چند سوال انیمیشنی..

persian_sky

New Member
با سلام خدمت دوستان و اساتید بخش انیمیشن

چندتا سوال دارم ممنون میشم اگه جواب بدین:

اول اینکه چرا در ایران انیمیشن خوب ساخته نمیشه منظورم انیمیشن های کارتونی نیست ، مثلاً انیمیشن هایی مثل عصر یخبندان یا رنگو یا خیلی انیمیشنهای جذابی که همگی خارجی هستن ، چرا تو ایران در این سطح کار نمیشه؟!

دوم از کجا میتونم انیمیشن های متن باز که با تری دی مکس یا مایا ساخته شدن رو پیدا کنم؟

سوم آیا نرم افزاری وجود داره که به راحتی بشه باهاش در عرض چند ساعت کار انیمیشن های ساده ی کارتونی یاغیر کارتونی ساخت؟

مرسی و ممنون
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

اول اینکه چرا در ایران انیمیشن خوب ساخته نمیشه منظورم انیمیشن های کارتونی نیست ، مثلاً انیمیشن هایی مثل
عصر یخبندان یا رنگو یا خیلی انیمیشنهای جذابی که همگی خارجی هستن ، چرا تو ایران در این سطح کار نمیشه؟!
شما بگین به غیر از شرکت های بزرگ آمریکایی انیمیشن به این معروفی در حد اسامی که گفتین دیدن که کشورهایی مثل ژاپن، فرانسه، آلمان، ایتالیا، روسیه و... بزنن؟ به غیز از 51 Planet که اسپانیایی بود که اونقدر ها هم بین مردم جا نیفتاد، حرکت بین این غول های کار سختیه عزیز، و دلیل دیگه کم کاری مسئولین که دیر به فکر افتادن، با این که الان یه چیزایی به فکرشون رسیده ولی هنوز خیلی کمه و دیر شروع شده و دوم این که مثل دیگران، همه چیز رو به گردن اونها نندازم، هنرمندان ما که خوب حرف میزنن ولی وقتی به کار میرسن یا همش تو فکر پولن، چقدر میدن که من چقدر مایه بذارم یا تا به جایی میرسن در میرن و میرن بیرون و مرد وایسادن پای کشورشون و کاری کردن نیستن. البت به همشون توهین نکنم ولی دیدم و خیلی دیدم کسانی که حرف میزنن ولی وقتی به پروژه میرسن میگن فلانی یه چیزی بزن بره پولش توپه، خوب نیست تا حرفی میشه بگیم مسئولین، خودمون هم مشکل زیـــــــــاد داریم، دلیل زیاده عزیز.


دوم از کجا میتونم انیمیشن های
متن باز که با تری دی مکس یا مایا ساخته شدن رو پیدا کنم؟
منظورت چیه دقیقا؟ یعنی source یه پروژه انیمیشن رو به دست بیاری؟ نه دیگه، این یکی رو نداشتیم، انیمیشن مثل چیزای دیگه نیست، اینها حتی تصویر کاراکترشون هم لایسنس داره دیگه چه برسه به خود پروژه همراه با کاراکتر ها و اجزای پروژه، اصلا دنبال چنین چیزایی نگرد.


سوم آیا نرم افزاری وجود داره که به راحتی بشه باهاش در عرض چند ساعت کار انیمیشن های ساده ی کارتونی یاغیر کارتونی ساخت؟

منظورت دقیقا چیه؟ به قول عطاران توی توفیق اجباری: عزیز زود پز که نیست :green: شوخیدم، یعنی هر چیزی یه زمانی میبره، مدل، تکسچر، نور، ریگ و مهمترینش انیمیت و در آخر رندر و خروجی گرفتن، آره میشه ولی یه BOX بذاری یه نوری ساده و یه انیمیت نصبنت خوب که نظر ببننده رو جلب کنه وگرنه چیز دیگه ای وجود نداره که تو چند ساعت بهت یه چیز خوب و تمیز بده.
 

Saeed2vfx

Member
اول اینکه چرا در ایران انیمیشن خوب ساخته نمیشه منظورم انیمیشن های کارتونی نیست ، مثلاً انیمیشن هایی مثل عصر یخبندان یا رنگو یا خیلی انیمیشنهای جذابی که همگی خارجی هستن ، چرا تو ایران در این سطح کار نمیشه؟!
عزیز دل برادر ، در ایران چه چیزی سره جای خودشه که این دومیش باشه ؟!

دوم از کجا میتونم انیمیشن های متن باز که با تری دی مکس یا مایا ساخته شدن رو پیدا کنم؟
پروژه های متن باز مربوط میشن به نرم افزارهای متن باز.
فقط یک نرم افزار قدرتمند و متن باز در زمینه انیمیشن وجود داره که اونم Blender ـه که تابحال انیمیشن تجاری بزرگی باهاش ساخته نشده.

موفق باشی.
 

persian_sky

New Member
عزیز دل برادر ، در ایران چه چیزی سره جای خودشه که این دومیش باشه ؟!


موفق باشی.


بله موافقم که در ایران هیچی سر جاش نیست اما منظور من جنبه های فنّی و تکنولوژیک موضوع بود تا جنبه ی بوروکراسی و اداری و اجتماعی !

مثلاً وقتی ما میگیم نمیتونیم انیمیشنی در اون سطح تولید کنیم از لحاظ فنی مثل کارگردانی ، تکنولوژی لازم برای خلق جلوه های ویژه ، صداگذاری و مونتاژ، تسلط نداشتن به نرم افزارهای گرافیکی و یا نبود دانش فنی؟... کدومشون مشکل اصلیه که نمیتونیم در اون سطح کار کنیم و اگه فعلاً کار می کنیم آیا فقط در حد انیمیشن های بابا برقی کارمی کنیم یا کارهای بهتری هم انجام شده؟
 
آخرین ویرایش:

rainbmaya

Active Member
تمام این چیزایی که گفتی واقعا مشکل داریم از همه بیشتر انیماتور انیمیت کاره نه موشن کپچر . بعد فیلمنامه ای که بزرگسال و کودک و پیرو جوون باهم از دیدنش لذت ببرن. بعد یه کارگردان کارکشته. البت این یه قلمو خوبش داریم اونم چند تا. الان ژاپن فقط تو انیمیشن سنتی پیپر اونم سبک انیمه یا مانگا موفقه و هنوز نتونسته کار موفق سه بعدی تولید کنه. دیگه شما تا آخر قضیه رو بخون.
این همه بوق و داد و سرو صدا واسه تهران 1500 یا رستم و سهراب . کدومشون مواردیو که خودتون گفتید داره. شاید بعضی از دوستان بگن که واسه اول کار خوبه. ولی نه خوب نیست. اسپانیا هم Planet 51 اول کارشون بود اونو با این دوتا مقایسه کنید و یا کارهای کوتاه فرانسوی و یا انگلیسی و ... . با خودمون مقایسه کنید. آرتور چند اپیزودی فرانسه و حتی کارهای خمیری انگلیسی و ...
واقعیتش اینه که ما نتونستیم موفق عمل کنیم. خیلی عوامل دخیلن ولی از همه مهمتر شخصیت ما ایرانیهاست! دلیل مائیم خودمونو تغییر بدیم اونوقت خیلی کارهای بزرگ تو همه رشته ها میتونیم انجام بدیم. تو مهندسی و پزشکی و ... وقتی اطلاعات درست از دنیا داشته باشیم و ببینیم که واقعا دنیا کجاست اونموقع میفهمیم چقدر عقبیم ولی وقتی خودمونو با چند کشور خاورمیانه ای البته بجز اسرائیل و صهیونیست های پدر سوخته و فوق پیشرفته ، مقایسه میکنیم اونوقت باد تو گلو میندازیم که ما فلان و بهمانیم.
واقعیت چیزیه که برامون سخته قبولش کنیم. ولی وجود داره.
 
آخرین ویرایش:

Saeed2vfx

Member
بله موافقم که در ایران هیچی سر جاش نیست اما منظور من جنبه های فنّی و تکنولوژیک موضوع بود تا جنبه ی بوروکراسی و اداری و اجتماعی !

مثلاً وقتی ما میگیم نمیتونیم انیمیشنی در اون سطح تولید کنیم از لحاظ فنی مثل کارگردانی ، تکنولوژی لازم برای خلق جلوه های ویژه ، صداگذاری و مونتاژ، تسلط نداشتن به نرم افزارهای گرافیکی و یا نبود دانش فنی؟... کدومشون مشکل اصلیه که نمیتونیم در اون سطح کار کنیم و اگه فعلاً کار می کنیم آیا فقط در حد انیمیشن های بابا برقی کارمی کنیم یا کارهای بهتری هم انجام شده؟

گفته های دوست خوبم rainbmaya رو تایید میکنم + اینکه انیمیشن نیاز به سرمایه گذاری چند ده میلیاردی داره که توی ایران توجیح اقتصادی نداره ! یعنی کسی که بخواد این سرمایه رو برای ساخت یه فیلم انیمیشن بزاره ( که معلوم نیست پولش برگرده یا نه ) ترجیح میده پولشو بندازه داخل صادرات و واردات که مطمئنه پولش 10 20 برابر میشه !
فقط کافیه توی خبرها ببینی فیلم های مختلف با چه بودجه هایی ساخته میشن. حتی یه فیلم با مضمون عشقی که اصلاً جلوه های ویژه توش بکار نرفته ، با بودجه 10 میلیون دلار ساخته میشه !! اونوقت پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران چقدر فروش کرده ؟!
از طرف دیگه بقول دوست خوبمون bubo3d هیچکدوم از هنرمندای ما به دنبال هنر نیستن ! خوب یادمه اون زمان که من انیمیشن رو شروع کردم ، خیلی از دوستانم هم مشتاق بودن و این حرفه رو دنبال میکردن، ولی همشون بعد از 6 ماه یا نهایتاً یکسال که دیدن فقط دارن پول خرج میکنن و از لحاظ مالی براشون سودی نداره، اینکارو کنار گذاشتن.
حتی خیلی ها هم که ول نکردنو دارن ادامه میدن، همش توو فکره استفاده از کپچر و ... هستن که خودشونو راحت کنن !
از من میشنوی زیاد غصه اینچیزارو نخور برادر من.
اگر علاقه داری که بسم الله...
 
آخرین ویرایش:

persian_sky

New Member
گفته های دوست خوبم rainbmaya رو تایید میکنم + اینکه انیمیشن نیاز به سرمایه گذاری چند ده میلیاردی داره که توی ایران توجیح اقتصادی نداره ! یعنی کسی که بخواد این سرمایه رو برای ساخت یه فیلم انیمیشن بزاره ( که معلوم نیست پولش برگرده یا نه ) ترجیح میده پولشو بندازه داخل صادرات و واردات که مطمئنه پولش 10 20 برابر میشه !
فقط کافیه توی خبرها ببینی فیلم های مختلف با چه بودجه هایی ساخته میشن. حتی یه فیلم با مضمون عشقی که اصلاً جلوه های ویژه توش بکار نرفته ، با بودجه 10 میلیون دلار ساخته میشه !! اونوقت پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران چقدر فروش کرده ؟!
از طرف دیگه بقول دوست خوبمون bubo3d هیچکدوم از هنرمندای ما به دنبال هنر نیستن ! خوب یادمه اون زمان که من انیمیشن رو شروع کردم ، خیلی از دوستانم هم مشتاق بودن و این حرفه رو دنبال میکردن، ولی همشون بعد از 6 ماه یا نهایتاً یکسال که دیدن فقط دارن پول خرج میکنن و از لحاظ مالی براشون سودی نداره، اینکارو کنار گذاشتن.
حتی خیلی ها هم که ول نکردنو دارن ادامه میدن، همش توو فکره استفاده از کپچر و ... هستن که خودشونو راحت کنن !
از من میشنوی زیاد غصه اینچیزارو نخور برادر من.
اگر علاقه داری که بسم الله...

کار من ساخت و طراحی بازی کامپیوتری هست که بیشتر جنبه ی فنی داره اما چون میخواستم از انیمیشن هم در بازی ها استفاده کنم به این وادی وارد شدم و این سوالها برام پیش اومد . فکر می کنم مهمترین دلیل ضعف ما در این زمینه، همون توجیه اقتصادی باشه چون تا زمانیکه قانون کپی رایت نداریم و از تولید کننده حمایت نشه امکان سرمایه گذاری در این صنعت وجود نداره و نتیجه ی کار کسانی که به این کار علاقمند باشن ،نهایتاً ساخت تیزر های تبلیغاتی باشه و بعید میدونم به این زودی محصول قابل قبولی در ایران تولید بشه...
با سپاس
 

rainbmaya

Active Member
انیمیت کار منظور متحرکسازی شخصیت ها بصورت سنتی و دستی بدون استفاده از دوربینها و دستگاهای موشن کپچر که لباس مخصوص تن بازیگر میپوشونن و حرکتشو تو کامپیوتر ضبط میکنن. انیمیت دستی ، کاری که استودیوهای درست و حسابی دنیا انجام میدن وحس خیلی خوبی به بیننده میده. موشن کپچر تو بازیها استفاده میشه البته فیلمهایی مثل قطار سریع سیر و یا خانه هیولایی و یا بیوولف و آواتار هم از موشن کپچر استفاده کردن ولی ساختار این کارها کامل متفاوته و هدفهای خاصی دنبال میشده.
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
عزیز زیاد نگران نباش درست میشه. فقط تلاش، مگه چند ساله این رشته تو ایران پا گرفته؟
یکی از دلایل ضعف این کار رایگان بودن نرم افزارهاست که هر کسی میاد سمت این کار و فکر میکنه مثل کارای دیگه توش باید دنبال پول باشه. مثل یکی از بچه ها که با کارای چرتش که تو کار ما هم خراب کاری کرده بود و درآمدی برای خودش بهم زده بود گفت: من کامپیوتر میخوندم استادمون گفت واسه پایانامه باید برید در مورد یه نرم افزار تحقیق کنید برای من مکس موند بعد دیدم بازار کار داره امدم توش. خوب این یعنی چی؟ تو که یه ذذذره هنر و تفکر هنری نداری چرا میای کار رو هم خراب میکنی.

یا یه مثال دیگه: بزرگترین مشکل انیمیشن ما مبحث انیمیته، برید توی سایتهای مربوط به 3D بگردید، همه میگن یه آموزشی واسه مدل یه آموزشی برای Vray یه آموزشی برای تکسچر و... میخوای کسی داره؟ یا نمونه کار ها رو ببینید همش همش همش modeling و نور و تکسچر، این چه معنی میده؟ یعنی خود ما هم فقط دنبال پولیم فکر میکنیم الان بزنیم تو کار معماری و یا مدل کاراکتر و ... اینجور چیزا پول دار میشیم یا بزار کارش بهتره البت بگم دلیل این هم که سمت انیمیت نمیرن همون مورد اولیه چون هنر تو کارشون وجود نداره چون انیمیت تنها چیزی که 90% مرتبط به دید هنری خودته نه مثل کارای دیگه یه نور بذاری یه تکسچر بدی یه مدل هم که کار زیاد سختی نیست بسازی و یا علی از تو مدد کلید render . این شده نر ما میگی نه برو سایت CGart.ir رو ببین انیمیت که هیچ یه شبیه سازی هم توش نمیبینی ، همه یه تبلت گذاشتن زیر دستشون یا paint میکنن یا مدل میسازن و رندر میگیرن. به خدا اینا ماشین ساختن ها کاری نداره.
نمیخوام از خودم تعریف کنم ولی یه بار گفتم ببینم این همه مدل ماشین میسازن و همه میان میگن به به و چه چه ، چیه، بدون این که یه بار هم یه آموزشی مدل ماشین ببینم شروع کردم یه BMW پیچیده رو گذاشتم کل بدنه رو در اوردم دیگه رندر نگرفتم.
منظورم اینه که اینا کار شاقی نیست.
حرف هم نزدم خودم شروع کردم هم واسه کار خودم هم اگه کسی میخواد در حد اطلاعات اندک خودم آموزشی گذاشتم برای کسانی که علاقه دارن. هر چند دیر به دیر هم جلو میره ولی باز یه چیزی هست چون هیییچ چیزی توی سایت های ایزانی ندیدم تا بهش دلخوش بشم که یکی یه حرکتی برای عموم کرده.

ما مشکل هنر نداریم، هم مدلر های خوبی داریم هم طراحان خوب چه کاراکتر چه فضا چه بافت دهی، ما مشکل سیستم هم آنچنان نداریم، مشکل اصاصی ما ااااااول انیماتوره بعد ویژوال کار خوب یا یه simulator خوب و بعد سرمایه گذاری و گیر دادن به مسئولین.

انقدر گردن اونها نندازیم، آدم برای شروع کار اول میبینه توان و هنر و اطلاعاتش رو داره بد دنبال پول میگرده، هر قدر پول داشته باشی هنر و اطلاعات و توانش رو نداشته باشی خودت رو هم بکشی چیزی از توش در نمیاد ولی اگه اینها رو داشته باشی با بودجه کم هم میتونی یه چیز خوب بزنی.

درضمن بگم اوقدر ها هم نایاب نیستن افراد هنرمند و اینکاره ولی برای شروع یه پروژه کافی نیستن.

شما هم اگه میخوای شروع کنی سعی کن یه جهت خوب رو دنبال کنی ، اینا رو به اونایی که فقط تو کار مدل و رندر هستن میگم که فکر نکنم اینجا پیداشون بشه ، فکر نکنید پول تو اون کاره، من به روزی 7ساعت کار عادی و سبک میتونم ماهی 1200 از همین انیمیت پول در بیارم اونقدر هم روی کار ریز نشم و یه کار عادی بزنم ، حتی بوده جایی که برای هر دقیق انیمیت بهم 800 میدادن که سمتش نرفتم به دلیل کار خودم اون 1200 هم که گفتم برای دقیقه ای 200 تومن بود یعنی ماهی 6 دقیقه خروجی کار من نصف اون هم وقت میذاشتم و ریز میشدم روی این یکی کاره ماهی 1600 در می اوردم.
پول هست تو این کار ولی هنرمند و مرد این کار نیست واسه همین میرن سمت موشن کپچر، انقدر به مسئولین پروژه گیر ندیدن مشکل خود ماییم، این رو از رو هوا نمیگم چون داشتیم پروژه که در به در دنبال انیماتور میگشتیم هیــــــچی پیدا نکردیم اون هم تو تهران بعد داشتیم میرفتیم سمت موشن کپچر ولی منصرف شدیم برای کیفیت کار، یا همین پروژمون که تموم شد کارگردانمون با زووور درد سر با 3تا انیماتور کار میکرد، نه این که انیماتور نیست هست ولی فقط اسمشون انیماتوره کارشون ... یعنی انقدر که گیر میدیم یه ذره هم به خودمون گیر بدیم، منم نمیگم کار من خوب و من عالیم ، نه، ولی کارم در حدی هست که طرفم نخواد بره سمت موشن کپچر و هر دفعه دنبالم بگرده.

حق یاروتون کوچیک همه هم هستم
 

rainbmaya

Active Member
مگه چند ساله این رشته تو ایران پا گرفته؟
حدود 50 ساله شاید هم بیشتر. آقای اسفندیار احمدیه ، وجیه‌الله فرد مقدم ، دکتر زرین کلک ( دکترای داروسازی ) و خیلی قدیمیهای دیگه. ولی به اندازه 50 سال سابقه قبول کنید پیشرفت نداریم.
آقای مهربان صبا رو نمیدونم کی دیده. کارگردانش دانشجوی دکترای پژوهشی انیمیشنه! از هر کار دیسنی یه شخصیت آریه گرفته و تا اونجایی که تونسته گند زده توش. مولانو اسب مو درازو و ... متحرکسازی بد. شخصیت پردازی بد. نمیدونم شخصیتها دارن می افتن یا مثلا از پله ها میرن پایین و یا میرن بالا. فکر کنم نمیدونن وزن تو انیمیت یعنی چی!
آقا کارهای استاد علیمراد رو نگاه کنید. Stop Motion کار میکنن. خیلی هم کارهای زیبایی تولید میکنن ولی میتونید یا استودید آردمن انگلیس ( فرار مرغی ) مقایسه کنید. یا کارهای عروسکی چک ( پت و مت ) و ...
این که دیگه نیاز به تجهیزات خیلی خاص نداره. وقتی من میگم مشکل شخصیت ما ایرانیهاست همینجوری یه چیزی نمیگم.
اونوقت از ادعا در حد اعلائیم. اگر کسی کارهامونو ندیده باشه فکر میکنه که مثلا دیسنی و یا پیکسار و یا ... یه شعبه از ماست. البته منظورم این دوستان عزیزی که اسامیشونو آوردم نیستا. اینها اساتیدی هستن که ما الانمونو مدیونشون هستیم . کسایی که با پارتی و رشوه تو این وادی مافیایی دارن جولان میدنو میگم.
یکی از دلایل ضعف این کار رایگان بودن نرم افزارهاست
ببخشید اینهم قبول ندارم ، اصلا کامپیوتر و نرم افزار شرط نیست. مگه چند ساله کامپیوتر به این شکل وارد این هنر ( خیلی زوده واژه صنعت بکار ببریم ) تو ایران شده.
یا یه مثال دیگه: بزرگترین مشکل انیمیشن ما مبحث انیمیته
این یکی جگرمو سوزوند. بزرگترین مشکل ، همینه.
مسئولین پروژه گیر ندیدن مشکل خود ماییم
این هم قبول ندارم. چون مسئولین میبینن موشن کپچره و بیشتر هم رضایت دارن. میگیم بابا ما که زحمت انیمیت دستی میکشیم باید یه فرقی با کسی که موشن کپچر میزنه داشته باشیم. زحمت ما کجا و کیف و حال اونها کجا ، تازه یه Clean هم بلد نیستن بزنن که حرکاتشون اعصابمونو بهم نریزه. برمیگردن و میگن که شما هم برید موشن بخرید و یا کرایه کنید بیاید ما بیشترهم بهتون میدیم. یکی از مهمترین دلایل پیشرفت نکردنمون همیت مسئولای بی سواد و بیفکره. فقط فکر پر کردن بیلان کاری خودشونن و کارهای خیلی مبلغ بالا رو میدن به اطرافیان و عرصه رو واسه بقیه چنان تنگ میکنن که کلا بیخبال میشیم.
الان همین بلا سر ...
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
حدود 40 ساله شاید هم بیشتر. آقای اسفندیار احمدیه ، دکتر زرین کلک و خیلی قدیمیهای دیگه. ولی به اندازه 40 سال سابقه قبول کنید پیشرفت نداریم.

شما منظورتون کل این رشته هست، من منظورم 3d بود وگرنه زمان قبل، ما برای خودمون توی انیمیشن سنتی حرفی واسه گفتن داشتیم الان هم میتونیم داشته باشیم همونجور که یکی از پروژه ها رو با نام نمکی فرانسوی ها میخواستن بخرن، یعنی لایسنسش رو بخرن ولی شرکت آبنوس نفروختش، ببین چه کاری بوده که فرانسوی ها دنبالش بودن.
ولی من منظورم رشته ای که تو این فروم بیشتر توش بحث میشه بود.

چون مسئولین میبینن موشن کپچره و بیشتر هم رضایت دارن.
نمیدونم شما چقدر تو پروژه ها هستید ولی اینجوری هم نیست، من تا حالا ندیدم موسسه ای مثل صبا بیاد بگه آقای فلانی از موشن کپچر استفاده کن؛ اصلا چنین کاری نمیکنن ، این مجریان خود پروژه هستند که برای این که به پول بیشتر و سریعتری برسن از این سیستم استفاده میکنن.
راستیشت تا اینجا که با صبا و فارابی کار کردم چنین حرفی رو ازشون نشنیدم.

یکی از مهمترین دلایل پیشرفت نکردنمون همیت مسئولای بی سواد و بیفکره.
زیادی از حد هم سیاه نمایی نکنید چون دیدم آدمای حرفه ای که نمیتونی تو کیفیت از زیر دستشون در بری، خوبه یه مقدار بینشون باشی تا ببینی همشون رو نمیشه به یه چشم دید، کم هستن ولی هستن. وقتی ما به دلیل کبودم انیماتور مجبور بودیم کار رو زود بزنیم یه مقدار از کیفیت افتاد سریع متوجه شدن و گفتن آی آی آی نه دیگه نداشتیم، کیفیت افت نکنه.
از رو هوا این حرفایی که میزنم رو نمیگم دیدم و بینشونم.

مسئله اینجاست که همه میخوان خودشون کار کنن، نمیخوان واسه کسی کار کنن، الان شما چند ساله برای کسی دیگه کار میکنی؟ چقدر مطمئنی میتونی یه کیفیت خوب بدی بیرون که مثل بقیه نشی که پول میگیرن به این خیال که میتونن ولی آخرش یه چیز ساده و حتی پایین میدن بیرون؟ نمیخوام توهین کنمآآآ، به هیچ وجه ولی من به شخصه با اینکه تو هر پروژه روم حساب وا کردن، تو هرچیزی و جوابشون هم خوب گرفتن چنین کاری نمیکنم، چون خیلی تفکر بدی. بعضی ها باید کار بگیرن و مدیریت کنن بعضی ها هم باید خوب کار کنن. الان هم من دوتا مدیر خوب و با درک دارم و براشون کار میکنم
اگه کسی دنبال کار میگرده و کارش خوبه، بیاد، ما حدو سه تا پروژه داریم به شدت دنبال انیماتور خوووووووووب، یا یه ریگر حرفه ای ، یا فردی مصلت به مو یا شبیه سازی پارچه هستیم، ولی پیدا نمیکنیم، اگه اینکاره هست بسم الله، نمونه کار بدین تا به کارگردانمون نشون بدم، بودجه هم نصبتا خوبه. اگه کسی نباشه باز من باید کله کنم تو کار مو، تو پارچه و انیمیت که سرکلم رو زدم ریگ هم پیدا میشه ولی باز کبود انیماتور یا رشته های خاص مثل مو پارچه و شبیه سازی ها داریم.

موفق بایش رفیق انشا الله که بهت بر نخورده باشه.

حق یارت
 

rainbmaya

Active Member
شما منظورتون کل این رشته هست، من منظورم 3d بود وگرنه زمان قبل،
ببینید وقتی در مورد انیمیشن صحبت میشه کلیت مورد نظره نه یه سبک خاص. بازهم سر حرفم هستم و به اندازه عمر انیمیشن تو ایران پیشرفت نکردیم. یه نگاه به چین و هند بندازید. ما کجا و اونها کجا. پاندا کونگ فو کار 3 قرار تو چین ساخته بشه تو اینترنت سرچ کن و ببین.

ما برای خودمون توی انیمیشن سنتی حرفی واسه گفتن داشتیم
ببخشید کدوم حرف مثلا که من ازش بیخبرم. من حرفام با سنده . شما هم سند نشون بده!؟ چند تا کار جشنواره ای نه ها. کار دل و روده دار مثل زاگرب و مانگا و ...

الان هم میتونیم داشته باشیم
این یکیو هستم.

نمیدونم شما چقدر تو پروژه ها هستید ولی اینجوری هم نیست،
دقیقا پیشنهادی بود که به خود من دادن . میخوای تا اسم مدیر و سمتش بهت بگم.

این مجریان خود پروژه هستند که برای این که به پول بیشتر و سریعتری برسن از این سیستم استفاده میکنن.
اینو که صد در صد.

زیادی از حد هم سیاه نمایی نکنید
نه ! واقعیته.

خوبه یه مقدار بینشون باشی تا ببینی همشون رو نمیشه به یه چشم دید،
خیلی زیاد بینشون هستم. سرو ته یه کرباسن. شاید یه دونه این چیزی که شما میگید باشه ولی بقیه ...

مسئله اینجاست که همه میخوان خودشون کار کنن، نمیخوان واسه کسی کار کنن،
صد در صد


الان شما چند ساله برای کسی دیگه کار میکنی؟
از اول خودم بودم و کسایی که آموزش دادم.

چقدر مطمئنی میتونی یه کیفیت خوب بدی بیرون که مثل بقیه نشی که پول میگیرن به این خیال که میتونن ولی آخرش یه چیز ساده و حتی پایین میدن بیرون؟
همین الان هستم. دارم همینکارو میکنم.

بعضی ها باید کار بگیرن و مدیریت کنن بعضی ها هم باید خوب کار کنن.
ای کاش تو تهران بودمو میتونستم با یه همچین طرز تفکری کار کنم. حیف خیلی ازت دورم. اگه پیدات کنم حتما تو موزه ازت نگهداری میکنم چون تنها کسی هستی که دیدم اینجوری فکر میکنه. آفرین به این فهم و شعور بالا. آفرین. کاملا جدی گفتم. واقعا آفرین.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا