پاسخ به سوالات مربوط به مبحث edit poly

N.Abedi

Well-Known Member
دوستان عزیز سلام
همون طور که می دونید یکی از بهترین روش های مدلینگ در معماری روش polygon modeling هست. برای همین تصمیم گرفتم این تاپیک رو ایجاد کنم تا دوستان عزیز بتونن سوالاتی رو که در این زمینه دارند اینجا مطرح کنند تا بعد از مدتی یه مجموعه ی خوب از این روش مدلسازی گردآوری بشه :wink:
همه ی دوستان عزیز هم می تونند به سوالات دوستان پاسخ بدن
اگر سوالتون کلی نیست برای انتقال بهتر موضوع بهتره با پیوست کردن یه عکس اونو مطرح کنید.
موفق باشید :rose:
 

arash3d

New Member
سلام ممنون از لطفتون
یه سوال داشتم؟
تفاوت cap با bridge در edit poly چیه؟ مگه هردوشون در صفحات خالی یک پلی گان ایجاد نمی کنند؟
 

N.Abedi

Well-Known Member
سلام ممنون از لطفتون
یه سوال داشتم؟
تفاوت cap با bridge در edit poly چیه؟ مگه هردوشون در صفحات خالی یک پلی گان ایجاد نمی کنند؟

سلام
بله ممکنه یه جاهایی Cap و Bridge عملکرد یکسانی داشته باشند و نتیجه ی مشابهی رو بهمون بدن. ولی تفاوتشون اینه که bridge کردن در واقع بین دو Edge پل ایجاد می کنه و شما باید دو edge روبروی هم رو انتخاب کنید تا بین اون ها polygon ایجاد بشه، ولی برای استفاده از cap باید border دور پلی گانی که قصد ایجاد کردنشو دارید انتخاب کنید و cap کنید تا polygon ایجاد بشه. حالا بستگی داره به حجمی که دارید، تو هر موقعیتی ممکنه یکی از این روش ها کارایی نداشته باشه و فقط مجبور باشید از یک روش استفاده کنید.
موفق باشید :rose:
 

arash3d

New Member
سلام
بله ممکنه یه جاهایی Cap و Bridge عملکرد یکسانی داشته باشند و نتیجه ی مشابهی رو بهمون بدن. ولی تفاوتشون اینه که bridge کردن در واقع بین دو Edge پل ایجاد می کنه و شما باید دو edge روبروی هم رو انتخاب کنید تا بین اون ها polygon ایجاد بشه، ولی برای استفاده از cap باید border دور پلی گانی که قصد ایجاد کردنشو دارید انتخاب کنید و cap کنید تا polygon ایجاد بشه. حالا بستگی داره به حجمی که دارید، تو هر موقعیتی ممکنه یکی از این روش ها کارایی نداشته باشه و فقط مجبور باشید از یک روش استفاده کنید.
موفق باشید :rose:

ممنون آقا لطف کردی
 

Hooman Karegar

New Member
سلام
ببخشید این گزینه split چیه که جلوی ابزار slice plane در قسمت edit polygons وجود داره؟
با تشکر
 

N.Abedi

Well-Known Member
سلام
ببخشید این گزینه split چیه که جلوی ابزار slice plane در قسمت edit polygons وجود داره؟
با تشکر
سلام
زمانی که تیک split فعال باشه و شما از slice plane استفاده کنید، پس از برش خوردن جسم، آبجکت شما از قسمتی که برش خورده به دو element مجزا تجزیه میشه در صورتی که اگه تیک split فعال نباشه آبجکت شما حتی پس از Slice خوردن، باز هم یک element محسوب میشه و فقط پلی گان هاش به چند بخش مجزا میشن. در کل استفاده از این تیک زمانی به درد می خوره که مثلاً بخواهید یک قسمتی از یک آبجکت را با برش دادن حذف کنید. اگه این تیک را بزنید بعد از برش دادن به راحتی می تونید با انتخاب element دلخواه اون رو در یک حرکت حذف کنید ولی اگه تیک فعال نباشه باید تک تک پلی گان هاشو بگیرید و اون وقت حذفشون کنید.
(split به معنای شکافتن و از هم جدا کردن است)
نکته: برای این که بهترین نتیجه را از slice plane بگیرید بهتره که در زیرمجموعه edge و دیدگاهی غیر از پررسپکتیو از اون استفاده کنید.
موفق باشید
 

Hooman Karegar

New Member
سلام
زمانی که تیک split فعال باشه و شما از slice plane استفاده کنید، پس از برش خوردن جسم، آبجکت شما از قسمتی که برش خورده به دو element مجزا تجزیه میشه در صورتی که اگه تیک split فعال نباشه آبجکت شما حتی پس از Slice خوردن، باز هم یک element محسوب میشه و فقط پلی گان هاش به چند بخش مجزا میشن. در کل استفاده از این تیک زمانی به درد می خوره که مثلاً بخواهید یک قسمتی از یک آبجکت را با برش دادن حذف کنید. اگه این تیک را بزنید بعد از برش دادن به راحتی می تونید با انتخاب element دلخواه اون رو در یک حرکت حذف کنید ولی اگه تیک فعال نباشه باید تک تک پلی گان هاشو بگیرید و اون وقت حذفشون کنید.
(split به معنای شکافتن و از هم جدا کردن است)
نکته: برای این که بهترین نتیجه را از slice plane بگیرید بهتره که در زیرمجموعه edge و دیدگاهی غیر از پررسپکتیو از اون استفاده کنید.
موفق باشید

مرسی کامل متوجه شدم، دستت درد نکنه واقعاً
 

m@s00d

New Member
الان اون قسمتی از دیوار رو که نشون دادم polygon نداره ،جوری که توی دیوار دیده میشه
چطور میشه به اونجا polygon اضافه کرد؟
2.png
 

N.Abedi

Well-Known Member
الان اون قسمتی از دیوار رو که نشون دادم polygon نداره ،جوری که توی دیوار دیده میشه
چطور میشه به اونجا polygon اضافه کرد؟
مشاهده پیوست 99854

در قسمت ادیت پلی زیر مجموعه border را انتخاب کنید و بعد روی محدوده پیرامونی حفره کلیک کنید تا انتخاب شده و به رنگ قرمز دربیاد، حالا با انتخاب ابزار cap در همون قسمت ادیت پلی این حفره بسته میشه. سوالی بود در خدمتم.
 

mssr

New Member
با سلام یه سوال چرا یه مدل یا کاراکتر با فرمت .fbx را به مکس ایمپورت می کنیم مدل یه شدت افت کیفیت پیدا می کنه در حالی که مدل وقتی با فرمت .max بود دارای کیفیت عالی بود آیا راه حلی برای این مشکل هست ؟با تشکر
 

amir989

Member
بستگی به تنزیمات موقع ساختن fbx داره. اکثر نرم افزار ها خوروجی fbx رو mesh استاندارد میگیرن که تو بازی ها قابل استفادست. اگر تو تنظیمات ،آبجکت، ریتوپولوجی نشه نباید مشکلی پیش بیاد.(تجربه من)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا