ی سئو صفحه فرود بیان کنیم.

در صورتی که می‌خواهید درباره‌ی صفحات فرود بیشتر بدانید، می‌توانید مقاله‌ی صفحه فرود چیست؟ چه چیزهایی در آن قرار می‌گیرد؟ را مطالعه کنید.

نکات بهینه‌سازی صفحه فرود برای موتورهای جستجو
۱- مطابقت کلمه‌ی کلیدی با عناوین صفحه فرود
عنوان‌هایی که در یک صفحه به کار برده می‌شود، مانند عنوان اصلی و عناوین فرعی، عکس‌ها و در کل هر قسمتی از صفحه که برجسته‌تر از سایر قسمت‌ها است، کاملا باید با کلمه‌ی کلیدی مورد جستجوی کاربران مرتبط باشند. زیرا این قسمت‌ها، اولین بخش‌هایی هستند که مورد توجه کاربر قرار می‌گیرند و در صورتی که غیر مرتبط با کلمه‌ی کلیدی مورد جستجوی کاربر باشند، کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد و این به معنای از دست دادن کاربر و افزایش نرخ پرش سایت است.

۲- مطابقت محتوا با عناوین صفحه و کلمه‌ی کلیدی
محتوایی که برای هر عنوان نوشته می‌شود باید کاملا مرتبط با عنوان و کلمه‌ی کلیدی مورد جستجوی کاربر باشد. این مورد در سئو صفحه فرود بسیار مهم است. در صورت عدم رعایت این موضوع، کاربر اعتماد خود را به سایت شما از دست می‌دهدو حتی ممکن است وبسایت شما را برای همیشه ترک کند.

۳- انتقال سریع مطالب
کاربران از ورود به صفحه‌ی فرود سایت شما، هدف خاصی را دنبال می‌کنند. آن‌ها به دنبال یافتن پاسخ پرسش‌های خود وارد سایتی خاص می‌شوند و به طور معمول، زمانی شروع به مطالعه‌ی یک صفحه می‌کنند که اطمینان داشته باشند که پاسخ پرسش‌های خود را در آن صفحه خواهند یافت و یا نیاز و مشکلی از آن‌ها بر طرف خواهد شد. این تصمیم‌گیری در لحظه‌ی اول و با توجه به عناوین و محتوای شما گرفته می‌شود. پس تلاش کنید عناوین و محتوای خود را به شکلی نگارش کنید که کاربر در مدت زمان کمی، پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کند. همچین باید محتوای شما تا حد امکان کامل باشد. این موارد باعث افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت و همچنین کاهش نرخ پرش می‌گردد.

۴- امکان اشتراک مطالب


به اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی، تأثیر بسیار زیادی بر سئو سایت دارد، بنابراین در صفحات فرود سایت خود امکان اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌های اجتماعی را فراهم کنید. این کار علاوه بر بهبود سئو صفحه فرود ، سبب جذب کاربران بیشتر به سمت سایت شما می‌گردد. البته پیشنیاز اشتراک‌گذاری مطالب، تولید محتوای ارزشمند است. زیرا محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند که واقعا مفید باشند.

۵- هدایت هدفمند کاربران
شما با طراحی هر صفحه‌ی فرود و جذب کاربران به آن صفحه، حتما هدف خاصی را دنبال می‌کنید و با ورود کاربران به آن صفحه، به قسمتی از اهداف خود می‌رسید. اما برای دستیابی کامل به اهداف خود باید گام‌های بعدی را نیز به کاربران خود نشان دهید. روش این کار بستگی به موضوع وبسایت شما دارد. به عنوان مثال در صورتی که وبسایت شما فروشگاهی باشد، میتوانید از دکمه‌های برای شروع فرآیند خرید استفاده کنید. استفاده از لینک‌دهی داخلی نیز می‌تواند مفید باشد. لینک‌دهی داخلی علاوه بر هدایت کاربر، سبب بهبود سئو داخلی سایت (on page seo) شما نیز می‌شود.

۶- رابط و تجربه‌‌ی کاربری مناسب
در طراحی رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری صفحه‌ی فرود سایت خود دقت کنید. رابط کاربری(UI) و تجربه‌ی کاربری(UX) صفحه‌ی فرود باید زیبا و جذاب باشد، کاربری آن ساده باشد، المان‌های آن در مکان مناسبی قرار گرفته باشد و کاربر با آن احساس آرامش،راحتی و اعتماد کند.

در صورتی که رابط کاربری و تجربه‌ی کاربری سایت شما مناسب نباشد، کاربران سایت شما را ترک می‌کنند، در نتیجه نرخ پرش سایت شما افزایش یافته و دستیابی به اهداف شما ناتمام باقی می‌ماند.

۷- انتخاب کلمات کلیدی مناسب


کلمات کلیدی نقش بسیار زیادی در سئو صفحه فرود دارد. شما باید پیش از ایجاد یک صفحه‌ی فرود، روی کلمات کلیدی آن صفحه فکر کنید و کلمات کلیدی مناسبی را برای آن صفحه انتخاب کنید. در انتخاب کلمات کلیدی برای یک صفحه، باید به تعداد جستجوها دقت کنید.

۸- استفاده از تصاویر و ویدئو
تصاویر و ویدئو، در صورتی که به میزان مناسبی در یک صفحه استفاده شوند، تأثیر بسیار خوبی بر سئو صفحه فرود دارند. منظور از تعداد مناسب، تعداد تصاویر،حجم تصاویر و فیلم‌ها می‌باشد. زیرا حجم زیاد تصاویر و ویدئو‌ها سبب کاهش سرعت لود سایت می‌شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا