چرا معمولا انتخاب مشتریان لوگوی تصویری است؟

bizgoo

New Member

طراحی لوگو دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد و دارای انواع مختلفی است و این تنوع باعث شده که هر شخصی یک نوع را برای کسب و کار خود انتخاب کند. لوگوی تصویری، مسکات، لوگوتایپ و لوگوی ترکیبی از جمله لوگوهای پرطرفدار است. اما از میان این لوگو، لوگوی تصویری بیشترین طرفدار را دارد اما دلیل آن چیست؟ ما در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. ما را دنبال کنید.


ویژگی های لوگوی تصویر​

ماندگاری​

انتقال پیام تجاری و برند شرکت در قالب یک لوگو برای هر کسب و کار و شرکتی حیاتی است و یک لوگوی بصری می تواند این پیام را راحت تر منتقل کند و پیام ماندگارتری را در ذهن بینندگان ایجاد کند.

یک طراحی لوگوی خاص و چشمگیر می تواند شما را کاملاً از سایر رقبا متمایز کند و از رقبای شما پیشی بگیرد و در عین حال دوام آن را افزایش دهد.

مفهوم لوگو​

با طراحی یک لوگوی بصری، مفهوم لوگوی بصری با نام تجاری سازگارتر خواهد بود و معرفی محصولات و خدمات بسیار آسان‌تر و سریع‌تر به مشتریان یا مخاطبین منتقل می‌شود.

منحصر به فرد بودن​

از آنجایی که هر شرکتی ارزش‌ها، ایده‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارد، طراحی لوگو می‌تواند این ماهیت منحصربه‌فرد را بهتر اجرا کند. بنابراین منحصر به فرد بودن لوگوی تصویر از اهمیت بالایی برخوردار است.

انعطاف پذیری لوگوی تصویری​

این روزها، تغییرات گسترده ای در فناوری و افزایش تقاضای مشتریان وجود دارد، بنابراین لوگو باید کاملاً هماهنگ و مطابق با این الزامات باشد. یکی از ویژگی های لوگوهای بصری سازگاری آنهاست. از آنجایی که این لوگو مفهوم را به خوبی و به راحتی بیان می کند، می توان از آن در همه رسانه ها استفاده کرد و می تواند به کسب و کار شما کمک کند و مشتریان زیادی را جذب کند.

مفهوم لوگوی تصویر چیست​

یک آرم نمادین یا آرم بصری خدمات و محصولات شرکت را به عنوان یک تصویر یا نماد نشان می دهد. طراحی یک لوگوی تصویری با اشکال بسیار ساده است که می تواند راحت تر با مخاطب ارتباط برقرار کند. در واقع، رایج ترین نوع طراحی لوگو، لوگوی تصویری یا نمادین است.

برای طراحی این نوع لوگو باید از طراحان ماهر کمک گرفت زیرا این نوع طراحی نیاز به تجربه بالایی دارد و از آنجایی که لوگوهای بصری شباهت زیادی به یکدیگر دارند باید از خلاقیت منحصر به فردی در طراحی آنها استفاده کرد.

لوگوی تصویر، اگر به خوبی طراحی شود، بیشتر از یک لوگو تایپ قابل تشخیص است. در واقع، استفاده از لوگوهای بصری شناخت برند شما را افزایش می دهد و مشتریان درک بهتری از محصولات و خدمات شما به دست می آورند. هرچه تصویر لوگو ساده تر و انعطاف پذیرتر باشد، برند شما بهتر و بیشتر گسترش می یابد.

چرا طراحی لوگوی تصویری را انتخاب کنید​

لوگوهای بصری می توانند ایده های خاصی را معرفی کنند و خدمات و محصولات شرکت را موثرتر از متن معرفی کنند. کافی است لوگوهای برندهای معروف دنیا مانند لوگو ورساچه یا لوگوی ورزشی فوتبالی و یا آرم ماشین های مختلف را در نظر بگیرید.

این آرم‌ها می‌توانند هویت برند خود را با استفاده از آرم‌های بصری یا طرح‌های لوگوی نمادین، بدون توجه به زبان‌های قابل فهم اقوام و نژادهای مختلف در جهان، به دنیا معرفی کنند.

طرح‌های لوگوی بصری جذابیت بصری بیشتری نسبت به طرح‌های لوگوهای دیگر دارند و بنابراین از دوام بیشتری نسبت به آنها برخوردارند. نکته مهم برقراری ارتباط با مخاطب است. مشتریان با یک لوگوی بصری رابطه بهتری برقرار می کنند و در نتیجه برند شرکت در ذهن آنها باقی می ماند.

نمادهای موثرترین اصول در لوگوهای تصویری​

این روزها برندسازی یک الزام برای هر کسب و کاری است. برندسازی به افراد امکان می‌دهد دنیای اطراف خود را شناسایی، سازماندهی و طبقه‌بندی کنند. طراحی و ایجاد برند به طور مستقیم با نحوه درک و بیان احساسات مردم از طریق تصاویر و نمادها مرتبط است.

به عبارت دیگر، شما باید اصول ارتباط انسانی را درک کنید. نام تجاری باید رقابتی باشد. نماد یا تصویر مورد استفاده برای نام تجاری باید به اندازه کافی قوی باشد تا مفهوم را به راحتی منتقل کند. ارتباطاتی که مردم از طریق نمادها انجام می دهند در ساختن یک برند بسیار مهم است.

سخن پایانی

ساخت لوگو تصویر پس از نماد یکی از مهمترین عناصر در طراحی لوگو، تعریف هویت، زمینه ای که شرکت در آن فعالیت می کند و درک مردم از فعالیت ها، خدمات یا محصولات آن است.

در دنیای طراحی، نمادها معمولاً ترکیبی از عناصر گرافیکی، رنگ‌ها، نمادها یا نمادهایی هستند که داستان‌هایی درباره هویت یک شرکت به ما می‌گویند. طراحی لوگوی بصری بر اساس گرافیک است و معمولاً در ذهن بسیار خوب است.

طراح باید از عناصر گرافیکی در علامت لوگو به گونه ای استفاده کند که پیام برند به خوبی مشخص شده و رنگ های آن با سایر تبلیغات شرکت مطابقت داشته باشد. از آنجایی که طراحی لوگوموضوع حساسی است و انتخاب یک تصویر برابر با هویت یک کسب و کار است بنابراین توصیه می شود که آن را به یک فرد ماهر بسپارید.

به همین دلیل، متن هایی که قرار است در تصاویر قرار داده شوند باید به خوبی مشخص شوند. لوگوهای تصویری بسیار پرطرفدار هستند و فقط زمانی باید استفاده شوند که شرکت شناخته شده باشد. یک طراح ماهر باید از نمادها و تصاویر مرتبط برای طراحی یک لوگوی بصری استفاده کند تا برند معتبرتر به نظر برسد و اعتماد مخاطب را به راحتی جلب کند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا