پاسخ به سوالات مبتدی 3D Max

meqi

New Member
با سلام تعداد متریال های مکس حد اکثر 6*4 هستش نمیشه زیاد ترش کرد؟
 

HòóK

Member
با سلام تعداد متریال های مکس حد اکثر 6*4 هستش نمیشه زیاد ترش کرد؟

داخل بخش انتخاب نوع متريال (Material/Map Browser) عنوان Multi/Sub-Object رو انتخاب كن. حالا مي توني با توجه به Material ID ها، تا حد اكثر 1000 متريال داشته باشي كه مجموعا ميشه ===> 1000 * 4 * 6 = 24000 متريال!!!

فكر نكنم اون قدر ها هم كم باشه! :D

تصحيح:
هر متريال رو مي تونيد دوباره Multi/Sub-Object انتخاب كنيد، يعني هيچ محدوديتي نداريد!
 
آخرین ویرایش:

Farrokh

Active Member
سلام
شما می تونید در یک صحنه بی نهایت متریال داشته باشید اما 24 عدد آنها را همزمان می توانید ببینید
با این وجود اگر نیاز به متریال های بیشتری داشتید یک متریال را پاک کنید ، در این حالت پنجره ای باز می شود که از شما می پرسد آیا می خواهید متریال از صحنه هم حذف شود یا نه
شما فقط متریال را از متریال ادیتور پاک کنید و اسم متریال رو هم عوض کنید و متریال جدیدتان را بسازید
اگر به متریال پاک شده نیاز داشتید با ابزار get material که شبیه یک قطره چکان است و از داخل متریال ادیتور قابل دسترسی است ، متریال خود را از سطح آبجکت بردارید
موفق باشید
 

Farrokh

Active Member
داخل بخش انتخاب نوع متريال (material/map browser) عنوان multi/sub-object رو انتخاب كن. حالا مي توني با توجه به material id ها، تا حد اكثر 1000 متريال داشته باشي كه مجوعا ميشه ===> 1000 * 4 * 6 = 24000 متريال!!!

فكر نكنم اون قدر ها هم كم باشه! :d

جسارتا این راه اشتباه هست !
چون مولتی ساب آبجکت متریال ماهیتا یک متریال با چند زیر متریال هست !
 

Farrokh

Active Member
ببین
بذار یه مثال بزنم
شما می تونید فایل های mp3 ئه جدا گونه ای داشته باشید
و ضمنا می تونید یه play list درست کنید که با جرای اون هزاران ترک مورد علاقتون پخش بشه

حالا در مکش هم شما می تونید یک متریال مولتی ساب آبجکت داشته باشید که مثل یک پلی لیست فقط آدرس متریال های مختلف رو داشته باشه

مثال عملی:
شما یک قوری دارید که می خواهید بدنش چوبی باشه دستش پلاستیکی و لوله اش شیشه ای
متریال های شیشه و چوب و پلاستیک رو می سازید و اونا رو در یک متریال مولتی ساب آبجکت قرار می دید
حالا قوری رو انتخاب می کنید و متریال مولتی ساب آبجکت رو بهش اختصاص می دید
متریال هم می ره و بر اساس آیدی های پلی گان ها روی اونا می شینه
این در واقع یه متریال ئه چند بخشی هست

البته می شه که با یک سری ترفند هایی آیدی های مختلف رو خاموش و روشن کنید
ولی این کاری که شما می گید هم حافظه ی سیستم رو برای هر متریال ، چندین برابر مشغول می کنه
و هم کاربر رو گیج می کنه
و هم زمان رو هدر می ده

کلا مثل اینه که لقمه رو دور سرمون بچرخونیم
موفق باشید
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
جسارتا این راه اشتباه هست !
چون مولتی ساب آبجکت متریال ماهیتا یک متریال با چند زیر متریال هست !

منم موافقم ، اگه بخوایم 1000 تا متریال داریم هر کدوم رو متریال آی دیش رو عوض کنیم خیلی فاجعه میشه ، مخصوصاً اگر یادمون بره شماره متریال ها رو باید دنبالش بگردیم. بهترین راه همون حذف کردن هست و متریال جدید ساختن ، البته این multi/sub هم اگر آدم بتونه باهاش کنار بیاد زیاد بد نیست ، اما راه استاندارد همون حذف متریال و ساخت متریال جدیده ، تو help مکس هم همین راه رو گفته.
 

Havvaa

Member
میبینم که اینجا هم تبعیض وجود داره

داش فرخ
ما که همشهریتیم کاکو
چرو محلمون نمی ذاری ؟؟؟

مگه اینجا برا مبتددیا نیس؟:sad:

6 ماه پیش یه سوال پرسیدیم هیشکی جوابم نداد :mad:
بابا مرامتونو ایول
 

Farrokh

Active Member
سلام

در مورد Lens Effects در نورها میخواستم منو راهنمایی کنید.
توضیح کلی در مورد کاربردش میخوام

ممنون.
میبینم که اینجا هم تبعیض وجود داره

داش فرخ
ما که همشهریتیم کاکو
چرو محلمون نمی ذاری ؟؟؟

مگه اینجا برا مبتددیا نیس؟:sad:

6 ماه پیش یه سوال پرسیدیم هیشکی جوابم نداد :mad:
بابا مرامتونو ایول

ای وای ببخشید کاکو
خوب ببه ی گلم
گمپه ی گلم شومو دوباره سالتو می پرسیدی تا من نرم از قعر تاپیک بیرونش بیارم
شرمنده کاکو یادم رفت

لنز افکت ها کلا چیز خیلی خوبین
دیدی مثلا توی عکس دور منابع نوری یه هاله ی نوری بوجود میاد ( البته نه از نوع توهمی و جعلیش که بعدا دروغ هم بگیم که نه بابا چیزی نبوده :wink:)

یا مثلا توی عکسای شب اگه نگاه کنی
21_17_20---Motorway-at-night_web.jpg


هم یک هاله ی حقیقی نور دور منابع نوری هست هم یک ستاره مانند

کلا اینا برای ساخت تاثیراتی هست که نور مستقیم توی لنز دوربین می گذاره
خیلی هم به طبیعی تر شدن رندر ها کمک می کنه
البته باید بدونی همه ی اینا رو هم می شه توی پست پروداکشن به صورت دستی اجرا کرد
همین
 

Havvaa

Member
:lol::lol::lol::lol:

ایول ایول از ای تیکه ی توهمو خیلی خوشوم اومه کارت درسته.
ممنونم از توضیحاتتون.
ولی شرمنده ببخشیدا من این پست پرو داکشن ی که گفتین نمیدونم چی چیه ؟؟

منظورتون ویدئو پست ؟؟ اگه اینه آره تقریبا یه چیزایی بلدم

ممنون که رفتین از قعر تاپیکا سوالمو پیدا کردین خودم هم یادم رفته بود:D


و یه سوال دیگه :
قسمت help 3d دارای دو بخش ریفرنس و توتوریال هست بعضی چیزا رو دقیقا همونی که تو ریفرنس هست تو توتوریالش هم همونه مثلا جنتا از ماده های متریال من میخواستم روش آموزشش پیدا کنم ولی توی هلپ وریفرنس
مثل همدیگه بود وآموزشی ازش نبود.
مگه هلپ تر دی کامل همه چیز رو آموزش نداده؟؟؟
:rose::rose:
 
آخرین ویرایش:

Farrokh

Active Member
چرا تقریبا همه چیز توی هلپ هست
حالا اگه سوال مبتدی ای داری همین جا بپرس ولی اگه سوالت از مبتدی بالا تره یه تاپیک جدا براش بزن

d
 
آخرین ویرایش:

Havvaa

Member
Advance lighting override
Architectural
Light scape Mtl
Vraylight mtl
Xref material

اینا ماده هایی هستند که من نتونستم جایی آموزشش رو پیدا کنم
نه تو ی هلپ و نه توی کتاب .


البته نمی خوام که توضیح کامل بدید اگه سایتی و یا جایی میشه پیداشون کرد معرفی کنید.
ممنونم .
:rose:
 
سلام

سلام
با vrayکار می کنم
چطور میشه این نقطه ها را بر داشت؟

 

پیوست ها

  • 3.jpg
    3.jpg
    11.9 کیلوبایت · بازدیدها: 25
آخرین ویرایش:

kapi

New Member
سلام دوستان،
برای رندرهای خارجی می خوام درخت داشته باشم،
غیر استفاده از درخت های خود مکس راه دیگه ای نیست که وقت کمتری بگیره؟
تو فوتوشاپ هم خیلی واقعی نمی شه، چیکارکنم؟
ممنون.
 

ali_tavanaie

Well-Known Member
نرم افزار onyxgarden رو بهت توصیه میکنم ، یک نرم افزاره + پلاگین هاش ، میتونی درخت بسازی ، از درخت های موجود استفاده کنی ، چند مدل گل هم داری ، بعد که درختت رو از تو پلاگین لود کنی میتونی بهش random seed بدی حتی.
 

Farrokh

Active Member
سریع ترین راه استفاده از آبجکت های RPC هست که رندرشون به اندازه ی عکس سریعه

اما اگه با کیفیت تر بخوای درخت های arch models کیفیت بالا تری دارند ولی زمان رندرشون فوق العاده بالا هست

درختای اونیکس هم همین طور

موفق باشید
 

H.S

Member
من همیشه از درخت های Arch Model استفاده میکنم، اما برای اینک حجم Stage ام کمتر بشه، اونا رو تبدیل به VRay Proxy میکنم.
 
بابا ساده تر توضیح بدید من نفهمیدم چه طور استفاده کنم
1- من می خواستم بدونم Vray Plan چه فایده ای داره ؟
2- Booleanچه فرقی با pro Booleanداره؟
ممنون
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
pro boolean ورپن جدیدتره boolean هست, فرق زیادی نداره, یکم باگش کمتره وکار هم یه نمه باهاش راحت تره و البته امکاناتشم یکم بیشتره
ولی اینم بعضی وقتا اعصابتو خورد میکنه
همین

vray plane هم یه زمین صاف به اندازه بی نهایت دست میکنه, البته فقط با رندر vray
دیگه لازم نیست یه plane به اندازه بزرگ برای رندرای آزمایشی درست کنی
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا